printlogo


کد خبر: 147651تاریخ: 1394/8/3 00:00
چهارگوشه

حکم اعدام سعودی برای 16 فعال شیعه
شیعیان عربستان همزمان با حملات تروریستی داعش با خصومت آل‌سعود نیز مواجه هستند. کمتر از یک هفته پس از شهادت 5 تن از عزاداران حسینی در حمله تروریست‌های وهابی به حسینیه‌ای در شهر سیهات در شرق عربستان، حال خبر می‌رسد دادستانی سعودی خواهان صدور حکم اعدام برای 16 شیعه در منطقه قطیف شده است.  به گزارش روز پنجشنبه 2 روزنامه معتبر مکه و عکاظ، این گروه به قتل و جرح نیروهای امنیتی، شورش، دزدی و استفاده از نارنجک متهم شده‌اند. دادستانی سعودی همچنین قصد دارد در اقدامی داعشی جسد 2 تن از این افراد را بعد از اعدام‌شان روی چوبه دار، در معرض دید عموم قرار دهد. رسانه‌های سعودی در حالی درباره کشف این شبکه به‌زعم آنها تروریستی در شهر عوامیه منطقه قطیف جار و جنجال می‌کنند که هنوز هیچ خبری از دستگیری عوامل ترورهای داعش علیه شیعیان در شرق عربستان نرسیده است. متهمان این پرونده در مجموع 24 نفر هستند.

نجات نوزاد سوری از دریا
ماهیگیران ترک یک نوزاد 18ماهه سوری را در سواحل شهر کوش آداسی در دریای اژه از آب گرفتند. پایگاه مجازی روزنامه حریت ترکیه، تصاویر نجات این نوزاد از دریا را که محمد حسن نام دارد و احتمالا شیعه است منتشر کرد که ماهیگیران در ابتدا و پیش از آنکه صدایی از این کودک بشنوند، تصور می‌کردند جان باخته است.  محمد حسن همراه خانواده‌اش سوار بر قایقی بود حامل 30 پناهجوی سوری که روز چهارشنبه گذشته در آب‌های دریای اژه واژگون شد اما او به همراه مادرش و 13 پناهجوی دیگر پس از ساعت‌ها سرگردانی روی آب نجات یافتند در حالی که 15 پناهجوی دیگر در این قایق همگی غرق شدند.  براساس گزارش روزنامه حریت، این کودک و مادرش در حال حاضر در بیمارستانی در شهر ازمیر بستری هستند. براساس آمار سازمان بین‌المللی مهاجرت، از ژانویه سال جاری میلادی بیش از
3 هزار پناهجوی آفریقایی و خاورمیانه‌ای، در تلاش برای رسیدن به اروپا، در دریا جان باخته‌اند.

هک شدن ایمیل رئیس سیا
مقام‌های مجری قانون در ایالت متحده می‌گویند پلیس «اف‌بی‌آی» و «سرویس مخفی» در آمریکا در حال انجام تحقیقات در ارتباط با گزارش‌هایی با ادعای هک شدن حساب‌های کاربری شخصی و غیردولتی «جان برنان»، رئیس سازمان سیا هستند. شبکه خبری سی‌ان‌ان با اعلام این خبر افزود فرد مظنون به انجام این حمله هکری اولین بار در مصاحبه‌ با نیوویورک‌پست این موضوع را عنوان کرد. هکر ادعا شده به این روزنامه گفته بود یک حساب کاربری مرتبط با برنان را هک کرده است. فردی که مطابق ادعاها این حمله را انجام داده، انگیزه‌اش را مسائل سیاسی و لطمه زدن به دولت آمریکا عنوان کرده است.

باز‌پس‌گیری غورماچ فاریاب از طالبان
مقامات افغانستان مدعی هستند شهر غورماچ در ولایت فاریاب را کمتر از یک هفته پس از سقوط به دست طالبان بازپس گرفته‌اند. بریالی بشریار، معاون رئیس پلیس ولایت فاریاب دیروز گفت، نیروهای دولتی صبح شنبه و پس از 3 روز حملات زمینی و هوایی، پرچم افغانستان را بر فراز این شهر برافراشتند. این شهر 26 مهر ماه در حمله‌ای غافلگیر کننده به دست طالبان افتاده بود و آنها پس از اشغال شهر، عبدالمجید گلیم‌باف، فرمانده پلیس غورماچ را به همراه
12 نیروی پلیس کشته بودند. طالبان پیش از این نیز در ششم مهر شهر قندوز در 250 کیلومتری شمال کابل را تصرف کردند اما پس از مدتی نیروهای دولتی کنترل آن را به دست گرفتند.

کمپ آموزشی داعش در استانبول
شماری از 50 مظنون تاجیک و ازبک که به دلیل ارتباط با گروه داعش 18 اکتبر در استانبول بازداشت شدند، افشا کرده‌اند در آپارتمان‌هایی در 2 منطقه پندیک و باشاک شهیر استانبول کودکان توسط عوامل داعش آموزش می‌بینند.  به نوشته حریت، پس از یورش یگان‌های مبارزه با تروریسم پلیس استانبول به 18 خانه، این نهاد اعلام کرد، مظنونان بازداشت‌شده اعتراف کرده‌اند در آپارتمان‌هایی که از آنها به عنوان کمپ‌های آموزش نظامی استفاده می‌شد، کودکان را آموزش می‌داده‌اند. گفته می‌شود تاکنون 13 مظنون مرتبط با داعش طی تحقیقات درباره حمله انتحاری آنکارا بازداشت شده‌اند.
 


Page Generated in 0/0063 sec