printlogo


کد خبر: 147565تاریخ: 1394/7/30 00:00
نبض جامعه

مدیر کارگروه مقابله با گردوغبار مطرح کرد
ناتوانی دولت در تأمین اعتبار مقابله با گردوغبار
استان کرمان اعتبارات لازم را برای مقابله با توفان‌های گردوغبار ندارد و درباره استان خوزستان نیز برای کنترل توفان‌ها به یکهزار و600 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که دولت توان تأمین این بودجه را ندارد. ضیاءالدین شعاعی، مدیرملی کارگروه مقابله با گردوغبار سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به قرار گرفتن در ماه‌های سرد سال و احتمال بروز توفان‌های گردوغبار گفت: وظیفه سازمان حفاظت محیط‌زیست در کارگروه مقابله با گردوغبار، اجرایی نیست. ما در ستاد  وظیفه دستگاه‌های مرتبط را مشخص و بر نحوه اجرای وظایف آنها نظارت می‌کنیم. وی یادآور شد: فعالیت‌های ما برای تمام استان‌ها به همین صورت است و در تمام استان‌ها کار شناسایی منشأهای ایجاد گردوغبار را آغاز کرده‌اند که برخی از این منشأها به دلیل خشکسالی‌های طولانی‌مدت است. شعاعی تصریح کرد: درباره استان کرمان وسعت حادثه بسیار زیاد است. به‌عنوان مثال زمینی که در گذشته تأمین‌کننده علوفه گیاهان بوده هم‌اکنون به دلیل خشکسالی به منشأ گردوغبار تبدیل شده است. به گفته مدیرملی کارگروه مقابله با گردوغبار سازمان حفاظت محیط‌زیست استان کرمان، این استان اعتبارات لازم را برای مقابله با توفان‌های گردوغبار ندارد و درباره استان خوزستان نیز برای کنترل توفان‌ها به هزارو 600 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که دولت توان تأمین این بودجه را ندارد.

شیوع ام‌اس در بین زنان 3 برابر بیشتر از مردان
ام‌اس ازجمله بیمای‌هایی است که در ایران و جهان به ویژه میان زنان شیوع زیادی یافته است به طوری که شیوع آن در بین  زنان 3 برابر بیشتر از مردان است.
به گزارش«وطن امروز»، سیدمسعود نبوی، عضو هیات علمی دوازدهمین کنگره بین‌المللی ام‌اس یکی از دلایل شیوع بیشتر این بیماری در بین زنان را هورمون‌های زنانه عنوان کرد و گفت: مطالعات نشان داده است استفاده از قرص‌های جلوگیری از بارداری به مدت طولانی می‌تواند یکی از ریزفاکتورهای ابتلا به ام‌اس در بین زنان باشد. وی عنوان کرد: همچنین خطر ابتلای این بیماری در بین زنانی که دیر ازدواج می‌کنند، دیر باردار می‌شوند، کمتر صاحب فرزند می‌شوند یا صاحب فرزند نمی‌شوند، بیشتر است. عضو هیات مدیره انجمن مغز و اعصاب ایران با اشاره به اینکه شیوع ام‌اس در بین زنان در تمام کشورهای دنیا شایع‌تر از مردان است، اظهار داشت: در دهه‌های گذشته افزایش نسبت زن به مرد این بیماری بیشتر دیده می‌شود. حدود 40 سال پیش این نسبت یک و نیم برابر بود اما در حال حاضر 3 تا 4 برابر شده است. وی درباره اینکه چرا در زن‌ها این بیماری شایع‌تر است، تصریح کرد: علت شیوع بیشتر این بیماری در بین زنان چندان مشخص نیست اما بخشی مربوط به نوع زندگی زنان، سیگار کشیدن، کمبود ویتامین دی، مصرف قرص‌های ضدبارداری، نبود زایمان و هورمون‌های زنانه است که می‌تواند در بروز این بیماری نقش داشته باشد.

فراخوان اعزام به خدمت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی
سازمان وظیفه عمومی ناجا همه مشمولان فارغ‌التحصیل دانشگاه‌ها را که دارای برگه آماده به خدمت به تاریخ آبان‌ماه 1394 هستند به خدمت فراخواند. به گزارش «وطن امروز»، سازمان وظیفه عمومی ناجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: همه مشمولان فارغ‌التحصیل دوره‌های کاردانی، کارشناسی و بالاتر و همچنین مشمولان گروه پزشکی سراسر کشور که تاریخ اعزام آنها آبان‌ماه سال 94 است، موظف هستند روز یکشنبه 3 آبان‌ماه سال جاری در محل و ساعتی که توسط این سازمان در برگ معرفینامه مشمولان به مراکز آموزش نیروهای مسلح اعلام شده، حضور یابند. براساس این گزارش، آن گروه از مشمولانی که به هر دلیل تاکنون موفق به دریافت برگه معرفینامه به مراکز آموزش نیروهای مسلح نشده‌اند، می‌توانند به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) مراجعه کنند. این سازمان همچنین تاکید کرد، همه مشمولان اوراق مربوط به اعزام از قبیل برگه آماده به خدمت و برگه معرفینامه مشمولان به مراکز آموزش نیروهای مسلح و سایر مدارک مورد نیاز از جمله شناسنامه و مدارک تاهل در هنگام مراجعه و اعزام به خدمت به همراه داشته باشند.


Page Generated in 0/0064 sec