printlogo


کد خبر: 147396تاریخ: 1394/7/27 00:00
پشت‌پرده پیدا کردن جانشین برای محمد خاکپور
بازگشت قطبی یا بازی با اسمش؟

اگرچه عنوان می‌شود استعفای محمد خاکپور از سرمربیگری تیم امید صرفا یک نمایش است و او بزودی به پست خود باز می‌گردد اما از سوی یکی از نزدیکان کاشانی با وکیل قطبی تماس‌هایی به صورت مخفیانه برقرار شده است. اینکه چرا ناگهان کاشانی به یاد قطبی افتاده است می‌تواند بازی را به ضرر خاکپور و مایلی‌کهن عوض کند. یکی از عادات جدید در فوتبال ایران استعفاهای نمایشی است. وقتی یک نفر می‌خواهد نسبت به مساله‌ای مراتب اعتراضش را نشان دهد در اولین اقدام سراغ آخرین راهکار می‌رود؛ استعفا دادن! محمد خاکپور که صرفا به‌خاطر دوستی با حبیب کاشانی به عنوان سرمربی تیم فوتبال امید انتخاب شد حالا در آستانه آغاز مرحله دوم بازی‌های مقدماتی المپیک، تصمیم به جدایی گرفته است. خاکپور که پس از پایان فوتبال، ایران را ترک کرد و در آمریکا به زندگی‌اش ادامه داد به جز یک دوره کوتاه مربیگری در استیل‌آذین که آن هم توأم با ناکامی محض بود هیچ رزومه‌ای در این کار ندارد اما به واسطه دوستی 30 ساله با کاشانی ناگهان این افتخار را پیدا کرد تا سرمربی تیم امید شود. با این وجود او به فدراسیون فوتبال معترض است چرا قراردادش نسبت به وینگادا کم است و مضاف بر آن آنطوری که او انتظارش را دارد از وی حمایت نمی‌کنند.  از این رو بدون آنکه با کاشانی به عنوان مدیر و همه‌کاره تیم امید هماهنگ کند بلافاصله استعفا داد. منابع خبری نزدیک به تیم امید مدعی شدند این استعفا بیشتر حالت نمادین دارد و او پس از جلسه روز پنجشنبه در فدراسیون فوتبال مجددا به کارش باز می‌گردد اما تماس مخفیانه یکی از نزدیکان حبیب کاشانی با وکیل افشین قطبی ناگهان ورق را برگرداند. البته یک منبع خبری فاش کرد قطبی خودش تمایل به حضور در تیم امید ایران را دارد و از این رو پالس مثبتی را از سوی وکیلش مخابره کرد. افشین قطبی و حبیب کاشانی در لیگ هفتم حرفه‌ای فوتبال برای آخرین بار توانستند پرسپولیس را قهرمان لیگ برتر کنند. این 2 با یکدیگر رابطه بسیار نزدیکی داشتند اما نزدیکان کاشانی می‌گویند از آنجایی که قطبی پس از قهرمانی پرسپولیس این تیم را ترک کرد و تازه پس از خروج کاشانی و آمدن مصطفوی حاضر به بازگشت شد، کاشانی بشدت از او دلخور است و از این رو بعید است قطبی انتخاب او باشد. اما باید این نکته را در نظر گرفت که استعفای خاکپور بشدت کاشانی را ناراحت کرد تا جایی که او در مصاحبه‌های پرتعداد چند روز گذشته به صورت رسمی عنوان کرده سرمربی تیم امید به هیچ وجه رفاقت را در حق او ادا نکرده که اینگونه استعفا داده است. حالا باید دید تا پایان هفته چه اتفاقی رخ می‌دهد. کارشناسان متفق‌القول از بازگشت بدون دردسر خاکپور حرف می‌زنند اما اگر ناگهان امپراتور سرخ‌ها بازگشتی غافلگیرکننده به تیم فوتبال امید داشت چندان متعجب نشوید. در این بین محمد مایلی‌کهن که از دشمنان سرسخت قطبی به حساب می‌آید همه تلاش خود را به کار بسته تا بازی را در نهایت به نفع خاکپور تمام کند اما کاشانی مدیر غیرقابل پیش‌بینی‌ای است.
کار مجانی به شرط حل مشکل مالیاتی
بعد از استعفای محمد خاکپور از سرمربیگری تیم امید، حبیب کاشانی در مصاحبه‌ای مفصل علیه خاکپور صحبت و تاکید کرد یکی از مربیانی که خارج از ایران زندگی می‌کند با او تماس گرفته و گفته حاضر است سرمربیگری تیم امید را بپذیرد. این ادعای کاشانی همه ذهن‌ها را متوجه افشین قطبی کرد که بعد از اخراج از شیمیزواس‌پالس ژاپن بیکار است البته حبیب کاشانی گفته آن شخص، قطبی نیست اما در واقع جز او کسی نمی‌تواند باشد. همین هفته پیش بود که خبر رسید مادر افشین قطبی به دلیل سکته همزمان مغزی و قلبی در بیمارستان بستری شده و در حالت کما قرار گرفته است؛ اتفاقی که نگرانی قطبی را باعث شد و می‌گفتند او به طور مداوم در تماس با تهران جویای احوال مادرش بوده، حال آنکه اطرافیان افشین قطبی از او درخواست کردند که با توجه به وخامت حال مادرش به ایران بیاید. قطبی اما به دلیل بدهی مالیاتی 800 میلیون تومانی‌ دومین قراردادش با باشگاه پرسپولیس ممنوع‌الخروج است و در صورت حضور در ایران دیگر قادر به