printlogo


کد خبر: 147683تاریخ: 1394/8/4 00:00
اخبار

«انتشار مقتل امام حسین(ع) براساس متون کهن»
کتاب «مقتل امام حسین(ع) براساس متون کهن» اثر مرضیه محمدزاده توسط انتشارات امیرکبیر منتشر شد.  به گزارش مهر، مهدی ساروخانی، مدیر بخش تحقیقات و چاپ انتشارات امیرکبیر گفت: «مقتل امام حسین(ع) براساس متون کهن» در ۲ فصل اصلی تنظیم شده و هر فصل ۵ بخش را در بر می‌گیرد. به این ترتیب این اثر مجموعا در ۱۰ بخش، رخدادها و وقایع سال‌های ۶۰ و ۶۱ هجری را براساس منابع و متون قدیمی در بر می‌گیرد. وی افزود: فصل اول این کتاب، «حرکت تا شهادت» نام دارد که از مقطع مرگ معاویه در نیمه رجب ۶۰ هجری تا شهادت امام حسین(ع) را دربر می‌گیرد. فصل دوم هم «پس از شهادت» نام دارد و مقطع تاریخی بعد از شهادت امام حسین(ع) را شامل می‌شود. بخش آخر فصل دوم به سرنوشت و سرانجام قاتلان امام حسین(ع) می‌پردازد. کتاب یک قسمت پایانی هم دارد که پرده‌برداری از چند تحریف عاشورایی است و با نام «مدخلی بر تحریفات عاشورایی» درج شده است.

برگزاری مسابقه عکس «کل ارض کربلا» در شبکه افق
شبکه «افق» سیما در پی استقبال شایانی که از مسابقات قبلی عکاسی در مناسبت‌هایی همچون روز قدس و تشییع شهدای غواص صورت گرفته بود، مسابقه عکاسی «کل ارض کربلا» را با موضوع آیین‌ها و فرهنگ عزاداری محرم و عاشورای حسینی(ع) برگزار می‌کند. هر شرکت‌کننده می‌تواند 7 قطعه تک‌عکس و یک مجموعه عکس روایتی 7 عددی با موضوعات مرتبط با عزاداری محرم، تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) از نقاط مختلف ایران و جهان ارسال کند. همچنین لازم است شرکت‌کنندگان تمام عکس‌ها را به نام و نام خانوادگی خود تغییر اسم داده و به ترتیب شماره‌گذاری کنند. شرکت‌کنندگان می‌توانند تصاویر خود را از طریق نرم‌افزارهای پیام‌رسان ویژه گوشی‌های هوشمند به شماره 09218627638 یا پست الکترونیکی  aks@ofoghtv.ir  ارسال کنند. مهلت ارسال آثار تا تاریخ 7 آبان‌ماه 1394 تعیین شده و اطلاع‌رسانی و اعلام نتایج داوری هم روز 12 آبان 1394 صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران:
میدان امام حسین(ع) محور برنامه‌های مذهبی پایتخت می‌شود
رئیس سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران از میدان امام حسین(ع) به عنوان فرهنگسرای روباز شهر تهران نام برد و این میدان را محور برنامه‌های فرهنگی- مذهبی شهر تهران خواند.  به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران، محمود صلاحی در حاشیه بازدید از ویژه‌برنامه‌های «جلوه سوگ» در میدان امام حسین(ع) با تاکید بر محوریت این میدان در برنامه‌های فرهنگی- مذهبی شهر تهران، گفت: با دستور شهردار تهران مبنی بر تجمیع کارهای اجرایی فرهنگی و هنری در سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران در گام نخست، میدان امام حسین(ع) به این سازمان واگذار شد که با توجه به ظرفیت و فرصت مهم ماه محرم اولین برنامه در این میدان تحت عنوان «جلوه سوگ» برای ۵۰ شب به صورت ویژه برنامه‌ریزی شد.  وی با اشاره به تأکید دکتر قالیباف به تبدیل این میدان به مکانی برای همدلی هیات‌ها و مرکزیت عزاداری در تهران افزود: خوشبختانه برای اولین بار در میدانی که مزین به نام امام حسین(ع) است و به لحاظ جغرافیایی موقعیت مطلوبی دارد با هدفمندی مناسبی، برنامه عزاداری شکل گرفته که حضور چشمگیر جوانان حسینی مایه خوشحالی و موفقیت ماست.

راه‌اندازی رادیو «اربعین»
در ایام محرم و در آستانه اربعین حسینی معاونت صدا رادیو «اربعین» را راه‌اندازی می‌کند. پیاده‌روی اربعین یکی از بزرگ‌ترین اجتماعات شیعیان و عاشقان حسینی است و مردم از مسلمانان گرفته تا دیگر ادیان در این راهپیمایی که به سوی کربلا انجام می‌شود شرکت می‌کنند و هر بار دوربین‌های مختلف فیلمبرداری و عکاسی نیز به ثبت این رویداد می‌پردازند. امسال قرار است در آستانه این رویداد یک شبکه رادیویی به نام رادیو اربعین شروع به فعالیت و ارسال گزارش کند. مدیریت این شبکه را رضا کوچک‌زاده برعهده خواهد داشت که مدیریت رادیو گفت‌وگو را نیز عهده‌دار است.


Page Generated in 0/0069 sec