printlogo


کد خبر: 147506تاریخ: 1394/7/29 00:00
اخبار

از قیام 15 خرداد تا ترور دانشمندان هسته‌ای در سریال «سرباز 57»
مجموعه تلویزیونی «سرباز 57» روایتی است از قیام 15 خرداد تا ترور دانشمندان هسته‌ای که به کارگردانی سعید چاری تولید شده و قرار است از شبکه 2 سیما پخش شود. به گزارش تسنیم، مجموعه «سرباز 57» به کارگردانی سعید چاری و تهیه‌کنندگی محمد آزادی‌مهربانی در 13 قسمت 30 دقیقه‌ای آماده پخش از شبکه 2 سیما شد. این سریال به شکل مستند داستانی به بازسازی حوادث قیام 15 خرداد 42 و بازسازی عملیات‌های «خیبر»، «والفجر 8»، «کربلا 4» و حصر سوسنگرد و ترور دانشمندان هسته‌ای می‌پردازد. بخش‌های بازسازی به‌صورت داستانی تولید شده است و علاوه بر آن سردار جعفری، سردار آسوده، محمدجواد لاریجانی و تنی چند از فرماندهان و چهره‌های تاثیرگذار انقلاب و دفاع‌مقدس در این مجموعه حضور دارند.

انتشار مستندی درباره زندگی آیت‌الله‌العظمی بهجت(ره)
مستند «بهجت انقلاب» به کارگردانی حسین فرقدان و تهیه‌کنندگی زهرا صفدری منتشر شد. «بهجت انقلاب» نام مستند بلندی است که بُعد دیگری از شخصیت آیت‌الله‌العظمی بهجت(ره) را برای مخاطب بازگو می‌کند و بیننده را با زوایای کمتر گفته شده این عالم ربانی آشنا می‌کند. به گزارش فارس، این مستند روایتی از زندگی سیاسی عالم بزرگ، آیت‌الله‌العظمی محمدتقی بهجت(ره) است. مستندی که بُعد دیگری از شخصیت آیت‌الله‌العظمی بهجت(ره) را برای مخاطب بازگو می‌کند و بیننده را با زوایای کمتر گفته‌شده این عالم ربانی آشنا می‌کند. عارفی که حتی در قبال کنفرانس برلین بی‌تفاوت نبود. فقیهی که در جنگ 33 روزه، از حزب‌الله لبنان غافل نماند. مرجعی که برای انتخابات پیام دارد و برای خطراتش هشدار و.... روایت اصلی مستند، روایت‌ ارتباط آیت‌الله‌العظمی بهجت(ره) و انقلاب اسلامی است. این ارتباط قبل و بعد از وقوع انقلاب اسلامی را شامل می‌شود. مستند «بهجت انقلاب» نخستین تجربه بلند حسین فرقدان است که پیش از این در پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار به نمایش درآمد و توانست لوح افتخار بخش مستند تاریخ معاصر ایران و فتنه 88 را کسب کند. این محصول در حال حاضر به صورت دانلودی در سینما مارکت به فروش می‌رسد و بزودی لوح فشرده این اثر در فروشگاه‌های فرهنگی سراسر کشور نیز عرضه خواهد شد.

زندگی احمد عزیزی موضوع یک مستند تلویزیونی شد
خواهر احمد عزیزی از تولید مستند تلویزیونی براساس زندگی برادرش خبر داد. به گزارش تسنیم، زینب عزیزی، خواهر احمد عزیزی در این‌باره گفت: این مستند به سفارش وزارت ارشاد تولید شده و قرار است در کنگره احمد عزیزی پخش شود و به گفته کارگردان بعد از اتمام نیز در رسانه ملی پخش خواهد شد. عزیزی همچنین از بررسی پرونده درمانی برادرش خبر داد و یادآور شد: همچنین قرار شده است پرونده درمانی برادرم را چند پزشک بررسی کنند تا در صورت امکان او را به خارج از کشور برای ادامه درمان اعزام کنیم. البته من در جریان جزئیات امر نیستم و از رسانه‌ها از این موضوع مطلع شدم. وی در پایان به برگزاری کنگره احمد عزیزی که قرار است در آبان‌ماه در کرمانشاه برپا شود، اشاره کرد و گفت: زبان من، زبان احمد است. از همه دوستداران به علم و ادب درخواست می‌کنم در این کنگره شرکت کنند و به بحث و تبادل نظر بپردازند تا این کنگره راهی باشد برای ورود چهره‌های جدید به صحنه شعر و ادب این کشور.

داوود میرباقری «ماه‌تی‌تی» را می‌سازد
موسسه فرهنگی- هنری ابر بعد از مجموعه خانگی «دندون طلا» تصمیم دارد «ماه‌تی‌تی» را به کارگردانی داوود میرباقری تولید کند.  به گزارش مهر، «ماه‌تی‌تی» سومین مجموعه نمایش خانگی داوود میرباقری است که هنوز وارد مرحله پیش‌تولید نشده و روابط عمومی این موسسه بزودی جزئیات ساخت و تولید مجموعه «ماه‌تی‌تی» را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهد. نگارش فیلمنامه فصل اول این مجموعه نمایش خانگی زیر نظر داوود میرباقری توسط الهه میرباقری و آزاده محسنی بتازگی به پایان رسیده است. مجموعه «دندون طلا» به نویسندگی و کارگردانی داوود میرباقری مدتی است وارد بازار شبکه خانگی شده است و بزودی پخش قسمت‌های این مینی‌سریال
به پایان می‌رسد.


Page Generated in 0/0057 sec