printlogo


کد خبر: 147706تاریخ: 1394/8/4 00:00
چهارگوشه

بیش از ۶ میلیون زائر در کربلا
مقامات محلی در عراق اعلام کردند حدود 3/6 میلیون زائر از ۲۶ کشور جهان برای شرکت در مراسم عزاداری امام حسین(ع) در روز عاشورا حضور یافتند. نصیف الخطابی، رئیس مجلس محلی کربلا  با اشاره به اینکه این مراسم بدون مشکل امنیتی و با موفقیت برگزار شده است، تاکید کرد جنگنده‌های اف-16 برای اولین بار برای تامین امنیت این مراسم بر فراز شهر کربلا پرواز کردند. وی تاکید کرد تدابیر امنیتی با همکاری نیروهای مردمی و ارتش با موفقیت به انجام رسیده است.

درگیری معترضان با پلیس در فرانسه
چندین تن از شهروندان فرانسه در جریان راهپیمایی که علیه بی‌رحمی‌ها و اقدامات خشونت‌آمیز پلیس برگزار شده بود، با افسران پلیس در غرب فرانسه درگیر شدند. این راهپیمایی در نزدیکی یکی از کارخانه‌های تولید گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی که نیروهای مجری قانون از آنها برای متفرق کردن معترضان استفاده می‌کنند، برگزار شد.  برگزاری این راهپیمایی همچنین مصادف بود با اولین سالگرد فوت «رمی فرس» فعال محیط‌زیست که 26 اکتبر سال گذشته میلادی در جریان اعتراضات نسبت به سدسازی در تارن توسط نارنجک پلیس کشته شد.

تنش دریایی میان 2 کره
یک ناو کره‌جنوبی روز شنبه چندین گلوله هشدار به سمت قایق گشتزنی کره‌شمالی که مرز آبی مورد مناقشه دو طرف را رد کرده بود، شلیک کرد. کره‌شمالی همواره خط محدود شمالی (خط مرز آبی مشترک میان 2 کره) را که پس از جنگ دوم جهانی ایجاد شده، رد کرده است. 2 کره از نظر تکنیکی هنوز در جنگ به سر می‌برند، زیرا هنوز قرارداد صلحی میان دو طرف مبنی بر پایان جنگ امضا نشده است.

تظاهرات ضدناتو در ایتالیا
هزاران نفر از مردم ایتالیا، یکشنبه در شهر ناپل ضدسیاست‌های جنگ‌طلبانه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو و برگزاری رزمایش‌های این سازمان در کشورشان تظاهرات کردند. ایتالیا میزبان بیش از یکصد پایگاه نظامی آمریکا در خاک خود است. فرماندهی نیروهای مشترک ناتو که در شهر ناپل است، بزرگ‌ترین رزمایش این سازمان در 13 سال گذشته را در 3 کشور ایتالیا، پرتغال و اسپانیا آغاز کرده است.

بسته شدن مسجد شیعیان در مصر
وزارت اوقاف مصر در اقدامی تفرقه‌انگیز مسجد امام حسین(ع) در قاهره را در ایام تاسوعا و عاشورا بسته اعلام کرد و هشدار داد با هرگونه اقدامی که در مقابل این دستور انجام شود مقابله خواهد شد.  در همین راستا،  مقتدا صدر، رئیس جریان صدر عراق با تاکید بر اینکه بستن مقام راس‌الحسین(ع) در مصر ظلم محض و جلوگیری از مناسک عقلانی است، ابراز امیدواری کرد سفارت اسرائیل در قاهره به جای مسجد شیعیان بسته شود.

سقوط هواپیمای اسرائیلی در سوریه
بعد از انتشار برخی اخبار درباره سقوط یک هواپیمای سبک و غیرنظامی متعلق به رژیم صهیونیستی در خاک سوریه روایت‌های متفاوتی درباره سرنوشت این هواپیما منتشر شده است. سخنگوی ارتش اسرائیلی گفت براساس شایعات و گزارش‌های منتشر شده، یک شهرک‌نشین صهیونیست از ساکنان جلجولیه با یک «پاراموتور» برای پیوستن به یکی از گروه‌های تروریستی در سوریه وارد خاک این کشور شده است. روزنامه الرأی اردن نیز گزارش داده که هواپیمای یاد شده یک هواپیمای سمپاشی بوده و خلبان آن در حومه درعا دستگیر شده است.

هشتمین انتخابات پارلمانی عمان
هشتمین دوره انتخابات پارلمانی عمان از ساعت 7 صبح دیروز یکشنبه در 107 حوزه رأی‌گیری در سراسر این کشور حوزه خلیج‌فارس آغاز شد و تا ساعت 7 شب ادامه یافت. در این انتخابات 590 نامزد برای کسب 85 کرسی مجلس با یکدیگر رقابت کردند. 611 هزار و 906 شهروند عمانی برای رأی دادن در این انتخابات واجد شرایط بودند که این امید وجود داشت که حضور مردم از انتخابات سال 2011 پررنگ‌تر باشد که درآن  حدود 400 هزار نفر از 520 هزار نفر رأی دادند.
 


Page Generated in 0/0069 sec