printlogo


کد خبر: 147497تاریخ: 1394/7/29 00:00
زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد
تعلیق عمره تا تعیین تکلیف  36 زائر مفقود ایرانی
تا زمانی که وضعیت 36 زائر ایرانی مفقود شده در فاجعه منا مشخص نشود، هیچ برنامه‌ای برای عمره نداریم. سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت با بیان این مطلب گفت:  اولویت ما 36 زائر مفقوده‌شده است و در همین باره، هفته آینده دوباره عازم عربستان می‌شوم تا موضوع را از نزدیک دنبال کنم. رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به جلسه کمیته مشترک ایران و عربستان برای پیگیری مفقودان ایرانی فاجعه منا به تسنیم بیان داشت: در این جلسه که به صورت ویدئوکنفرانس با ریاض برگزار شده، دوباره مطالبات خود را مطرح کرده و از طرف سعودی خواسته‌ایم، این مطالبات به طور جد تا زمان مشخص شدن وضعیت 36 زائر مفقود ایرانی، پیگیری شود. رئیس سازمان حج و زیارت در پاسخ به این سوال که آیا سازمان حج برای اعزام عمره برنامه‌ای دارد یا خیر گفت: اولویت ما مشخص شدن وضعیت 36 زائر مفقود است و تا زمانی که وضعیت این عزیزان مشخص نشود هیچ برنامه‌ای برای عمره نخواهیم داشت.  
فراخوان بعثه مقام معظم رهبری برای جمع‌آوری مستندات فاجعه منا
همچنین در پی وقوع فاجعه دردناک منا در حج تمتع 94 و به شهادت رسیدن زائران جهان اسلام بویژه 464 تن از حجاج ایرانی در این حادثه، پایگاه اطلاع‌رسانی بعثه‌ مقام معظم رهبری به‌منظور تهیه مستند جامع از این فاجعه فراخوان عمومی اعلام کرد. به گزارش
«وطن امروز» حجت‌الاسلام روزبه برکت‌رضایی، مدیر پایگاه اطلاع‌رسانی بعثه رهبری، اظهار داشت: طبق فرمایش رهبر انقلاب در دیدار با کارگزاران حج، مبنی بر اینکه «فاجعه منا به هیچ وجه نباید فراموش شود»، فراخوان عمومی جهت تهیه و گردآوری مستندات این واقعه اعلام شد.وی افزود: نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تأکید کرد که باید در این باره به‌صورت گسترده و جامع اقدامات شایسته‌ای انجام گیرد و مستندات از زائران و کارگزاران حج که در این فاجعه حضور داشتند گردآوری شود.
برکت رضایی تصریح کرد: به همین منظور از حجاج، کارگزاران، عوامل اجرایی، ‌مدیران، روحانیون و افرادی که در این فاجعه حضور داشته‌اند درخواست می‌کنیم، تصاویر و فیلم‌های خود در این باره را برای جمع‌آوری بانک جامع و ثبت تاریخی ارسال کنند تا بتوانیم از راه‌های قانونی و دیپلماسی پیگیری‌های لازم را انجام دهیم.
حجاج می‌توانند مستندات خود را به‌روش‌های گوناگون همچون پست الکترونیک به‌نشانی
hojaj94 @gmail.com، یا پیامک به شماره 500026914 ارسال کنند.


Page Generated in 0/0058 sec