printlogo


کد خبر: 147394تاریخ: 1394/7/27 00:00
اخبار

اکران ویژه فیلم «خاکستر و برف» برای مادران شهید
مادر شهید بهروز صبوری و شهید داوود منصوری به همراه جمع پُرشوری از مادران شهدای منطقه 17 تهران به تماشای «خاکستروبرف» نشستند و روزی ماندگار را در تاریخ اکران یک فیلم در ایران رقم زدند. مادر شهید بهروز صبوری بعد از نمایش فیلم، به دعوت روح‌الله سهرابی کارگردان «خاکستر و برف» روی سن رفت و گفت: بهروز مرا بعد از 31 سال با آزمایش DNA شناسایی کردند. عازم مشهد بودم که یک دفعه خبر دادند بهروز پیدا شده است. چمدان‌های سفرم را باز کرده بودند ولی من گفتم می‌روم پابوس آقا امام رضا (ص) و بعدش می‌روم دیدن بهروز. در این مراسم که خانواده‌های شهدا به همراه قاب عکس پسرانشان برای تماشای فیلم آمده بودند، این صدای هق‌هق گریه بود که هر گوشه سالن شنیده می‌شد. مادر شهید منصوری هم به دعوت کارگردان فیلم روی سن آمد و گفت: خیلی خاطره از شهیدم دارم. اما همیشه می‌گویم اگر یک پسر از دست دادم، خدا با وجود شما، صدها فرزند دیگر نصیب من کرد. در ادامه مراسم روح الله سهرابی کارگردان فیلم «خاکستر و برف» که کنار مادران شهید ایستاده بود، گفت: از زمان ساخت فیلم همیشه استرس این لحظه و روبه‌رو شدن با خانواده و مادران شهدا را داشتم. همه‌ آنچه باید گفته شود را مادران شهید گفتند. این فیلم و کارهایی از این دست در مقابل عظمت شهیدان‌مان یک شوخی است. امیدوارم ساخت از این دست فیلم‌ها، گهگاهی برایمان یادآور شود که این ملت چه مسیری را طی کرده است و چه راهی را می‌خواهد ادامه دهد.

وقتی شاعر انگلیسی تحت تاثیر
امام حسین(ع) شعر سرود
جستیس آ.‌راسل، شاعر انگلیسی که تحت تأثیر شخصیت امام حسین(ع) قرار گرفته‌ بود، شعری در ثنای ایشان سرود. امام حسین(ع) آغازکننده مسیری در تاریخ بشریت بود که منجر به مواجهه دائمی حق و باطل شد و هر آزادمردی در جهان با خواندن ماجرای عاشورا و آنچه بر سر خاندان رسول خدا رفته چاره‌ای ندارد جز همراهی با این کاروان همیشه سازنده تاریخ.  شاعر انگلیسی‌زبان جستیس آ.‌راسل یکی از افرادی است که تحت تاثیر حماسه امام حسین(ع) قرار گرفته ‌است. او در روایت آنچه بر امام حسین(ع) رخ داده، شعری سروده است. او می‌گوید: «آنها دهان مبارک امام حسین (ع) را با شلاق‌های خود نواختند؛ این همان بدن پاکی است که بینندگان را مسحور می‌کرد، خونی که از رگ‌های مبارکش ریخته و خشک شده، معجونی آسمانی است که تا‌کنون هیچ چیز با چنین رنگ الهی، رنگین نشده است. ای زمین برهنه و خشک کربلا که در تو نه علفی است و نه سبزه‌ای، برای ابد آهنگ حزن و آه بر تو پوشیده باد، زیرا در سرزمین تو بدن مقدس و پاره پسر فاطمه(س) افتاده است که روح خویش را به خدا تقدیم کرد».

دبیرشورای سیاستگذاری سینمای هنر و تجربه:
بی‌بی‌سی و VOA، با آمدن «هنر و تجربه» مشکل تأمین فیلم پیدا کردند
امیرحسین علم‌الهدی گفت: گروه هنر و تجربه رابطه مستقیمی با امنیت ملی دارد، چرا که فیلمسازها امیدوار به فعالیت در ایران شدند. به گزارش تسنیم، دبیر شورای سیاستگذاری سینمای هنر و تجربه افزود: بی‌بی‌سی و VOA از زمانی که ما آمدیم دچار مشکل تامین فیلم شدند. خود آنها گفته‌اند ما زمانی که هنر و تجربه نبود راحت‌تر می‌توانستیم فیلم تهیه کنیم و حالا مشکل داریم! برای همین است که می‌گویم شکل‌گیری «هنروتجربه» رابطه مستقیم با امنیت ملی، افزایش کار، امید، شکل‌گیری کسب و کار خرد و افزایش تعلق خاطر فیلمسازها به این نظام دارد.

انتشار کتاب «مُحرم‌نامه»
کتاب «مُحرم‌نامه» با موضوع اشعار، نوحه‌ها، روضه‌ها و سبک‌های ویژه به همراه یک لوح فشرده به همت سازمان بسیج مداحان منتشر شد. به گزارش نسیم، این کتاب شامل چندین بخش کلی از جمله اشعار منتخب، گلچین شعر، سبک و روضه مداحان نخبه قشر، بخش ویژه شور، نوحه، واحد، دودمه، شعر و سبک تولیدی و مناسبتی ماه محرم، شورهای دفاع‌مقدس و بصیرتی بخش ویژه زمینه و زمزمه واحد و... است که تقریباً نیاز مداحان را در ایام محرم برای اجرای مراسمات تأمین خواهد کرد.


Page Generated in 0/0053 sec