printlogo


کد خبر: 147332تاریخ: 1394/7/26 00:00
اخبار

فیفا اتحادیه فوتبال کویت را
تعلیق کرد
فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) فعالیت اتحادیه فوتبال کویت را به دلیل دخالت دولت این کشور در امور این اتحادیه به حالت تعلیق درآورد. فیفا تا تاریخ ۱۵ اکتبر (۲۳ مهر) به کویت فرصت داده بود قوانین ورزشی خود را دستخوش تغییر کند اما این اتفاق رخ نداد تا فدراسیون بین‌المللی فوتبال مجبور شود فعالیت این اتحادیه را به حالت تعلیق درآورد. فیفا در بیانیه‌ای که در این باره منتشر کرده، آورده است: تعلیق فقط زمانی برداشته خواهد شد که اتحادیه فوتبال کویت و تمام باشگاه‌های این کشور، بتوانند فعالیت‌ها و تعهدات خود را به طور مستقل به انجام برسانند. تیم‌های کویتی از حضور در مسابقات بین‌المللی محروم هستند و اتحادیه فوتبال این کشور نمی‌تواند هیچگونه کمکی از سوی فیفا دریافت کند. تیم فوتبال کویت در حال حاضر در رده دوم گروه G پشت سر تیم فوتبال کره جنوبی در مقدماتی جام‌جهانی قرار دارد. بازی بعدی این تیم در تاریخ ۱۷ نوامبر مقابل میانمار است.

کفاشیان: سرمربی امید باید با کی‌روش هماهنگ شود
رئیس فدراسیون فوتبال تأکید کرد در صورت قبول استعفای محمد خاکپور سرمربی بعدی تیم امید هم ایرانی خواهد بود. علی کفاشیان درباره آخرین وضعیت تیم امید گفت: روز پنجشنبه جلسه‌ای با خاکپور خواهیم گذاشت و تصمیم می‌گیریم که استعفای او را قبول کنیم یا نه و آخرین تصمیم را در این باره خواهیم گرفت.  وی افزود: ما تمام امکانات را به خاکپور داده‌ایم و همه چیز برای تیم امید مهیا بوده است. در جلسه‌ای که با او خواهیم گذاشت، باید ببینیم این صحبت‌هایی که مطرح شده، حرف‌های خود خاکپور بوده است یا نه. اگر در جلسه روز پنجشنبه به این نتیجه برسیم که استعفای خاکپور را قبول کنیم، مطمئناً سرمربی بعدی تیم امید هم ایرانی خواهد بود.  رئیس فدراسیون فوتبال درباره تعامل بین تیم امید و تیم‌ملی بزرگسالان گفت: در صورت رفتن خاکپور، هر مربی‌ای که به تیم امید بیاید و هدایت این تیم را قبول کند، باید کارهایش را با کارلوس کی‌روش هماهنگ کند و اگر هم اختلافی بین تیم امید و بزرگسالان وجود دارد، باید حل شود. کفاشیان درباره همایش داوران که در دانشگاه شهید رجایی برگزار شد، گفت:‌ این همایش خیلی خوبی بود اما انتظار داشتیم داوران هم به این جلسه بیایند، نه اینکه فقط مسؤولان ورزشی که خارج از جامعه داوری هستند در اینجا حضور داشته باشند.

پلاتینی با پول دریافتی از فیفا چه کرد؟
اکنون مشخص شده رئیس یوفا با پولی که از سپ بلاتر دریافت کرده، چه کاری انجام داده است. یکی از کارکنان روزنامه‌ای برای آگاهی از شرایط کنونی میشل پلاتینی محروم شده سراغ او رفت. این روزنامه قصد داشت از چگونگی قراردادی که بین سپ بلاتر و میشل پلاتینی بسته شده آگاه شود. البته ممکن است سندی از آن یافت نشود چون احتمال دارد قراردادی شفاهی باشد. همچنین ممکن است اسناد به مرور زمان از بین رفته باشد اما همه چیز آن‌طور که تصور می‌شد، نبوده است.  میشل پلاتینی بین سال‌های 1999 تا 2002 به‌عنوان مشاور بلاتر در فیفا کار می‌کرد. در آن زمان، کار خود را به فرانسه برد و در زوریخ نماند. یکی از بهترین دفاتر پایتخت فرانسه را در میدان «آندره مالرو» اجاره کرد. پلاتینی در این دفتر 42 ماه کار کرد و با «آلن لیبلانگ»، کارمند سابق فیفا قراردادی امضا کرد. توافق شفاهی با پرداخت پول ماهانه انجام شد. 8/1 میلیون یورو پس از 9 سال پرداخت نشده بود و پلاتینی این موضوع را در نامه‌ای با بلاتر در میان گذاشت چون رئیس یوفا دفتری در پاریس اجاره کرده بود و دستمزد کارکنان خود را در 3 سالی و نیمی که به‌عنوان مشاور بلاتر کار می‌کرد پرداخت نکرده بود.

کسب میزبانی ۲۰۰۶ با رشوه
فدراسیون فوتبال آلمان اعتراف کرد به فیفا پولی پرداخت شده که دلیل آن روشن نیست. به نقل از گزارشی که در اشپیگل منتشر شده، حدود ۹ میلیون یورو برای کسب این عنوان به فیفا پرداخت شد. این مبلغ از سوی لوییز دریفوس، مدیرعامل وقت شرکت آدیداس، پرداخت شد. دریفوس ادعا کرده این مبلغ را به‌عنوان کمک مالی به فیفا قرض داده است. با پرداخت این مبلغ رای 4 عضو آسیایی کمیته ۲۴ نفره فیفا تغییر کرد و آلمان توانست با غلبه بر آفریقای جنوبی، عنوان میزبانی را با رای ۱۱ در برابر ۱۲ از آن خود کند.  اشپیگل ادعا کرده مبلغ پرداخت شده بیش از ۸ میلیون یورو است و فرانتس بکن‌باوئر و رئیس فعلی فدراسیون فوتبال آلمان و ولفگانگ نیرزباخ از این رشوه باخبر بوده‌اند.
 


Page Generated in 0/0053 sec