printlogo


کد خبر: 147577تاریخ: 1394/7/30 00:00
اخبار

ورزشکاران متخلف اجازه حضور در تیم‌ملی را ندارند
جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در واکنش به نامه وزیر ورزش درباره به‌کارگیری ورزشکاران متخلف در تیم‌های ملی تاکید کرد هیچ یک از ورزشکاران متخلف اجازه حضور در تیم‌ملی را نداشته اما درباره دیگر ورزشکاران سرباز همکاری‌های لازم انجام خواهد شد.  سردار موسی کمالی در این باره به ایسنا گفت: چندی پیش نامه‌ای از سوی وزیر ورزش و جوانان رسانه‌ای شد که براساس آن از ستاد کل نیروهای مسلح خواسته شده بود اجازه حضور ورزشکارانی که در روند سربازی خود تخلف کرده بودند، در تیم‌های ملی داده شود. وی با بیان اینکه این درخواست با دستور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به کمیته تخصصی ارجاع و در آنجا مورد بررسی قرار گرفت، خاطرنشان کرد: در نهایت با توجه به تصمیم این کمیته و همچنین عدم تمایل افکار عمومی با بازی این افراد در تیم‌ملی، تصمیم بر این شد ورزشکاران متخلف تا پایان دوران سربازی خود اجازه بازی در تیم‌های ملی را نداشته باشند. جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه این تصمیم قطعی است و درباره همه ورزشکارانی که در روند سربازی خود تخلف یا اقدام به جعل و دسیسه کرده بودند، صدق می‌کند، اظهار کرد: در این بین نیز فرقی بین فوتبالیست‌ها یا دیگر ورزشکاران وجود ندارد.   

تعیین سرپرست کاراته
با تصمیم مسؤولان وزارت ورزش و جوانان سرپرست سابق فدراسیون وزنه‌برداری به عنوان سرپرست فدراسیون کاراته انتخاب شد. در پی استعفای رئیس فدراسیون کاراته و با توجه به در پیش بودن مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان جهان وزارت ورزش و جوانان سرپرست این فدراسیون را در فاصله ۲۴ بعد از رفتن سمندر انتخاب و معرفی کرد.  بر همین اساس سیدحسن طباطبایی، مدیر پیشین مجموعه ورزشی شهید شیرودی و سرپرست سابق فدراسیون وزنه‌برداری و دوومیدانی به‌عنوان سرپرست فدراسیون کاراته منصوب شد.  

مورینیو: می‌دانم تیم راگبی اسکاتلند چه حسی دارد!
ژوزه مورینیو، سرمربی چلسی پس از تساوی بدون گل تیمش مقابل دیناموکی‌یف، در لیگ قهرمانان اروپا، بار دیگر از داوری انتقاد کرد. به عقیده آقای خاص، داور مسابقه باید یک ضربه پنالتی به نفع تیمش اعلام می‌کرد اما او عدم اعلام این ضربه را به حذف تیم‌ملی اسکاتلند در رقابت‌های جام‌جهانی راگبی تشبیه کرد. هفته پیش در دیدار دو تیم اسکاتلند و استرالیا در مرحله یک‌چهارم جام‌جهانی راگبی، اسکاتلند با اشتباه داور مسابقه در اعلام یک ضربه پنالتی به سود استرالیا، از دور رقابت‌ها حذف شد.  مورینیو با یادآوری آن اتفاق گفت: «ثبات خوبی در زمین داشتیم و نزدیک به 75 دقیقه کنترل توپ را در دست داشتیم. یکبار توپ را به تیر دروازه زدیم و حتی داور می‌توانست یک پنالتی به سود ما اعلام کند. کاملا مشخص بود روی فابرگاس خطای پنالتی صورت گرفت. واقعا نمی‌دانم، داور آن را ندید یا نخواست پنالتی بگیرد. یک اشتباه داوری موجب حذف اسکاتلند از جام‌جهانی راگبی شد و اینجا یک اشتباه به ضرر چلسی تمام شد».

کاپیتان پرسپولیس محروم شد
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در جدیدترین آرای خود، ضمن جریمه نقدی و توبیخ مربی تیم صبای قم، کاپیتان پرسپولیس و بازیکنان صبا را به یک جلسه محرومیت و پرداخت جریمه نقدی محکوم کرد.  در جریان مسابقه دو تیم پرسپولیس تهران و صبای قم از هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر که روز ۲۴ مهرماه در ورزشگاه آزادی برگزار شد، از سوی ابوالقاسم دهنوی، بازیکن تیم صبای قم تخلفاتی مبنی بر اهانت به بازیکن تیم مقابل و درگیری رخ داد. وی طبق بند ۹ ماده ۶۵ آیین‌نامه انضباطی به یک جلسه محرومیت از همراهی تیم خود در مسابقات لیگ برتر و پرداخت ۳۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.  همچنین علیرضا نورمحمدی، کاپیتان تیم پرسپولیس نیز به دلیل تحریک به ایجاد درگیری و خشونت با استفاده از الفاظ نامناسب، طبق بند ۹ ماده ۶۵ یک جلسه از همراهی تیم خود محروم شد. این بازیکن باید ۱۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. با اعلام کمیته انضباطی محرومیت وی قطعی و جریمه نقدی قابل تجدیدنظر است.
 


Page Generated in 0/0152 sec