printlogo


کد خبر: 147657تاریخ: 1394/8/3 00:00
برجام

نامه رهبری نشان داد برجام نه فتح‌الفتوح بود و نه خیانت
خطیب نماز جمعه تهران گفت نامه رهبری به رئیس‌جمهور افراط و تفریط‌ها درباره برجام را برطرف کرد. آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران به موضوع نامه تاریخی مقام معظم رهبری درباره برجام اشاره کرد و گفت:  نامه تاریخی، عمیق و دقیق مقام معظم رهبری پرونده برجام را بست، انصافا این نامه، نامه معمولی نبود و کلمه به کلمه این نامه روی حساب نگارش شده بود و اگر دنیا می‌خواهد موضع ملت ایران را بفهمد نامه رهبری موضع ملت ایران است. به گزارش تسنیم، آیت‌الله خاتمی ادامه داد: موضع ولایت نشان داد افراط و تفریط‌هایی که در طول ایام بررسی برجام از دو طرف گفته شد نزد مقام معظم رهبری جایگاهی نداشت، اینکه برخی‌ها برجام را موفقیت بزرگ، موفقیت بی‌سابقه و کم‌سابقه و حتی فتح‌الفتوح معرفی کنند این نظر مقام معظم رهبری نبود. از آن طرف کسانی هم بگویند که تصویب برجام به منزله خاتمه انقلاب است، این نیز نبود. وی تصریح کرد: کسانی که می‌گویند رهبری برجام را تایید کرد باید کلمه «مشروط» را نیز در جملات خود بیاورند، مقام معظم رهبری این نامه را به صورت مشروط تایید کردند.

رهبری برای برجام 28 شرط گذاشتند
سیدمحمود نبویان، عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام گفت رهبر معظم انقلاب در نامه به روحانی 28 شرط برای اجرای برجام مشخص کرده‌اند. نبویان با یادآوری زمان تصویب برجام در شورایعالی امنیت ملی در تاریخ 19 مرداد به فارس گفت: رهبر معظم انقلاب بعد از 2 ماه و 10 روز مصوبه شورایعالی امنیت ملی را با 28 شرط پذیرفته و تایید کردند؛ معنای این شروط این است که رهبری هیچگاه از خطوط قرمز خود عدول نکرده‌اند، زیرا خطوط قرمز منافع ملی خود را حفظ می‌کند. نبویان با اشاره به شرط اول رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم لغو همه تحریم‌ها گفت: متاسفانه باید اشاره کنم تحریم‌های مالی و اقتصادی کنگره و
12 تحریم از دستورات اجرایی رئیس‌جمهور که همگی مربوط به تحریم‌های ثانویه آمریکا به ایران است تا 8 سال نه لغو می‌شود و نه تعلیق بلکه فقط متوقف می‌شود؛ در حالی که هدف ما از مذاکرات برچیده شدن این تحریم‌ها بود.  
 


Page Generated in 0/0059 sec