printlogo


کد خبر: 147586تاریخ: 1394/7/30 00:00
چهارگوشه

آتش‌سوزی 6 کلیسای
سیاهپوستان آمریکایی
طی روزهای اخیر، آتش‌سوزی‌های عمدی در سنت‌لوئیس ایالت میسوری آمریکا 6 کلیسای متعلق به سیاه‌پوستان را طعمه خود کرده است.  پلیس و آتش‌نشانی در بیانیه‌ای در این‌باره اعلام کردند در تمام موارد، آتش از در بیرونی کلیسا آغاز شده و هیچ کسی درون ساختمان نبوده است.

طرح داعش برای ترور
ولیعهد و نخست‌وزیر نروژ
مشاور مسؤول در سفارت نروژ در عراق در مصاحبه با روزنامه القدس العربی گفت که نروژ شواهدی را در اختیار دارد که نشان می‌دهد داعش می‌خواهد شاهزاده هوکن ماگنوس، ولیعهد نروژ و ارنا سولبرگ، نخست‌وزیر این کشور را هدف قرار دهد. این اظهارات این مقام نروژی در پاسخ به سوالی درباره دلیل مشارکت کشورش در حملات هوایی ائتلاف ضد داعش در عراق پرسیده شد.

اختلافات دولت مستعفی یمن
به دنبال بالاگرفتن اختلاف میان نخست وزیر دولت مستعفی یمن با رئیس‌جمهوری فراری این کشور بر سر ابقا یا جایگزینی ریاض یاسین، وزیر خارجه دولت مستعفی، خالد بحاح در پیامی به تمام سفارتخانه‌های یمن خواستار عدم همکاری این سفارت‌ها با وزیر خارجه شد. یاسین که پیش از این در پست وزارت بهداشت بود از اواخر فوریه گذشته به جای عبدالله الصایدی از سوی هادی به سمت وزارت خارجه دولت مستعفی
منصوب شد.

قتل 2 دیپلمات چینی در فیلیپین
پلیس فیلیپین، چهارشنبه از کشته شدن 2 دیپلمات چینی و مجروح شدن یک دیپلمات دیگر به ضرب گلوله در یک رستوران در شهر سبو خبر داد. معاون کنسولگری و یکی از مقام‌های مالی کنسولگری چین در سبو در مرکز فیلیپین به ضرب گلوله کشته شدند و کنسول ارشد نیز زخمی شد. سخنگوی پلیس ملی فیلیپین اعلام کرد که 2 چینی در ارتباط با این حمله دستگیر شدند که یکی از آنها همسر یکی از دیپلمات‌های فعال در این کنسولگری است. این حمله در یک رستوران مشهور در شهر سبو رخ داد.

انفجار مهیب گازی ریودوژانیرو
روز دوشنبه در نتیجه انفجار لوله گاز در شمال ریودوژانیرو
8 نفر مجروح شدند که در میان آنها یک کودک نیز بود. در اثر این انفجار 40 خانه نیز تخریب شدند. دلیل این انفجار نشت گاز از کپسول گاز در یک رستوان بوده است. این انفجار به اندازه‌ای قوی بوده که امواج حاصل از آن شیشه‌های ساختمان‌ها در فاصله یکصد متری را شکسته و ساختمان کناری رستوران به طور کامل تخریب شده است. 8 نفر در این حادثه مجروح شده و بستری هستند.

باج 800 میلیون دلاری
بانک فرانسوی به آمریکا
در یک رویداد مالی خفت‌آور برای فرانسوی‌ها، کردیت آگریکول گروپ دومین بانک بزرگ این کشور پرداخت 800 میلیون دلار جریمه به خاطر نقض تحریم‌های آمریکایی را پذیرفت تا از تعقیب قضایی دادگاه فدرال ایالات متحده معاف شود.به گزارش فرانس پرس، واشنگتن بانک فرانسوی را به انتقال غیرقانونی وجوه وارده از سودان، کوبا و ایران به شبکه مالی آمریکا بین سال‌های 2003 و 2008 میلادی متهم کرده است. توافق حاصله بین بانک کردیت آگریکول گروپ و وزارتخانه‌های دادگستری، خزانه‌داری و بانک مرکزی آمریکا و همچنین اداره خدمات مالی نیویورک، دیروز اعلام شد.طبق گزارش‌های رسیده همچنین تعدادی از مسؤولان بانک فرانسوی به خاطر تخلفات خود از کار برکنار شده‌اند.

آمریکا 4 ناو جدید به سعودی می‌فروشد
طبق گزارش پنتاگون  به کنگره، آمریکا  4 رزم‌ناو دریایی به ارزش کلی 25/11میلیارد دلار را به عربستان سعودی می‌فروشد. بهانه ارسال این ناوها، تقویت توان دفاعی متحدین آمریکا در خلیج فارس پس از امضای موافقتنامه هسته‌ای با ایران است. دولت اوباما این معامله را تایید کرده و به دولت سعودی اجازه شروع مذاکره با تولیدکنندگان کشتی‌هایی را داده که باید جایگزین کشتی‌های سابق ناوگان شرقی پادشاهی عربی شوند.


Page Generated in 0/0150 sec