printlogo


کد خبر: 147406تاریخ: 1394/7/27 00:00
چهارگوشه

تشدید تدابیر امنیتی در عربستان
در آستانه ماه محرم، مسؤولان عربستانی سطح تدابیر امنیتی را در استان شیعه‌نشین القطیف الاحساء و محله‌هایی از الدمام که در آن حملات تروریستی صورت گرفته است، بالا برده‌اند. مقامات عربستانی از مسؤولان مساجد و حسینیه‌ها خواسته‌اند که برای شناسایی هرگونه تحرکات مشکوک تندروها که امنیت عمومی را هدف قرار می‌دهد، همکاری کنند. به نوشته الشرق‌الاوسط، گروه تروریستی داعش نیز در فایلی منسوب به این گروه خواهان حمله به محل‌های تجمع شیعیان در عربستان شد. اخیرا در حمله تروریستی به مسجدی در سیهات، 6 شهروند شیعه عربستانی به شهادت رسیدند.

زندان‌های بحرین در آستانه انتفاضه جدید
منابع خبری اعلام کردند که زندان‌های بحرین به علت تشدید شکنجه‌ها و نقض حقوق بشر در آستانه انتفاضه‌ای جدید قرار گرفته است. گزارش‌های دریافتی تلویزیون النبأ از داخل زندان مرکزی «جو» بحرین از تشدید روند شکنجه‌ها و افزایش بی‌سابقه نقض حقوق بشر حکایت داشته و نشان می‌دهد زندان‌ها در آستانه شعله‌ور شدن انتفاضه جدید قرار گرفته‌ است. مقامات بحرین هفته گذشته 6 زندانی جدید را به زندان جو انتقال داده و پس از شکنجه، آنها را به سر دادن شعارهای حمایتی از نظام حاکم مجبور کردند.

حمله اشتباهی سعودی‌ها به مزدوران یمنی
شاهدان عینی خبر دادند که جنگنده‌های سعودی به اشتباه یک مقر نیروهای عبد ربه منصور هادی را در جنوب یمن به اشتباه بمباران کردند که در این حمله دست‌کم 30 نفر کشته شدند. پیش از این هم خلبان‌های سعودی با هدف‌گیری اشتباه سلاح‌های مرگبار خود هزاران نفر را بی‌دلیل کشته بودند که از آن جمله هدف قرار دادن یک بازار محلی به جای یکی از مقرهای ارتش یمن و هدف قرار دادن یک ساختمان 3 طبقه در یمن به جای یکی از مقرهای نیروهای انقلابی است.

افزایش تعداد شهدای انتفاضه قدس به 44 نفر
آمارهای مرکز مطالعات مسائل صهیونیستی در قدس، یکشنبه درباره دستاوردهای مقاومت در دومین هفته از انتفاضه قدس که دیروز هفدهمین روز خود را سپری کرد، نشانگر افزایش جنایت‌های رژیم صهیونیستی و واکنش‌های افتخارآمیز مقاومت فلسطین است. این مرکز در آمارهای جامع خود درباره همه عرصه‌های درگیری‌های جاری در فلسطین اشغالی سال 1948 و قدس، کرانه باختری و غزه اعلام کرد که تعداد شهدای انتفاضه قدس تاکنون به 44 نفر و آمار مجروحان به 5452 نفر رسیده است. این مرکز آمار کشته‌های صهیونیست‌ها را هم 7 نفر اعلام کرد.

پیونگ‌یانگ: با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم
کره‌شمالی ایده ازسرگیری مذاکرات برای پایان یافتن برنامه هسته‌ای این کشور را رد کرد و بار دیگر خواستار مذاکره با آمریکا برای دستیابی به یک پیمان صلح شد. این در حالی است که  رؤسای‌جمهور آمریکا و کره‌جنوبی، جمعه اعلام کردند که برای مذاکره درباره تغییر در تحریم‌های کره شمالی آماده هستند، ولی پیونگ یانگ باید نشان دهد که برای متوقف کردن بلندپروازی‌های هسته‌ای آمادگی دارد. 2 کره پس از جنگ سال‌های 1950 تا 1953 میلادی هیچ‌گونه قرارداد صلحی را امضا نکرده‌اند.

چچنی‌ها آماده جنگ با داعش
پس از اعلان جنگ رسمی روسیه به داعشی‌ها، رئیس منطقه نیمه خودمختار چچن نیز از آمادگی برای اعزام سربازان چچنی برای جنگ با تکفیری‌ها در سوریه خبر داد و این کار را منوط به تصمیم پوتین دانست. اهمیت این خبر از آن جهت است که بخش عمده فرماندهان عملیاتی و نیروهای متخصص داعش در سوریه و عراق را چچنی‌های مزدور تشکیل می‌دهند. به گزارش اسپوتنیک، رمضان قدیرف، رئیس این جمهوری نیمه خودمختار در ماورای قفقاز به یک خبرگزاری روسی گفت: «در سال 1999 که چچن در دستان این شیاطین بود، من به عنوان یک مسلمان، یک چچنی و یک وطن‌پرست روس قسم خوردم تمام زندگی خود را وقف مبارزه با تروریست‌ها در هر کجا که آنها هستند بکنم. من خواستار دریافت مجوز برای مشارکت در مبارزه با داعش با نیروهای ویژه چچن شده‌ام».
 


Page Generated in 0/0063 sec