خروج از کشور نخواهد بود. همین موضوع باعث شد او با جعفر کاشانی تماس بگیرد و برای حل مشکلش از او کمک بخواهد. راست و دروغش گردن راوی اما شایعه‌ها می‌گویند افشین قطبی به کاشانی گفته اگر مشکل مالیاتی‌اش حل شود و او بتواند برای دیدار با مادر بیمارش به تهران بیاید، حاضر است بدون دریافت پول در هر تیمی که کاشانی تصمیم بگیرد، مربیگری کند. در واقع قطبی با این تعارف می‌خواست حسن‌نیت خود را به کاشانی اثبات کند و به او بگوید مادرش برای او از همه چیز مهم‌تر است که حتما به همین دلیل حبیب کاشانی هم مدعی شده مربی‌ای که برای سرمربیگری تیم امید اعلام آمادگی کرده، افشین قطبی نیست! منبع این خبر یکی از روزنامه‌های ورزشی چاپ تهران بود اما به‌رغم ادعای این روزنامه مبنی بر اینکه کاشانی اسمی از قطبی نیاورده، مدیر تیم امید روز شنبه در مصاحبه‌ای گفته بود قطبی از طریق حاج باقر، برای کار در تیم امید اعلام آمادگی کرده است.
مایلی‌کهن: خاکپور خواستار نشست با کفاشیان بود
محمد مایلی‌کهن، مدیرفنی تیم فوتبال امید کشورمان درباره استعفای محمد خاکپور و دلایل استعفای او و اینکه آیا به علت تفاوت رفتار فدراسیون با وینگادا و خاکپور بوده است، اظهار داشت: مسائل مالی ارتباطی به استعفا نداشته و فقط بحث حفظ شأن و شخصیت مربی ایرانی بوده است. او تاکنون دیناری که نگرفته هیچ، حتی از جیبش هم خرج کرده است. خاکپور در اردوها برای تولد بازیکنان از جیبش جشن گرفته است. مایلی‌کهن که با شبکه خبر گفت‌وگو می‌کرد با بیان اینکه خاکپور درخواستش این است که شأن مربی ایرانی حفظ شود، یادآور شد: اگر گفته می‌شود امکانات نیست، باید برای هیچکس امکانات نباشد. نه تنها تیم امید، بلکه حتی تیم‌های جوانان و نوجوانان هم مشکلاتی دارند. باز جای شکرش باقی است ما در تیم امید حبیب کاشانی را داریم و او غنیمتی محسوب می‌شود، چون تیم‌های جوانان و نوجوانان حتی مشکل لباس هم دارند. وی با اشاره به استعفای خاکپور گفت: قبل از مسابقات خاکپور به من نامه‌ای داد و خواست این نامه را بعد از مسابقات باز کنم که من هم همین کار را انجام دادم. بعد از باز کردن آن دیدم نامه استعفای خاکپور خطاب به کاشانی است اما هیچکس از این موضوع خبر نداشت. حتی کسی فکر نمی‌کرد خاکپور در فرودگاه با بازیکنان خداحافظی کند و ما فکر می‌کردیم او در تهران و در یک جلسه درباره استعفایش صحبت خواهد کرد. مدیرفنی تیم فوتبال امید اظهار داشت: اگر خاکپور کمی هم از کاشانی دلخور است، بنا به دلایل دیگری بوده و مشکل زیادی نیست. خاکپور و کاشانی سال‌هاست یکدیگر را می‌شناسند و با هم ارتباط خوبی هم دارند. او خواسته بود برای حل مشکلات تیم امید جلسه‌ای با کفاشیان داشته باشد و مشکلات را در این جلسه بگوید اما چنین نشستی برگزار نشد.
عابدینی: کناره‌گیری خاکپور از سرمربیگری تیم امید دلیل سومی دارد
مدیرعامل پیشین تیم فوتبال پرسپولیس با اشاره به استعفای محمد خاکپور از سرمربیگری تیم امید گفت: این موضوع یک دلیل سوم دارد که هنوز مشخص نشده است. امیر عابدینی درباره استعفای خاکپور از هدایت تیم فوتبال امید ایران گفت: چیزی که آقای کاشانی در این‌باره اعلام کرد و من شنیدم بسیار بد بود، اینکه خاکپور به دلیل مسائل مالی کنار رفته است. من اصلاً چنین چیزی را قبول نمی‌کنم و باید تحقیقاتی صورت بگیرد ببینیم این مربی از چه چیزی ناراحت است. وی در ادامه افزود: مساله دیگری که درباره استعفای خاکپور عنوان می‌شود اختلاف بین او و مایلی‌کهن است. من هر
2 نفر را می‌شناسم. بین آنها بحث استاد و شاگردی مطرح است. به هیچ عنوان این موضوع دلیل رفتن خاکپور نیست. حتی می‌گویند او به دلیل مورد استقبال قرار نگرفتن در فرودگاه رفته است. بحث مالی یا اختلاف با مایلی‌کهن جزو دلایل بچگانه است و این چیزها نمی‌تواند باعث استعفای خاکپور باشد»، عابدینی با طرح این موضوع تأکید کرد: ‌واقعاً اگر دلایل رفتن خاکپور این است پس دست آقای کاشانی و سایر دوستان درد نکند. البته من معتقدم این مسائل نمی‌تواند دلیل استعفای خاکپور باشد و من با این مربی صحبت خواهم کرد تا بدانم جریان چیست. به نظر من کناره‌گیری این مربی یک دلیل سوم دارد که باید آن را پیدا کرد.


Page Generated in 0/0065 sec