printlogo


کد خبر: 147572تاریخ: 1394/7/30 00:00
اخبار

قرآن اهدایی رهبری که منسوب به دستخط مبارک امام حسین(ع) است
یکی از قرآن‌های بسیار نفیس موجود در گنجینه مخطوطات آستان قدس رضوی، قرآنی  است اهدایی مقام معظم رهبری که گفته می‌شود منسوب به دستخط مبارک حضرت سیدالشهدا(ع) است.  به گزارش تسنیم، مقام معظم رهبری بزرگ‌ترین اهداکننده نسخ خطی در کشور هستند که تاکنون تعداد 14 هزار نسخه خطی اعم از نفایس خطی و... را به این مجموعه اهدا کرده‌اند. توجه ویژه مقام معظم رهبری به حفاظت و نگهداری مطلوب آثار فرهنگی سبب شد ایشان به‌عنوان بزرگ‌ترین واقف کتب خطی بیش از 14 هزار نسخه کتاب خطی را به کتابخانه آستان قدس رضوی اهدا کنند. کتاب‌های اهدایی مقام معظم رهبری تا‌کنون به طور کلی 16 هزار نسخه بوده که 2 هزار نسخه از این تعداد، چاپ سنگی است. از جمله نفایس اهدایی از سوی ایشان به گنجینه مخطوطات کتابخانه آستان قدس، قرآنی‌ است به مهر شاه اسماعیل صفوی که منسوب به دستخط مبارک امام حسین(ع) است. این قرآن بسیار نفیس در 9 سطر بر پوست آهو کتابت شده و در خود مهری با عنوان ««کَتَبه حسین‌ بن‌ علی» دارد.  به گفته محمدرضا فاضل‌هاشمی، رئیس اداره مخطوطات کتابخانه آستان قدس رضوی، این قرآن در 8 ورق نوشته شده است و یکی از قدیمی‌ترین نسخ خطی موجود در کتابخانه آستان قدس محسوب می‌شود.

دیدار شعرا با حمید سبزواری پرچمدار شعر انقلاب
جمعی از شاعران و اصحاب رسانه به منظور عیادت از استاد حمید سبزواری، پرچمدار شعر انقلاب به منزل او رفتند. سبزواری در این دیدار گفت: آرزویم این است جوانان این مملکت سربلند باشند و به آرزوهایشان برسند. این تعاریفی که دوستان از من می‌کنند لطف آنها است و شاعران برتر و بهتر از من هم هستند؛ در طول زندگی‌ام سعی کرده‌ام در راهی قدم بگذارم که خدا راضی است و همین شاید باعث شد نظر خداوند بر این بنده ناچیز بیفتد چون قدمی که در راه خدا برداشته شود خودش توفیقش را می‌دهد. در ادامه رضا اسماعیلی، از شاعران کشور افزود: ایشان از پرچمداران شعر انقلاب هستند؛ جان گرفتن سرودهای انقلابی به خاطر وجود ایشان است. سبزواری در جواب گفت: بنده در آن زمان نیاز ملت را دیدم که به شعرهای انقلابی نیاز دارند پس وظیفه‌ام به عنوان یک شاعر این بود شعر بگویم و اینگونه به انقلابم خدمت کنم. در این دیدار پسر استاد سبزواری از همه حاضران در جمع تشکر کرد و گفت: ممنونم که برای دیدار پدر آمدید و این دیدارها نشان می‌دهد همه به یادشان هستند.  وی در ادامه درباره خانه استاد در سبزوار گفت این خانه به دست اوقاف سپرده شده بود و حالا قرار است به موزه و یک مرکز فرهنگی برای شهدا تبدیل شود اما مشکلاتی هم برای این کار وجود دارد. پسر استاد سبزواری از نامه خود به رهبر انقلاب گفت و اینکه ایشان به سرعت جواب نامه را داده‌اند و به مسؤولان استان گفتند این کار را پیگیری کنند و تکلیف این موزه و مرکز فرهنگی مشخص شود.

نشریه طنز و کاریکاتور «بزنگاه» یک ساله شد
نشریه طنز و کاریکاتور «بزنگاه» به یک سالگی رسید. این نشریه در پانزدهمین شماره با نگاه تیزبینانه خود به مسائل مختلف روز در عرصه‌های بین‌المللی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی پرداخته است.  در این شماره از بزنگاه عناوینی از جمله قهرمان امدادرسانی منا، قصه برخی مدیران، پیامک‌های بزنگاهیان، از گاهواره تا تاتی تاتی بزنگاه، طرح مسکن قهر، دوخت و دوزخانه پرونده‌های آقازاده‌ها، شاهزاده خانم و مهدی هاشمی، اختلاط، بابام بهم عیدی داد یک دکل نفتی داد، انگولک، کی چی گفته، هجوم البسه ترکیه‌ای، سرفصل کتاب مدرسه، مشکوکات، اسرار سلسله سلول‌های باستانی، ماجراهای این ور باغ، اعلان عمومی شماره حساب پرسپولیس، بوقچی، سلفی ظریف با تروای برجام و قشر سرخ‌کردنی آمده است.


Page Generated in 0/0064 sec