printlogo


کد خبر: 147671تاریخ: 1394/8/3 00:00
خطبه‌های آتشین نصرالله در عزاداری عاشورایی عظیم جنوب بیروت
در خط حسین می‌مانیم

گروه بین‌الملل: در یکی از پرشورترین میعادهای عاشورایی شیعیان لبنان در ضاحیه جنوبی بیروت، سیدحسن نصرالله که شخصا در اجتماع عظیم  صدها هزار عزادار حسینی حاضر شده بود یکی از خطبه‌های آتشین خود را خواند و قیام عاشورا را به مقاومت در برابر آمریکا و رژیم اسرائیل پیوند زد. این سخنرانی که مستقیما از شبکه المنار لبنان منتشر و همزمان در بسیاری از محافل عزاداری تاسوعای حسینی در کشورهای مختلف اسلامی پخش شد را برخی تحلیلگران پرشور‌ترین خطبه دبیرکل حزب‌الله لبنان در سال‌های اخیر دانسته‌اند.
نصرالله خطبه عاشورایی‌اش در اجتماع عزاداران حسینی در «ملعب الرایه» را با این آیه قرآن کریم آغاز کرد: «مِّنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللهَ عَلَیْهِ/ فَمِنْهُم مَّن قَضَى/ نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ / وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا» و ادامه داد: «امروز به‌گونه‌ای برای حضرت امام حسین(ع) گریه می‌کنیم که انگار امروز همان سال 61 هجری قمری است. خطاب به امام حسین(ع) چنین می‌گویم: ‌ای فرزند رسول خدا! تو را هرگز از یاد نمی‌بریم و آن سوز و گدازی که در دل ماست، هرگز کاسته نخواهد شد و می‌گوییم هرگز بی‌یار و یاور باقی نخواهی ماند و ما همواره در کنار و در خط و مسیر تو باقی خواهیم ماند. وی گفت:  «اسرائیل نمی‌تواند ما را شکست دهد و تهدیدهای نتانیاهو و گروه‌های تکفیری ما را نمی‌لرزاند. مقاومت به جهاد خود علیه تکفیری‌های آمریکایی که علیه امت اسلام می‌جنگند ادامه خواهد داد». دبیرکل حزب‌الله تجاوز آمریکایی - سعودی علیه یمن را محکوم کرد و گفت مقاومت همواره کنار ارتش و مردم یمن خواهد ایستاد و پیروز نهایی از آن مردم یمن
خواهد بود.
جنایات آل‌خلیفه و آل‌سعود
سپس مرد اول مقاومت لبنان با اشاره به فاجعه منا که به کشته و زخمی شدن هزاران زائر خانه خدا منجر شد، گفت: «فاجعه منا حاصل بی‌کفایتی و غفلت آل‌سعود بود». رهبر حزب‌الله همچنین جنایات آل‌خلیفه و آل‌سعود علیه مردم بحرین را محکوم کرد.
آمریکا حامی بزرگ‌ترین دیکتاتوری‌های منطقه
نصرالله در ادامه تشریح کرد که چگونه اگر آمریکا تضعیف شود و مردم فلسطین از رنج بار هژمونی آمریکا در منطقه ما رهایی یابند، اسرائیل توانایی خود را برای بقا در منطقه از دست خواهد داد: «آنها در پی نفت، گاز و فرصت‌های منطقه هستند. کشورهای ضعیف عربی و اسلامی حتی نمی‌توانند بهای نفت را تعیین کنند. همه حرف‌های آمریکا درباره حقوق بشر و دموکراسی بی‌معنی است، زیرا بزرگ‌ترین دیکتاتوری‌ها در منطقه توسط آمریکا حمایت مالی می‌شوند.» او تاکید کرد: «جنگ کنونی در منطقه تحت رهبری آمریکاست».نصرالله تأکید کرد که این ادعای آمریکا که ایران به دنبال بمب هسته‌ای بوده است دروغی بود که 13 سال به طول انجامید و می‌توانست به جنگی منطقه‌ای منجر شود: «مقاومت لبنان، (بشار) اسد در سوریه، فلسطین و ایران طرح خاورمیانه جدید را بر هم زده‌اند. آمریکا می‌خواهد آنها تاوان آن را بپردازند.
 


Page Generated in 0/0053 sec