printlogo


کد خبر: 147539تاریخ: 1394/7/29 00:00
اخبار

هدیه سازمان توسعه تجارت به وزیر خارجه
نعمت‌زاده مجسمه ظریف را ساخت!
در اقدامی عجیب و در مراسم روز ملی صادرات از سردیس محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه رونمایی شد. این مراسم با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری و محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد. مجری این مراسم در توضیح رونمایی از این سردیس گفت این سردیس به خاطر تقدیر از مجاهدت‌های وزیر امور خارجه و همکاران او ساخته شده است!  همچنین در این مراسم به ظریف، لوح تقدیری اهدا شد. نکته قابل تامل اینکه مراسم روز ملی صادرات توسط سازمان توسعه تجارت ایران برگزار می‌شود و این سازمان یکی از سازمان‌های تابعه وزارت صنعت، معدن و تجارت است! به عبارتی دولتی‌ها خودشان سردیس ظریف را ساختند!

بعد از دفن مزدوران سعودی
 سوریه را ترک می‌کنیم
رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: مستشاران ما در سوریه مأموریت دارند بعد از دفن مزدوران سعودی، سوریه را ترک کنند و در غیر این صورت مأموریت‌شان در سوریه تمام نخواهد شد. محمد کوثری با اشاره به اظهارات وزیر خارجه سعودی‌ که ایران را به دخالت در امور سوریه متهم کرده است، به تسنیم گفت: ما ابایی نداریم که بگوییم در مقابله با تروریست‌هایی که عامل رژیم سعودی هستند و به جنگ با پیامبر اسلام(ص) آمده‌اند، کنار مردم، دولت و ارتش سوریه خواهیم ماند؛ تا امروز به ارتش و نیروهای مردمی سوریه کمک مستشاری کرده‌ایم و با افتخار می‌گویم این کمک را ادامه خواهیم داد. رئیس کمیته دفاعی مجلس در واکنش به درخواست وزیر خارجه سعودی‌ از ایران برای آنچه او خارج کردن نیروهای نظامی از سوریه خوانده، تأکید کرد: ما در سوریه مستشار نظامی داریم و بارها این موضوع را گفته‌ایم و مستشاران ما مأموریت دارند بعد از دفن مزدوران سعودی که همان داعشی‌ها هستند، سوریه را ترک کنند و تا زمانی که تروریست‌های وابسته به داعش در سوریه جنایت کنند، مستشاران ما مردم سوریه را تنها نخواهند گذاشت.

مواضع ایران و روسیه  درباره سوریه یکسان است
معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه با بیان اینکه دیدگاه‌های تهران و مسکو درباره سوریه بر هم منطبق است، گفت: به نظر می‌رسد دیدگاه آمریکا و کشورهای عضو اتحادیه اروپایی از جمله انگلیس نیز در حال اصلاح و نزدیک شدن به واقعیت‌های در صحنه است.  حسین امیرعبداللهیان درباره آخرین تحولات در منطقه با توجه به عملیات نظامی روسیه در سوریه گفت: مواضع مسکو و تهران درباره مسائل منطقه بسیار به هم نزدیک است و دیدگاه‌های ما درباره مسائل برخی کشورها بویژه سوریه، دیدگاه‌های منطبقی است.  معاون وزیر خارجه در گفت‌وگو با ایرنا اضافه کرد: تهران و مسکو از ابتدای بحران در سوریه از مردم این کشور، از حکومت سوریه، از نقش رهبری در این کشور و همچنین معارضه متعهد به راهکار سیاسی، حمایت کرده‌اند.

رزمایش مشترک «محرم» با موفقیت پایان یافت
رزمایش مشترک «محرم» ارتش پس از 2 روز اجرای عملیات‌های مختلف و متعدد زمینی، هوایی و پدافندی با دستیابی به تمام اهداف پایان یافت. به گزارش تسنیم، این رزمایش با دستیابی به تمام اهداف، شناسایی نقاط قوت و ضعف، انتقال تجربه به کارکنان جوان، بهره‌گیری از تازه‌ترین و علمی‌ترین فنون تاکتیکی و رزمی روز دنیا و با نظارت کارشناسان مجرب ستاد کل نیروهای مسلح با موفقیت به پایان رسید. رزمایش محرم با حضور یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی، در منطقه عمومی غرب و شمال‌غرب در روزهای 27 و 28 مهرماه برگزار شد که نیروی زمینی و هوایی ارتش و قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) در این رزمایش دست به عملیات زدند و یگان‌هایی از سپاه، بسیج و مرزبانی نیز در آن حضور داشتند.


Page Generated in 0/0057 sec