گروه اجتماعی: در فضای مجازی و برخی رسانهها زمزمههایی مبنی بر برگزار نشدن جشنواره مطبوعات در سال جاری وجود دارد. «فارس» در این باره نوشته است: جشنواره مطبوعات برای دومین سال متوالی برگزار نمیشود و معاونت مطبوعاتی هنوز نتوانسته است به وعده خود برای سپردن مدیریت اجرایی این جشنواره به انجمنها عمل کند. جشنواره مطبوعات، 20 سال بدون وقفه و بدون مشکل برگزار شد اما در سال 93 حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی درباره جشنواره مطبوعات به بیان یک جمله اکتفا کرد و بدون آنکه دلیل آن را بگوید، گفت: «امسال جشنواره مطبوعات برگزار نمیشود.» و سپس از متغیر بحرانی در فضای رسانهای گرفته تا شعارزدگی در مقوله خانواده سخن به میان آورد. این در حالی است که سال 93 در میان انبوهی از وعده و وعیدهای مدیران دولت تدبیر و امید مبنی بر واگذاری مدیریت جشنواره مطبوعات به انجمنها گذشت و اصحاب رسانه به امید بهتر شدن اوضاع این جشنواره سکوت اختیار کردند. یک سال از وعده مدیران ارشاد گذشته است که خبردار شدیم جشنواره مطبوعات امسال نیز برگزار نمیشود. آیا واگذاری یک جشنواره به انجمنهای تخصصی آنقدر سخت است که از خیر جشنوارهای مفید با آن همه اقبال رسانهای بگذریم؟ اگر اینگونه است پس وظیفه معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد چیست؟ برگزاری نمایشگاه مطبوعات که فقط وظیفه ثبتنام، دریافت مبالغ و تعیین متراژ غرفهها به عهده معاونت مطبوعاتی است کار بزرگی نیست که این معاونت عریض و طویل بتواند کاستیهای خود را پشت آن پنهان کند؛ هرچند که یک پیمانکار هم میتواند به خوبی نمایشگاهی را برگزار کند. کارشناسان رسانه معتقدند که «جشنواره مطبوعات، ویترین رسانههاست» و همه صاحبنظران این حوزه بر اهمیت این جشنواره اتفاق نظر دارند.