printlogo


کد خبر: 147381تاریخ: 1394/7/27 00:00
اخبار

هیأت رئیسه مجلس رفع ابهام کند
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی خواستار رفع ابهام هیات رئیسه مجلس در جریان تصویب طرح مربوط به اجرای برجام شد. به گزارش تسنیم، محمدنبی حبیبی با اشاره به موضوع برجام و پسابرجام یادآور شد: مصوبه مجلس درباره برجام در ذهنیت عمومی دچار ابهام است. از
هیات رئیسه مجلس جداً می‌خواهیم رفع ابهام کند و دولت نیز باید با اقدامات شفاف خود نگرانی‌ها را برطرف کند. وی افزود: آنچه امروز مهم است، پسابرجام است. در پسابرجام آمریکایی‌ها دنبال عملیاتی کردن پروژه‌های نرم خود علیه انقلاب اسلامی هستند. دبیرکل حزب مؤتلفه با اشاره به بیانات مهم رهبری در دیدار با رئیس و مدیران رسانه ملی اظهار داشت: تغییر باورها و رو‌ در‌ رو قرار دادن مردم بویژه مؤمنان به انقلاب و استحاله نظام از جمله اهداف دشمن در جنگ نرم است. حبیبی افزود: جنگ نرم همچنان باید در دستور کار انقلابیون مؤمن باشد و کسی از سنگرهای نبرد نرم با دشمن بیرون نیاید. رسانه‌ها بویژه رسانه ملی در صف مقدم این جنگ قرار دارند.

اعتراض دانشجویان به حضور   وزیر خارجه آلمان در دانشگاه تهران
در پی حضور فرانک اشتاین مایر، وزیر خارجه آلمان در دانشگاه تهران، تعداد زیادی از دانشجویان این دانشگاه در اعتراض به رفتار غیرانسانی دولت آلمان نسبت به مردم ایران در برهه‌های مختلف، به وی اعتراض کردند. احسان ابراهیمی، مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با اشاره به اعتراض دانشجویان نسبت به حضور وزیر خارجه آلمان در این دانشگاه گفت: چگونه است وزیر خارجه کشوری که اصلی‌ترین حامی بمباران شیمیایی سردشت در دوران جنگ تحمیلی بوده است، امروز به دانشگاه تهران بیاید و از صلح پایدار سخن بگوید و ایران را دعوت به صلح در منطقه کند. وی افزود: دانشجویان در اعتراض به حضور وزیر خارجه آلمان با ماسک شیمیایی در جلسه حاضر شدند و اعتراض خود را به اقدامات کشور آلمان علیه جمهوری اسلامی اعلام کردند. عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی تهران بزرگ در پایان گفت: دانشجویان با سر دادن شعار‌هایی از جمله «هدیه آلمان به ایران، بیش از ۲ هزار شهید و جانباز شیمیایی»، «سردشت فراموشت نمی‌کنیم» و «خطر بمباران شیمیایی» اعتراض خود را به وزیر خارجه آلمان و مسؤولان دانشگاه تهران که برای حضور اشتاین مایر فرش قرمز پهن کردند، اعلام کردند.

زیباکلام: دروغ گفتیم! با توافق ایران گلستان نمی‌شود
مهم‌ترین حامی مذاکرات هسته‌ای، پس از تصویب طرح مربوط به اجرای برجام در مجلس شورای اسلامی و در آستانه اجرای برجام توسط ایران اعتراف کرد که اظهارنظرها و ادعاهای او و سایر حامیان دولت مبنی بر اینکه توافق هسته‌ای منجر به بهبود شرایط اقتصادی کشور می‌شود؛ دروغ بوده است. زیباکلام  در برنامه «برجام، ایران - جهان» که عصر دیروز به همت انجمن اسلامی دانشگاه گلستان برگزار شده بود، صراحتا گفت توافق هسته‌ای معجزه نخواهد کرد و حامیان دولت طی چند سال اخیر بویژه در 2 سال گذشته درباره اثرگذاری توافق بر وضعیت معیشتی جامعه دروغ گفته‌اند. او تاکید کرد اینکه حامیان دولت گفته‌اند با توافق هسته‌ای، ایران گلستان می‌شود، دروغ بوده است!  زیباکلام در این نشست گفت: تحولات کنگره آمریکا و سوال و جواب‌هایی که از جان کری و اوباما می‌شد نشان می‌داد تنها دغدغه غرب سلاح هسته‌ای ماست اما به ما دروغ می‌گفتند که انرژی هسته‌ای همه چیز ما را زیر و رو می‌کند و ایران را گلستان می‌کند. صادق زیباکلام با لحنی تمسخرآمیز گفت: ما نفهمیدیم کمیسیون برجام که اینقدر برجام را بررسی و زیر و رو کرد چه شد ۲۰ دقیقه‌ای مجلس آن را به تصویب رساند؛ در عین حال من معتقدم تندروها مخالفت خود با برجام را ادامه خواهند داد، یکی از گیرهای آنان هم سر مسائل اقتصادی خواهد بود غافل از اینکه اصلا مسائل هسته‌ای ارتباطی با برجام و مذاکرات ندارد بلکه مشکل اقتصاد ما دولتی بودن آن است!  وی افزود: هر که گفت با انرژی هسته‌ای ایران گلستان می‌شود دروغ گفت ما هم که گفتیم با توافق ایران گلستان می‌شود دروغ گفتیم! وی در همین راستا اضافه کرد: با تحریم، بی‌تحریم، با برجام، بی‌برجام و با فعالیت هسته‌ای و بدون فعالیت هسته‌ای هیچ نور امیدی بر اقتصاد ما نخواهد تابید؛ هر که گفت با انرژی هسته‌ای ایران گلستان می‌شود دروغ گفت ولی با توافق هسته‌ای هم ایران گلستان نخواهد شد! زیباکلام در ادامه این اعترافات، خاطرنشان کرد: رفع تحریم نمی‌تواند در اقتصاد ما معجزه کند.


Page Generated in 0/0051 sec