printlogo


کد خبر: 147635تاریخ: 1394/8/3 00:00
اخبار

مرکز آمار: تورم مهر 13/3 درصد شد
مرکز آمار ایران از کاهش نرخ تورم در مهرماه امسال به 3/13 درصد خبر داد. نرخ تورم در شهریور 6/13 درصد بوده است. مرکز آمار ایران گزارش داد، نرخ تورم نقطه به نقطه نیز در ماه مهر 9/10 درصد شده است که این رقم در شهریور 6/11 درصد بوده است. همچنین نرخ تورم ماهانه در مهر 8/0 درصد و در شهریور 9/0 درصد
 بوده است.

اپراتورها پس از نفت و مالیات
 منبع درآمد دولتند
رئیس دفتر مطالعات ارتباطات و فناوری‌ نوین مرکز پژوهش‌های مجلس گفت‌: اگرچه بخش ICT (اپراتورها) پس از نفت و مالیات، سومین منبع درآمدی دولت است اما برای خروج از رکود به این بخش در بسته دولت توجهی نشده است.  مهدی فقیهی در گفت‌وگو با فارس درباره بسته دولت برای خروج از رکود و نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در این بسته، اظهار داشت: پس از نفت و مالیات، بخش ICT (درآمد دولت از محل اپراتورها) سومین منبع درآمدی دولت است. رئیس دفتر مطالعات ارتباطات و فناوری‌های نوین مرکز پژوهش‌های مجلس تصریح کرد: به‌رغم اهمیت درآمدی حوزه ICT در درآمدهای دولت و خلاف اینکه انتظار می‌رفت برخی سیاست‌ها متمرکز بر فناوری اطلاعات باشد اما توجهی به ICT در بسته دولت برای خروج از رکود نشده است. وی ادامه داد: با توجه به اینکه IT توانمندساز دیگر بخش‌هاست، ICT  در تمام این سیاست‌ها می‌تواند نقش ایفا کند؛ بویژه ICT در توسعه اشتغال و تمرکز بر بنگاه‌های کوچک می‌توانست موثر باشد.

اقتصاد کشور در اثر فشار زیاد به تورم سکته کرد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه خبرهای ناخوشایندی از تعطیلی واحدهای تولیدی در کشور به گوش می‌رسد،‌ گفت: آنقدر به تورم فشار آوردند که اقتصاد کشور سکته کرد. به گزارش تسنیم، محمد علی‌پور درباره سخنان اقتصادی رئیس‌جمهور کشورمان  که حاوی نکات کلیدی در این عرصه بود، گفت: رئیس‌جمهوری در ابتدای شروع کار دولت عنوان کرد 100 روزه مسائل موجود در عرصه اقتصاد کشور درست می‌شود که تا اندازه‌ای هم موفق بود اما در حال حاضر آنقدر به تورم فشار آوردند که اقتصاد کشور سکته کرد. نماینده مردم ماکو و چالدران در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه اقتصاد با مشکل جدی مواجه است،‌ افزود: اکنون خبرهای ناخوشایندی از تعطیلی واحدهای تولیدی در کشور به‌گوش می‌رسد. ما در مجلس برای رونق اقتصادی گام‌های مثبتی برداشتیم که قانون رفع موانع تولید یکی از این موارد است که این قانون را در اختیار دولت قرار دادیم.

پیش‌بینی بازار طلا و سکه
در هفته آینده
رئیس اتحادیه طلا و جواهر پیش‌بینی کرد بازار طلا و سکه هفته آرامی را پیش‌رو داشته باشد و از طرفی با اجرایی شدن برجام، اوضاع اقتصادی رو به بهبود رفته و در نهایت با تثبیت نرخ ارز، بازار پرثباتی را خواهیم داشت. محمد کشتی‌آرای در گفت‌و‌گو با ایسنا با بیان اینکه در هفته گذشته قیمت ارز روند کاهشی داشته است، افزود: تصویب برجام باعث شد قیمت ارز روند صعودی خود را متوقف کرده و رو به کاهش رود که همین موضوع موجب جلوگیری از نوسان شدید قیمت طلا نیز شد. به گفته وی، در هفته گذشته تغییرات زیادی را در قیمت جهانی طلا شاهد نبودیم و قیمت آن در اوایل هفته حدود 1176 دلار بود که در اواخر هفته با کاهش 9 دلاری به 1167 دلار رسید. علت این موضوع نیز کاهش میزان داد و ستد و تقاضا در بازار بود. کشتی‌آرای ادامه داد: به نظر می‌رسد در هفته آتی قیمت جهانی طلا نیز تغییرات چندانی نداشته باشد، چون شاخص‌های اقتصادی آمریکا رو به بهبود است. وی با اشاره به اجرایی شدن برجام و تأثیرات آن بر بازار طلا، گفت: طبیعی است با اجرایی شدن برجام، اوضاع اقتصادی رو به بهبود می‌رود و برداشتن تحریم‌ها در ماه‌های آینده موجب رونق اقتصادی شده و در نهایت با تثبیت نرخ ارز، بازار پرثباتی را شاهد خواهیم بود.


Page Generated in 0/0059 sec