printlogo


کد خبر: 147327تاریخ: 1394/7/26 00:00
اخبار

انتشار سروده‌های شب‌ شعر‌های رمضان در محضر رهبر انقلاب
کتاب «آینه‌گردانی» شامل مجموعه سروده‌های شاعران آیینی که در محضر رهبر معظم انقلاب در شب‌‌‌های شعر رمضان خوانده شده است، منتشر شد. کتاب «آینه‌گردانی» شامل سروده‌های شعرای آیینی ا‌ست که در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی قرائت شده است. این اثر در 390 صفحه به همراه لوح فشرده صوتی اشعار، توسط نسیم انقلاب وابسته به انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شده است. به گزارش تسنیم، آنچه در این کتاب می‌خوانید مجموعه‌ اشعار آیینی ا‌ست که در فاصله‌ زمانی سال‌های 1368 تا 1392 در شب‌های شعر نیمه‌ ماه رمضان در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی خوانده شده است.

یازدهمین دوره نذر کتاب آغاز شد
یازدهمین دوره از برنامه نذر کتاب با مشارکت ۳۵ ناشر از اول ماه محرم در تهران آغاز شده است. به گزارش مهر، یازدهمین دوره از برنامه نذر کتاب با مشارکت ۳۵ ناشر بخش خصوصی همزمان با ماه محرم در تهران برگزار ‌شد.  در این برنامه که با مدیریت انتشارات هزاره ققنوس در دست برگزاری است، ناشران کتاب‌های خود را با ۵۰ درصد تخفیف جهت نذر ارائه و خیرین نیز با خرید کتاب و تقبل ۵۰ درصد از مبلغ آن زمینه نذر رایگان این کتاب‌ها در مناطق محروم و نیز میان اقشار مختلف اجتماع را فراهم می‌آورند. برنامه نذر کتاب برای نخستین بار در دی ماه سال ۸۸ با مشارکت ۳ ناشر و عرضه ۱۵ عنوان کتاب آغاز شد و طی آن ۳۰۰ جلد کتاب به صورت فرهنگی نذر شد.  این برنامه تا تیرماه سال جاری و در ۱۰ نوبت اجرا تاکنون توانسته نزدیک به ۲۲ هزار جلد کتاب را به صورت نذری میان مردم توزیع کند.

اولین مرحله از داوری جایزه
شهید غنی‌پور انجام شد
محمدعلی قربانی، از داوران بخش دفاع‌مقدس و انقلاب اسلامی پانزدهمین دوره جایزه شهید حبیب غنی‌پور از اتمام داوری دور اولیه و راهیابی بیش از 20 اثر به مرحله بعدی خبر داد. وی با اشاره به مراحل ارزیابی آثار در این بخش افزود: در حال حاضر مشغول بررسی آثار راه‌یافته به مرحله نهایی هستیم که از این تعداد 6 اثر به عنوان نامزدهای نهایی تا یک‌ماه آینده معرفی خواهند شد. جایزه ادبی شهید حبیب غنی‌پور یکی از جوایز ادبی مستقل کشور به شمار می‌رود که زیر نظر شورای نویسندگان مسجد جواد‌الائمه(ع) و با ابتکار مرحوم امیر‌حسین فردی تشکیل شد و هر ساله در اسفند‌ماه برگزیدگان خود را معرفی می‌کند. امسال نیز این جایزه در پانزدهمین گام خود در بخش‌های ادبیات داستانی کودک، نوجوان، رمان با موضوع انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس و رمان آزاد برگزار می‌‌شود.

خانه هنرمندان ایران 10 شب میزبان مراسم تعزیه‌خوانی
معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 6 تهران با همکاری خانه هنرمندان ایران 10 شب میزبان مراسم تعزیه‌خوانی است و امسال نیز گروه آیینی راویان عاشورا به مدت 10 شب از روز شنبه 25 مهرماه، ساعت 17 به برگزاری تعزیه برای مخاطبان می‌پردازند. در کنار مراسم تعزیه‌خوانی، آثار خطاطی استاد «شهرام روحی» نیز در شب‌های آتی به نمایش در خواهد آمد. از برنامه‌های دیگر در این 10 شب می‌توان به نمایشنامه‌خوانی با موضوع عاشورا با حضور هنرمندان مطرح کشور با همکاری خانه تئاتر و برگزاری نمایشگاه آثار خط عاشورایی اشاره کرد.

برگزاری چهارمین جشنواره «مدرسه عشق»
چهارمین جشنواره «مدرسه عشق» در سطح ملی از 31 شهریورماه آغاز شده و تا 10 دی ادامه دارد.  به گزارش تسنیم، جشنواره سالانه تولیدات و محصولات فرهنگی- هنری پایگاه‌های مقاومت بسیج با عنوان «مدرسه عشق» با هدف هویت‌بخشی به فعالیت‌های فرهنگی- هنری پایگاه‌های مقاومت بسیج در سطح ملی، ایجاد انگیزه و نشاط در فعالان فرهنگی و هنری پایگاه‌ها و شناسایی و بهره‌مندی از ابتکارات و فعالیت‌های پایگاه‌های مقاومت در فعالیت‌های فرهنگی- هنری به صورت کشوری و متمرکز برگزار خواهد شد. براساس این گزارش، بسیجیان می‌توانند پس از شروع تبلیغات محیطی و رسانه‌ای آثار خود را در سایت جشنواره به آدرسwww.madreseheshgh.ir ثبت‌نام  کنند.
 


Page Generated in 0/0053 sec