printlogo


کد خبر: 147328تاریخ: 1394/7/26 00:00
رویدادها

اولیور استون:
داعش حاصل حمله آمریکا
به عراق است
«اولیور استون»، فیلمساز جنجال‌برانگیز آمریکایی در مصاحبه جدید خود با روزنامه اسپانیایی «ال‌موندو» گفت: خیلی خوب است «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه دست به عملیات در سوریه زده است و خیلی به آینده این حملات امیدوارم. به‌گزارش فارس،«استون» افزود: امیدوارم روسیه در سوریه برنده شود و بتواند به بازسازی ارتش سوریه که مدت‌هاست در حال مبارزه با نیروهای تروریستی داعش است، کمک کند. وی تأکید کرد: داعش در واقع حاصل حمله آمریکا به عراق است. ما (آمریکایی‌ها) خاورمیانه را به آشوب کشیده‌ایم، با همین آشوب‌ها منطقه را بی‌ثبات کرده و به هرج و مرج کشیده‌ایم ولی به‌خاطر این بی‌ثباتی داعش را سرزنش می‌کنیم، در حالی که ما باید برای این بی‌ثباتی سرزنش شویم. ما در حال حاضر امپراتور آشوب و هرج و مرجیم. وی در ادامه اذعان داشت: روسیه با عملیات نظامی در سوریه در واقع از همپیمان قدیمی خود در منطقه دفاع می‌کند، در حالی‌ که واشنگتن همواره به تغییر رژیم در سوریه اصرار می‌ورزد و از بشار اسد در حال ساختن هیتلری جدید است. استون گفت: «اسد» انسان محکمی است. خوب می‌دانم او را به‌خاطر برخی اقدامات سرزنش می‌کنند ولی او مانند مستبدان عربستان سعودی یا صدام نیست.

امیر حیدری، نقش‌آفرین کودکی‌های
پیامبر اسلام(ص):
رهبر معظم انقلاب با زبان آذری توصیه‌هایی به من کردند
امیر حیدری، بازیگری که افتخار حضور در نقش کودکی‌های مرد برگزیده خدا را داشته است، با اشاره به تلاش‌های بی‌وقفه اساتید و مجید مجیدی برای فعالیت در این پروژه عظیم گفت: آقای مجیدی بیشتر روی معنویت من کار می‌کردند. توصیه می‌کردند نماز بخوانم و ابتدای حضورم خیلی به من توجه داشتند و با من زیاد صحبت می‌کردند و از من می‌خواستند چیزهایی که یاد گرفتم را برایشان بازگو کنم. حیدری به بیان خاطره دیدار با مقام معظم رهبری پرداخته و گفت: رهبر معظم انقلاب به زبان آذری با من صحبت کردند. بعد از بنده سوالاتی پرسیدند. سوالاتی از این قبیل که خانواده‌ات کجا هستند؟ پدر و مادرت به چه شغلی مشغولند؟ و... تمام مکالمه ایشان با من به زبان آذری بود. زمان خوردن غذا هم آقا خواستند من در کنارشان باشم و من با ایشان غذا خوردم و توصیه‌هایی فرمودند و گفتند به هیچکس نگو و من آن صحبت‌ها را محفوظ نگاه داشتم.

در انتظار اکران انیمیشن ارزنده «شاهزاده روم»
هادی محمدیان، کارگردان فیلم «شاهزاده روم» درباره رونمایی از پوستر این اثر که قرار است از 13 آبان‌ماه در سینماهای کشور به نمایش درآید، گفت: قرار است به رسم انیمیشن‌های سینمایی بین‌المللی، فیلم ما هم دارای چند پوستر باشد که با توجه به گروه مخاطبان مختلف طراحی و در زمان‌های تعیین‌شده رونمایی می‌شود.  به گزارش روابط عمومی انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم»، این کارگردان که فارغ‌التحصیل رشته گرافیک است با اشاره به طراحی لوگوی «شاهزاده روم» که در پوستر جدید استفاده شده است، گفت: لوگوی اول انیمیشن ما توسط استاد مسعود نجابتی طراحی شده بود که متناسب با سلیقه مخاطبان بزرگسال است. لوگوی جدید فیلم نیز برای مخاطب کودک طراحی و اجرا شده است. در این لوگو از منحنی‌ها و اسپیرال‌هایی استفاده شده است که کودکان بیشتر می‌پسندند. طراحی برای کودکان مورد علاقه من است و اکثر تایپوگرافی‌ها و نشانه‌هایی که قبلا طراحی کردم نیز دارای همین حس و فضا هستند.

«آن بیست‌وسه نفر» هم
به کمپین منا پیوستند
گروه آزادگان موسوم به «آن بیست‌وسه نفر» که در مستند «٢٣ و آن یک نفر» به فداکاری‌های آنان پرداخته شده نیز به کمپین حمایت از خانواده‌های جان‌باختگان منا پیوستند. در این ارتباط احمد یوسف‌زاده، یکی از این آزادگان و نویسنده کتابی به همین نام، به نمایندگی از
23 اسیر ایرانی جنگ تحمیلی که در نوجوانی صدام را در یک نبرد تبلیغاتی شکست دادند متنی را با امضای این گروه خطاب به دبیر کل سازمان ملل منتشرکرده و با اعلام حضور در کمپین یک میلیون امضا از بان‌کی‌مون خواسته است با محکومیت فاجعه منا از حقوق مادی و معنوی قریب 5 هزار جان‌باخته این تراژدی دفاع کند.


Page Generated in 0/0053 sec