printlogo


کد خبر: 147508تاریخ: 1394/7/29 00:00
نخستین 3 امتیاز قرمزها در غیاب کاپیتان مرحومش
تیمی که خارج از خانه بهتر است

سنت جدید پرسپولیس این است؛ تساوی در خانه و پیروزی خارج از تهران. پیرو همین سنت، روز گذشته شاگردان برانکو دست به کار بزرگی زدند و موفق شدند طی یک بازی برتر با نتیجه 2 بر یک از سد سیاه‌جامگان بگذرند. این نخستین 3 امتیاز پرسپولیس پس از فوت هادی نوروزی بود. هفته نهم لیگ برتر از ساعت ۱۵ روز سه‌شنبه با برگزاری دیدار تیم‌های سیاه‌جامگان و پرسپولیس در ورزشگاه ثامن مشهد شروع شد که در پایان تیم پرسپولیس با حساب ۲ بر یک برابر میزبان خود برنده شد.
رامین رضاییان (۴۰) و فرشاد احمدزاده (۷۲) زننده گل‌های پرسپولیس در این بازی بودند. برای تیم سیاه‌جامگان نیز علیرضا نقی‌زاده (۸۲) گلزنی کرد. پرسپولیس که در غیاب سوشا مکانی و رضا نورمحمدی به میدان آمده بود نیمه نخست را تهاجمی شروع کرد و در همان دقیقه نخست می‌توانست به گل برسد اما ضربه سر طارمی به کنار دروازه رفت. در ادامه چندین موقعیت دیگر نصیب شاگردان برانکو شد که ثمری نداشت. بعد از گذشت ۱۵ دقیقه تیم سیاه‌‌جامگان شرایط بهتری پیدا کرد و بازی را به تعادل کشاند اما با وجود بازی سرعتی و رو به جلو نتوانست دروازه پرسپولیس را با خطر مواجه کند. سرانجام تیم پرسپولیس در دقیقه ۴۰ بازی به گل رسید. فرشاد احمدزاده در یک ضدحمله در جناح چپ صاحب توپ شد و با چشمانی باز پاس زیبایی را برای رامین رضاییان مهیا کرد تا این بازیکن با ضربه سر دروازه فروزان را باز کند. بعد از این گل اتفاق خاصی رخ نداد و در نهایت این نیمه با برتری شاگردان برانکو خاتمه یافت. پرسپولیس که از ابتدای بازی فرار از جناح چپ و ارسال به تیر دوم حریف را در دستور کار داشت بعد از اینکه در دقیقه ۶۶ روی سانتر عالیشاه و پاس بی‌سرانجام نتوانست از این برنامه به گل برسد در دقیقه ۷۲ روی ارسال دیگری توسط عالیشاه از چپ و ضربه سر فرشاد احمدزاده به گل رسید. تیم سیاه‌جامگان یکی از گل‌های پرسپولیس را در دقیقه ۸۲ پاسخ داد. پرتاب بلند اوت از جناح راست با دفع نه‌چندان خوب بنگر همراه شد که علیرضا نقی‌زاده با شوتی سرضرب و ناگهانی دروازه پرسپولیس را باز کرد. این پایان جذابیت‌های نخستین بازی هفته نهم نبود. جری بنگستون تازه‌وارد جان تازه‌ای به خط حمله پرسپولیس داد و در دقیقه ۸۵ با ضربه سر خود تیر افقی دروازه سیاه‌جامگان را به لرزه درآورد. بنگستون 2 دقیقه بعد با شوت محکم خود از جناح راست محوطه جریمه حریف فروزان را به واکنش واداشت. پرسپولیس با این بردی که کسب کرد 11 امتیازی شد و موقتا به رده دهم جدول رده‌بندی صعود کرد.
امروز ادامه بازی‌های هفته نهم
اما سوای بازی روز گذشته قرمزپوشان که با نتیجه2 بر یک به سود پرسپولیس به پایان رسید هفته نهم لیگ برتر امروز چهارشنبه با برگزاری ۵ بازی به پایان می‌رسد که با توجه به رویارویی‌هایی که رخ می‌دهد، احتمال تغییرات در صدر و قعر جدول وجود دارد. همچنین در هفته برگزاری داربی در تهران، 2 تیم برای شکستن طلسم بدون برد بودن، به میدان می‌روند.
تقابل دایی و اسکوچیچ
بعد از اتفاقات دیدار با پرسپولیس و از دست دادن 2 امتیاز ارزشمند در تهران، صبا و سرمربی‌اش یعنی علی دایی وارد فاز جدیدی از حواشی شده‌اند. این تیم برای پشت‌سر گذاشتن این فضای ملتهب، نیاز به بردن فولاد قعرنشین در خانه‌اش دارد. این برد، جایگاه صبا در نیمه بالای جدول را تحکیم می‌بخشد اما هرنتیجه دیگری، تیم دایی را به نیمه پایینی جدول می‌فرستد. میهمان این بازی فولادی است که در
4 بازی گذشته شکست خورده، در بحران سخت عدم نتیجه‌گیری قرار گرفته و با ایستادن در پایین‌ترین رتبه جدول، شگفتی عجیبی را در لیگ امسال رقم زده است. آنها که هفته پیش در خانه پیروزی برابر تراکتورسازی را در ثانیه‌های پایانی با شکست عوض کردند، در این بازی به فکر شکستن طلسم پیروز نشدن خود در لیگ هستند. شاید این بازی جزو آخرین فرصت‌ها به دراگان اسکوچیچ باشد و بردن در این مسابقه از یک سو آرامش نسبی را به این تیم برگردانده و از سوی دیگر ممکن است آنها را از قعر نجات دهد اما تساوی یا شکست این تیم را همچنان در رتبه آخر جدول نگه می‌دارد.
داربی تهران
