printlogo


کد خبر: 147395تاریخ: 1394/7/27 00:00
رویدادها

چاپ «چهار گفتار» رهبر انقلاب
درباره آثار حادثه‌ عاشورا
کتاب «چهار گفتار در تبیین زمینه‌ها، علل و آثار حادثه‌ عاشورا» در برگیرنده 4 سخنرانی بسیار مهم رهبر معظم انقلاب درباره‌ حادثه‌ عاشوراست که در آن با نگاهی نو، زمینه‌های تاریخی فاجعه‌ عاشورا، نظریه‌ صحیح درباره‌ فلسفه‌ قیام حسینی و درس‌ها و عبرت‌های گوناگون آن، برای نسل امروز تحلیل و تبیین شده است.  به گزارش تسنیم، انتشارات انقلاب اسلامی، تاکنون چند اثر عاشورایی برگرفته از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی منتشر کرده است که «چهار گفتار در تبیین زمینه‌ها، علل و آثار حادثه‌ عاشورا» یکی از آنهاست. این اثر شامل 4 گفتار مهم از رهبر انقلاب در سال‌های 71، 74، 75 و 77 است که به دلیل اهمیت خاص موضوع و محتوای آن، در مجموعه‌ای مستقل منتشر شده‎ است.  رهبر معظم انقلاب در این گفتارها با ارائه‌ شواهد متعدد تاریخی از صدر اسلام و تاریخ معاصر، تبیین کرده‌اند که چگونه بی‌بصیرتی، غفلت بویژه دل‌سپردگی خواص به دنیا و مطامع نفسانی، باعث لغزش آنان شد و عوام را نیز به انحراف کشاند و همین دنیادوستی خواص بود که زمینه‌ساز تبدیل خلافت به پادشاهی، به مقام عالم دینی رسیدن کعب‌الاحبارها و به مسلخ رفتن حسین‌بن‌علی‌ها در تاریخ شد.

فروش 30 هزار نسخه‌ای «نامیرا» در پویش کتابخوانی روشنا
مدیر مؤسسه نشر معارف از فروش 30 هزار نسخه بهینه و ارزان‌شده رمان «نامیرا» طی روز‌های نخست پویش مطالعاتی روشنا پیرامون این کتاب خبر داد. به گزارش تسنیم، مسعود پیرمرادیان، مدیر نشر معارف و مسؤول پویش ملی کتابخوانی روشنا با اشاره به برگزاری چهارمین دوره از این پویش با محوریت رمان «نامیرا»، گفت: در ایام ماه محرم یکی از اهدافی که توسط مردم ما تعقیب می‌شود، تعقل و کسب بینش نسبت به ماجرای عاشوراست که منجر به پیوند خوردن شور و معنویت با یکدیگر می‌شود. با توجه به اینکه یکی از راه‌هایی که می‌تواند به معنویت موجود در واقعه عاشورا عمق ببخشد مطالعه است، ما در پویش روشنا سعی کردیم کمپینی از اهالی دانایی را گرد‌هم جمع کرده و به کمک آنها برای مطالعه پیرامون این واقعه کاری انجام دهیم. نامیرا، رمانی تاریخی است که ریشه در واقعیت کربلا دارد. عنوان این کتاب نیز همین مساله را تداعی می‌‌کند و تاکید به روی فراموش نشدن نام کربلا و واقعه عاشورا دارد. این رمان تحلیلی دارد که به زیبایی تمام توانسته هنر و تحلیل تاریخ را با خود تلفیق کند. پیرمرادیان در ادامه با اشاره به این پویش تصریح کرد: چهارمین پویش کتابخوانی روشنا با محوریت رمان نامیرا در 4 مرحله  با همکاری 6 ناشر و 2 مرکز پخش در دست اجراست.

نمایش عاشورایی «حلقه»
نقد می‌شود
جلسه‌ نقد و بررسی نمایش «حلقه» با حضور رضا آشفته و صمد چینی‌فروشان در حوزه هنری برگزار می‌شود.  به گزارش روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، جلسه‌ نقد و بررسی نمایش «حلقه» به نویسندگی و کارگردانی حمید ابراهیمی، (امروز) پس از اجرا، با حضور رضا آشفته و صمد چینی‌فروشان، منتقدان تئاتر در تماشاخانه‌ مهر برگزار می‌شود. «حلقه» درباره زن و مردی است که بعد از حادثه کربلا بر سر اینکه امام حسین(ع) در کربلا چگونه به شهادت رسید، بحث دارند، چرا که زن عاشق امام و مرد دشمن امام است. در این نمایش که در بخش میهمان بیست‌وچهارمین جشنواره‌ سراسری تئاتر سوره ماه به صحنه رفته بود، بازیگرانی چون عمار تفتی، ماریه ماشااللهی، شیما داوودی، مهدی کازرانی، صابر کریمی، مجید ترکستانی، یزدان نظری و بهمن فکوری به ایفای نقش می‌پردازند.  گفتنی است، نمایش «حلقه» به نویسندگی و کارگردانی حمید ابراهیمی تا 5 آبان‌ماه ساعت 18:30 در تماشاخانه‌ مهر پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

ساخت فیلمی درباره تنهایی زوج‌ها
فیلم کوتاه «بی حوا» به نویسندگی و کارگردانی کمیل روحانی با اتمام مراحل فیلمبرداری و فنی آماده نمایش شد. این فیلم، داستانی از تنهایی‌ها و پریشان‌حالی‌های زن و مردی است که هر یک تنها در خیال با هم زندگی می‌کنند و از این فراغ در رنج و عذاب به سر می‌برند. تهیه‌کننده این اثر کمیل روحانی به همراه امیر روحانی است که آماده شرکت در جشنواره است.


Page Generated in 0/0066 sec