printlogo


کد خبر: 147365تاریخ: 1394/7/27 00:00
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا مطرح کرد
گوگرد بنزین یورو4 توزیعی 2 برابر حد مجاز

گروه اجتماعی: مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا تازه‌ترین نتایج پایش کیفیت سوخت بنزین و دیزل تهران را اعلام کرد. به گزارش «وطن امروز»، به منظور پایش کیفیت سوخت توزیعی شهر تهران در بهار و تابستان امسال تعداد
10 نمونه سوخت بنزین و  5 نمونه سوخت دیزل توسط شرکت کنترل کیفیت هوای تهران جمع‌آوری شد و محتوای بنزن، گوگرد و عدد اکتان در نمونه‌های بنزین همچنین محتوای گوگرد و عدد ستان در نمونه‌های دیزل بررسی شد.
وحید حسینی، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا، درباره نتایج این بررسی‌ها اظهار داشت: نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد محتوای بنزن موجود در نمونه‌های بهار و تابستان با حد استانداردهای یورو 4 یعنی یک درصد حجمی مطابقت داشته است. محتوای گوگرد بنزین سوپر فصل تابستان نیز در 4 نمونه از 5 نمونه در حد استاندارد قرار داشت و آن یک مورد نیز تا حد زیادی به استاندارد یورو 4، یعنی50 میلی‌گرم در لیتر نزدیک بود. این در حالی است که مقدار گوگرد  نمونه‌های بنزین یورو 4 تابستان و نمونه‌های بنزین بهار (سوپر و یورو 4) فراتر از حد استاندارد و در جاهایی حتی به 2 برابر حد مجاز رسیده است.
به گفته مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا، نتایج آنالیز همچنین نشان داد در هر دو فصل عدد اکتان تحقیقی نمونه‌های بنزین سوپر با حداقل حد مجاز آن یعنی91مطابقت داشته است.


Page Generated in 0/0055 sec