شهرآورد کوچک و البته حساس در شرق تهران، مسابقه‌ای که می‌تواند دیداری برای شکستن طلسم نفتی‌ها بوده یا آتش مجدد به جان این تیم بیندازد. نفتی‌ها که یکی از مدعیان قهرمانی و آسیایی شدن طی سه سال گذشته لیگ ایران بوده‌اند، امسال شروع خوبی در رقابت‌ها نداشته و با یک بازی کمتر، بدون پیروزی در رتبه چهاردهم قرار دارند. پیروزی در این بازی راه نجاتی برای نفت از بحران است اما بردن راه‌آهنی که این روزها با حضور مهدی تارتار شرایط به مراتب بهتری پیدا کرده و هفته پیش در خانه با ۵ گل استقلال اهواز را بدرقه کرده، کار سختی است. قطعا با توجه به وضعیت 2 تیم، کسانی که برای تماشای این مسابقه به ورزشگاه تختی می‌روند، شاهد بازی خوبی خواهند بود؛ یک داربی کوچک با جذابیت‌های بزرگ.
یحیی در فکر ادامه اقتدار
در هفته‌ای که سپاهان کار سختی در انزلی دارد و 2 استقلال بالانشین در ورزشگاه آزادی برابر هم صف‌آرایی می‌کنند، ذوب‌آهن در خانه درحالی میزبان گسترش فولاد است که پیروزی در این بازی این تیم اصفهانی را به صدر جدول نزدیک‌تر خواهد کرد. ذوب‌آهن پس از پیروزی مهم در هفته گذشته برابر سایپا، امروز اختلافش با استقلال صدرنشین 3 امتیاز است و بهره‌بردن از امتیاز بازی خانگی، می‌تواند آنها را در پایان هفته نهم به جایگاه بهتر از سومی برساند البته گسترش فولاد حریف دست و پا بسته‌ای نیست، تیمی که در این فصل وضعیت خوبی دارد و در خانه و خارج از خانه شرایط سختی را برای حریفانش به وجود می‌آورد. این تیم با برتری مقابل ذوب‌آهن می‌تواند به جایگاهی بهتر از هفتمی برسد اما از دست دادن امتیاز در اصفهان، شاید آنها را به نیمه پایین جدول تبعید کند.
استقلال مقابل همنام خوزستانی
2 آبی‌پوش لیگ درحالی برگزارکننده یکی از جذاب‌ترین بازی‌های هفته نهم هستند که یکی از این استقلال‌ها باید قربانی جاه‌طلبی یا صدرنشینی تیم دیگر شود. در این بازی که تساوی آن به ضرر هر 2 تیم است، استقلال امیدوار است با استفاده از امتیاز میزبانی صدرجدول را حفظ کند اما استقلال خوزستان هم در صورت برتری در این بازی، شاید در پایان هفته جاری به صدر برسد. استقلال که هفته پیش با گل‌به‌خودی بازیکنان پدیده از شکست خارج از خانه گریخت، این روزها اسیر حواشی مدیریتی و فنی است. تغییر مدیرعامل از یک‌سو و حواشی ایجاد شده از سوی بازیکنان خارجی و نفرات کلیدی تیمش از سوی دیگر، کار پرویز مظلومی را برای کسب نتیجه دلخواه سخت‌تر کرده است. مظلومی می‌داند از این هفته به بعد بازی‌های سخت تیمش آغاز می‌شود، یعنی این هفته با استقلال خوزستان، سپس رویارویی با سپاهان در اصفهان، بعد از آن برگزاری داربی در تهران و در نهایت سفر به اهواز برای مقابله با فولاد؛ به همین دلیل نباید در این بازی خانگی امتیازی از دست بدهد تا تیمش برای موفقیت در این بازی‌های مهم آمادگی روحی - روانی و فنی داشته باشد. اما میهمان خوزستانی آبی‌پوش با هدایت عبدالله ویسی در این فصل عملکرد خوبی داشته و با تکیه بر نیروی جوانی، مقابل بزرگان از جمله پرسپولیس و فولاد پیروز شده است. آنها حالا به فکر ادامه شگفتی‌های خود در تهران هستند و درحالی برابر استقلال صف‌آرایی می‌کنند که از نتیجه سپاهان مطلع هستند. پیروزی در این بازی آنها را به جایگاه بهتر از سومی می‌رساند اما تساوی یا شکست ممکن است زمینه سقوط‌شان در جدول را رقم بزند.
استقلال اهواز با سرمربی جدید
شکست سنگین در هفته هشتم برابر راه‌آهن باعث برکناری سیاوش بختیاری‌زاده و انتخاب علی حنطه به عنوان سرمربی تیم استقلال اهواز شد. این تنها استقلال لیگ پانزدهم است که قعرنشین بوده و دومین تیم خوزستانی لیگ که در بحران نتیجه‌گیری قرار دارد. حنطه با توجه به شناخت خوبی که از فوتبال مشهد دارد، شاید در این بازی بتواند گره‌گشای آبی‌پوشان اهوازی شود. استقلال اهواز که یک بازی عقب‌افتاده هم با نفت تهران دارد، برای فرار از قعر نیازمند پیروزی در این بازی خانگی است اما بردن پدیده که هفته پیش تا مرز پیروزی برابر استقلال تهران پیش رفته بود، کار آسانی نیست. در این مسابقه پدیده برای رسیدن به نیمه بالای جدول و استقلال اهواز به خاطر جدا شدن از قعر تنها به 3 امتیاز فکر می‌کند، نتیجه‌ای که می‌تواند به بحران این تیم پایان دهد.


Page Generated in 0/0046 sec