printlogo


کد خبر: 147369تاریخ: 1394/7/27 00:00
نبض‌جامعه

مشاور سازمان سنجش ‌خبر داد
اعلام  نتایج تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد
مشاور عالی سازمان سنجش از اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی مرحله تکمیل ظرفیت دوره‌های کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها از روز دوشنبه 27 مهرماه خبر داد. حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش  با اعلام این  خبر به تسنیم اظهار داشت: براساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده، فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی مرحله تکمیل ظرفیت و پذیرش دانشجو در کدرشته‌ محل‌های جدید دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 94 دانشگاه‌ها و فهرست اسامی معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت کدرشته محل‌های مصاحبه‌دار و دارای شرایط خاص از دوشنبه 27 مهرماه روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.

وخامت حال 5 ریگانی در اثر هجوم ریزگردها
ریزگردها با ایجاد مشکلات تنفسی 70 نفر را در شهر ریگان راهی مراکز درمانی کرد که حال 5 نفر از آنها وخیم است. امین باقری، فرماندار ریگان با بیان این مطلب به فارس اظهار داشت:  ریزگردها در ریگان مشکلات تنفسی برای کارکنان ادارات و مردم این شهرستان ایجاد کرده و علاوه بر مشکلات تنفسی کاهش دید افقی را در این شهرستان در پی دارد. وی عنوان کرد: با توجه به غلظت ریزگردها، ستاد بحران در محل فرمانداری ریگان تشکیل شد و تمام مراکز بهداشتی - درمانی در این شهرستان در حالت آماده‌باش قرار دارند. فرماندار ریگان خاطرنشان کرد: به دلیل غلظت زیاد ریزگردها تاکنون 70 تن راهی مراکز بهداشتی - درمانی شده‌اند و حال 5 تن از آنها وخیم گزارش شده است. به گفته باقری، تاکنون برای مهار ریزگردها در این شهرستان هیچ اقدامی صورت نگرفته است و قرار بود، ایستگاه پایش ریزگردها در این شهرستان احداث شود که تاکنون اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

زعفران تقلبی عربستان با طعم سرطان!
مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا و داروی سازمان غذا و دارو، موادی که با عنوان رنگ زعفران بویژه از کشور عربستان به ایران می‌آورند را سرطانزا خواند و نسبت به استفاده از رنگ و پودرهای زعفرانی که برند مشخصی ندارند، هشدار داد. حسین رستگار، مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا و داروی سازمان غذا و دارو  درباره ورود رنگ زعفران به کشور با ورود حجاج از عربستان با بیان اینکه تقلبات زعفرانی یکی از تقلبات معمول است، گفت: رنگ‌هایی که با عنوان رنگ زعفران از خارج کشور بویژه از عربستان توسط حجاج وارد کشور می‌شوند، رنگ‌هایی به نام تارتارازین (نوعی رنگ خوراکی غیرمجاز) هستند که اینها را به‌عنوان رنگ زعفران به جای زعفران یا به عنوان عصاره زعفران به همراه خود می‌آورند.وی با تاکید بر سرطانزا بودن این ماده، به ایسنا افزود: گاهی افراد این مواد را به عنوان سوغات به کشور آورده یا آن را در غذا استفاده می‌کنند، چرا که قیمت این ماده نسبت به زعفران معمولی بسیار پایین‌تر است و رنگ و شکل زعفران را دارد. این درحالی است که نه‌تنها این ماده هیچ‌ یک از خواص زعفران را ندارد، بلکه سرطانزایی آن بسیار جدی است.

برنامه‌های استکبارستیزی در حوزه دانش‌آموزی
برنامه‌های سال تحصیلی جدید اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با موضوع «استکبار ستیزی»در سراسر کشور برگزار می‌شود. به گزارش «وطن امروز» حامد علامتی، دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اظهار داشت: برنامه‌های دانش‌آموزی متعددی را در راستای استکبارستیزی در نظر داریم که در طول سال تحصیلی اجرا می‌شود. وی به برنامه‌های دانش‌آموزی در زمینه استکبارستیزی که به مناسبت 13 آبان اجرا می‌شود، اشاره کرد و گفت: برگزاری سلسله‌ برنامه‌های استکبارستیزی با عنوان «پنجره‌های نفوذ را بشناسیم» و برگزاری سلسله همایش‌های شهری «آمریکا بدون رتوش» از جمله این برنامه‌هاست. علامتی با اشاره به اجرای طرح بازخوانی تاریخی رویدادها مبتنی بر جنایات آمریکا، جهت بصیریت افزایی دانش‌آموزان، بیان داشت: 3 سرفصل از جنایات آمریکا مدنظر است که شامل «جنایات آمریکا علیه مردم آمریکا»، «جنایات آمریکا علیه مردم جهان» و «جنایات آمریکا علیه مردم ایران» است.


Page Generated in 0/0057 sec