printlogo


کد خبر: 147614تاریخ: 1394/8/3 00:00
اخبار

ساخت «پایتخت5» در هاله‌ای از ابهام
مدیرکل امور نمایشی سیما گفت: هنوز متن و ایده اولیه ساخت سری پنجم سریال «پایتخت» نهایی نشده است و با عوامل تولید این سریال در حال گفت‌وگو هستیم. محمدرضا تخشید، مدیرکل امور نمایشی سیما با بیان اینکه تولید سریال‌های زیادی با موضوعات مختلف در دستور کار قرار دارد، گفت: در حال حاضر مشغول مذاکره و صحبت با عوامل سریال «پایتخت» هستیم و احتمال ساخت سری جدید آن وجود دارد که آن هم در حال بررسی است. البته تخشید اضافه کرد: سریال «پایتخت5» به نوروز سال آینده نمی‌رسد و موضوع و قصه داستان آن هنوز نهایی نشده است. مدیرکل امور نمایشی سیما تصریح کرد: 2 طرف یعنی هم سازمان صداوسیما و هم عوامل تولید علاقه‌مند تولید و ساخت این سریال هستیم اما چون متن و طرح اولیه آن آماده نشده است، حتماً سیروس مقدم هم در مقام کارگردان آمادگی ساخت آن را ندارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران:
نمایش «یک از 175» همسو با توصیه‌های رهبر معظم انقلاب است
موسسه هنرمندان پیشکسوت و بنیاد شهید و امور ایثارگران از عوامل نمایش
«یک از 175» که با موضوع شهدای غواص در تالار محراب روی صحنه است تقدیر کردند. به گزارش تسنیم، با حضور سیدعباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت، حمیدعلی صمیمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ و جمعی از هنرمندان، از عوامل نمایش «یک از 175»  تقدیر شد. در این مراسم حمیدعلی صمیمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ گفت: من یکی از بچه‌های عملیات کربلای 4 هستم و از وقتی پا به تماشای این اثر گذاشتم اشک بر چشمانم جاری شد و به یاد آن روزها افتادم. من از کارگردان این نمایش بابت تلاش منحصربه‌فردش نسبت به بازسازی این واقعه و نمایش دادن آن قدردانی می‌کنم چراکه این نمایش همسو با فرموده‌های رهبر معظم انقلاب است و یک اثر منتخب ارزشمند محسوب می‌شود و خوشحالم که کارگردان این نمایش راه شهدا را الگوی خود قرار داده است.

کمپین میلیونی امضا برای ارسال به سازمان ملل متحد
با توجه به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر پیگیری حادثه تلخ منا که با انتقاد از سکوت سازمان‌های مدعی
حقوق بشر همراه بود، برخی فعالان عرصه فرهنگ و هنر، گروهی از آزادگان معروف به گروه «آن 23 نفر»، اساتید دانشگاه هنر، جامعه پزشکی، اصحاب رسانه، جانبازان، کارکنان موزه صلح تهران و... در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار پیگیری و بررسی علل این حادثه عظیم شدند. در متن این نامه خطاب به بان کی‌مون آمده است: «ما هنرمندان، ایثارگران، اصحاب رسانه، فرهنگیان، دانشگاهیان، ورزشکاران و سایر اقشار جامعه ایران، بدین‌ وسیله همدردی و پشتیبانی خود را از همه بازماندگان اندوهگین فاجعه سرزمین منا در مناسک آیینی حج امسال اعلام کرده و از شما درخواست داریم با دخالت مستقیم و مسؤولانه خود تمام ابعاد این واقعه خونین را شفاف‌سازی کنید. بی‌گمان پیگیری مجدانه این موضوع، بهترین نوع حرمت‌گذاری به جان و امنیت انسان‌های بی‌گناه، با توجه به شعار امسال روز جهانی صلح؛ «همیاری برای صلح و کرامت انسانی برای همه» از سوی سازمان ملل متحد خواهد بود. با امید جلوگیری از تکرار چنین فجایعی در آینده برای همه بشریت».

کمدین‌های «خندوانه» بعد از ایام عزاداری به «سه‌شو» می‌روند
برنامه «سه‌شو» به کارگردانی جواد رضویان و با محوریت موضوعات چالشی و مسائل اجتماعی جامعه امروز پس از دهه اول محرم از شبکه سوم سیما پخش می‌شود. به گزارش تسنیم، علیرضا نجف‌زاده، مدیرتولید برنامه تلویزیونی «سه شو» با بیان اینکه از ابتدای شهریورماه سال جاری پیش‌تولید این برنامه طنز تلویزیونی آغاز شده است، گفت: در حال حاضر عوامل تولید به کارگردانی جواد رضویان مشغول ضبط آیتم‌های جدید و خیابانی این برنامه هستند تا در بخش‌های مختلف از آن استفاده کنیم.  مدیر تولید «سه‌شو» با اشاره به حضور کمدین‌های تلویزیون در این برنامه افزود: جواد رضویان، مهران غفوریان و بیژن بنفشه‌خواه به‌عنوان مجری‌بازیگر برنامه انتخاب شدند و رضا شفیعی‌جم و الیکا عبدالرزاقی بازیگران بخش نمایشی این برنامه هستند که در کنار آنها از حضور جمعی از جوانان مستعد استفاده می‌کنیم. نجف‌زاده گفت: هدف ما این است که بعد از سال‌ها افرادی که در چندین سال گذشته چهره‌های دوست‌داشتنی مخاطبان بوده‌اند در مقابل دوربین قرار بگیرند و موضوعات و معضلات جامعه را در قالب طنز بیان کنند.
 


Page Generated in 0/0054 sec