printlogo


کد خبر: 147627تاریخ: 1394/8/3 00:00
در دیدارسرپرست حجاج ایرانی مطرح شد
تأکید مراجع تقلید بر شناسایی مقصران حادثه منا

حجت‌الاسلام و‌المسلمین قاضی‌عسکر، نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در سفر به قم با مراجع عظام تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار همگی مراجع تقلید بر شناسایی مقصران حادثه منا و ایفای حقوق جانباختگان تاکید کردند. حجت‌الاسلام و‌المسلمین قاضی‌عسکر، نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در سفر به قم با مراجع عظام تقلید حضرات آیات سبحانی، مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی، نوری همدانی، موسوی اردبیلی، وحید خراسانی، جوادی آملی و حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی نماینده حضرت آیت‌الله سیستانی دیدار و گفت‌وگو کرد. به گزارش «وطن امروز» در این دیدارها مراجع عظام تقلید  بر لزوم عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در پیگیری حادثه منا تاکید و با اشاره به عملکرد ضعیف و سوء‌مدیریت مدیران مربوط در مراسم حج امسال خاطرنشان کردند: در قضیه منا باید عناصر مقصر و مجرم شناسایی و نسبت به ایفای حقوق جان‌باختگان اقدام لازم انجام گیرد و هرگز نباید اجازه داد حادثه منا به فراموشی سپرده شود.
فاجعه منا از مجاری قانونی پیگیری شود
همچنین آیت‌الله سیدعبدالکریم موسوی‌اردبیلی، از مراجع تقلید بر پیگیری حقوقی فاجعه منا از طریق مجاری قانونی تاکید کرد. وی در دیدار نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بیان داشت: ایران باید از طریق مجاری قانونی پیگیری لازم را برای شناسایی مسببان فاجعه منا انجام دهد. آیت‌الله موسوی‌اردبیلی ضمن همدردی با خانواده‌های قربانیان فاجعه منا گفت: این خانواده‌ها غم بزرگی را متحمل شدند و همدردی با آنان وظیفه آحاد ملت است. فاجعه منا حادثه تلخی بود که در حج امسال رخ داد اما باید شاهد پیگیری‌های بعدی کشورمان برای بررسی ابعاد وقوع حادثه باشیم.
وحدت مسلمانان درتشکیل کمیته حقیقت‌یاب
این درحالی است که آیت‌الله حسین نوری‌همدانی از مراجع تقلید در قم با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر تشکیل کمیته حقیقت‌یاب فاجعه منا از نبود اتحاد بین کشورهایی که حاجیان آنها در این فاجعه جان‌باختند، انتقاد کرد. وی در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی‌عسکر سرپرست حجاج ایرانی، ضمن تشکر از سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت برای پیگیری مناسب فاجعه منا، بیان کرد: امسال از نظر مدیریت حجاج از همه ابعاد شاهد موفقیت تیم‌های هدایت‌کننده زائران ایرانی بودیم. آیت‌الله نوری‌همدانی اظهارکرد: فاجعه منا، فاجعه بزرگی است که در تاریخ کمتر شاهد چنین فاجعه‌ای بوده‌ایم و معتقدیم این فاجعه از چند بعد باید بررسی شود.  وی ادامه داد: دولت سعودی با پول‌هایی که در اختیار دارد دهان مخالفان را بسته و آنها را به دوست تبدیل می‌کند اینهایی که با پول خیلی کارها را انجام می‌دهند بلای بزرگ جامعه اسلامی هستند. دولت آل‌سعود با آمریکا و صهیونیست‌ها مرتبط است و از این رو خود را قوی و مغرور می‌داند.
 


Page Generated in 0/0052 sec