printlogo


کد خبر: 147340تاریخ: 1394/7/26 00:00
چهارگوشه

حمایت سیدحسن نصرالله
از مذاکرات یمنی
هیاتی از جنبش انصارالله یمن در سفر به بیروت با سیدحسن نصرالله دیدار و با وی درباره دستاوردهای خود علیه ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان گفت‌وگو کرد.  محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله یمن و رئیس هیات این جنبش در سفر به بیروت در گفت‌وگو با روزنامه السفیر لبنان، گفت: طی دیدار 5 ساعته‌ای که با سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان داشتیم وی اقدامات میدانی و سیاسی را که در جنگ علیه عربستان اتخاذ کرده‌ایم به ما تبریک گفت و ما را تشویق کرد تا با همان اراده‌ای که می‌جنگیم بر سر میز مذاکرات نیز بنشینیم چراکه مردم یمن در نهایت پیروز هستند.

پیشروی‌های ارتش سوریه
در حلب و حومه دمشق
ارتش سوریه که اخیرا عملیات‌های زمینی گسترده‌ای را برای آزادسازی مناطق مختلف این کشور با حمایت هوایی روسیه آغاز کرده در ادامه پیشروی‌های خود در حومه حلب، روستای حویجه را آزاد کرد.  ارتش سوریه کنترل شهرک الناصریه، تل نعام و روستای نعام در حلب و حومه این استان را پس از وارد آوردن خسارت‌های شدید به داعش در دست گرفت. همچنین ارتش کنترل تمام ارتفاعات مشرف بر مناطق دوما و حرستا واقع در غوطه شرقی دمشق را نیز در دست گرفت.  به گفته منابع سوری، ارتش این کشور کنترل شرکت آب و فاضلاب ریما و 25 ساختمان در حرستا و جوبر واقع در حومه دمشق را در دست گرفت.

2 کشته در درگیری پلیس
با معترضان در هکاری
دیروز درگیری شدیدی میان نیروهای امنیتی ترکیه و تظاهر‌کنندگان در شهرک یوکسک اوفا از توابع استان هکاری در جنوب شرق ترکیه روی داد که به کشته شدن 2 شهروند ترکیه منجر شد. همزمان با این درگیری‌ها، یک گروه مسلح وابسته به حزب کارگران کردستان، با سلاح‌های دوربرد و خمپاره به فرودگاه شرناق در جنوب شرق ترکیه حمله کردند. این در حالی بود که از 7 ژوئیه گذشته به دلیل ناامنی‌های ایجاد شده پس از انتخابات، همه پروازهای این فرودگاه لغو شده بود.

برگزاری انتخابات پارلمانی مصر
انتخابات پارلمانی مصر که مهم‌ترین رویداد سیاسی این کشور پس از روی کار آمدن سیسی محسوب می‌شود، از دیروز کلید خورد. این اولین انتخابات پارلمانی مصر پس از روی کار آمدن عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور نظامی مصر و اصلاح قانون انتخابات است که از دیروز در خارج از کشور آغاز شد و قرار است یکشنبه و دوشنبه در 14 استان در داخل این کشور پیگیری شود. دور دوم مرحله دوم نیز در 30 نوامبر و یکم دسامبر در خارج کشور و یکم و دوم دسامبر در داخل مصر برگزار خواهد شد.

سفر هیأت رسانه‌ای صهیونیستی
به ریاض
 وزیر خارجه عربستان در دیدار با هیأت اعزامی روزنامه معاریو به ریاض ضمن ارسال پیام دوستی به رژیم صهیونیستی از این رژیم خواست فرصت را برای اجرایی کردن طرح صلح عربستان که در سال 2002 مطرح شد، غنیمت بشمارد. به نوشته رأی‌الیوم، این هیات برای اطلاع از اوضاع عربستان و دغدغه‌های مسؤولان این کشور و گفت‌وگو درباره طرح صلح به ریاض سفر کرده بود. عادل الجبیر در این دیدار تاکید کرد پرونده سوریه و یمن برای عربستان بسیار مهم‌تر از مساله فلسطین است.

7477نفر
آمار نهایی قربانیان فاجعه منا
دیروز سایت البروج وابسته به مخالفان سعودی، به نقل از وزارت بهداشت عربستان سعودی آمار نهایی قربانیان فاجعه منا را 7477 نفر اعلام کرد. به گزارش میزان، در این بیانیه به لیستی اشاره شده که از ساعاتی پیش در سایت وزارت بهداشت عربستان سعودی قرار گرفته و در آن آخرین آمار، هویت فردی و ملیت جان‌باختگان این حادثه منتشر شده است. نکته قابل توجه آن است که در این بیانیه عنوان شده «هویت و اطلاعات فردی اغلب شهدا - خدا رحمتشان کند - مشخص شده و در لیست منتشر شده در سایت وزارت بهداشت قرار گرفته است». از سوی دیگر و بر مبنای این لیست تعداد 1507 جنازه همچنان مجهول‌الهویه هستند و ملیت آنها مشخص نیست.
 


Page Generated in 0/0053 sec