printlogo


کد خبر: 147719تاریخ: 1394/8/4 00:00
اخبار

 رشد قیمت ۲۶ گروه کالایی در مهر
براساس گزارش مرکز آمار ایران، در مهرماه شاخص قیمت ۲۶ گروه کالایی رشد داشته اما این شاخص برای میوه و خشکبار منفی ۷ درصد گزارش شد. به گزارش فارس، براساس شاخص قیمت مهرماه امسال، بهای  26 گروه کالایی از 33 گروه در این ماه نسبت به شهریورماه رشد نشان می‌دهد. البته رشد شاخص گروه‌هایی کالایی «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات»، «خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها»، «خوراکی‌ها»، «ماهی‌ها و صدف‌داران»، «میوه و خشکبار» و «سبزیجات» در مهرماه نسبت به ماه قبل منفی بوده است. طبق این آمار بیشترین رشد منفی شاخص به ترتیب مربوط به گروه کالایی «میوه و خشکبار» 9/6- درصد «خوراکی‌ها» 9/0- درصد و «خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها» 8/0- درصد بوده است. همچنین بیشترین رشد شاخص گروه‌های کالایی به ترتیب مربوط به «آموزش» 12 درصد، «آب، برق و‌ سوخت» 8/2 درصد و «خدمات» 8/1 درصد بوده است.

افت ۳۸۲ واحدی شاخص کل بورس
شاخص کل بورس و اوراق بهادار در جریان معاملات دیروز یکشنبه بازار سرمایه با ۳۸۲ واحد افت به کانال ۶۲ هزار واحد بازگشت. به گزارش مهر، در پایان معاملات دیروز بازار سرمایه داد و ستد ۲۴۳ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۵۰ میلیارد تومان در ۲۳ هزار نوبت به ثبت رسید. شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) ۱۴۹ واحد، شاخص کل (هم‌وزن) ۴۷ واحد، شاخص قیمت (هم‌وزن) ۴۰واحد، شاخص آزاد شناور ۵۷۸ واحد، شاخص بازار اول ۳۲۹ واحد و شاخص بازار دوم ۴۸۳ واحد افت کردند. ارزش بازار نیز دیروز به ۲۷۱ هزار میلیارد تومان کاهش یافت و این در حالی است که این رقم در آخرین روز کاری هفته گذشته ۲۷۳ هزار میلیارد تومان بود.

تغییر مدیران عامل 2 شهر‌جدید
باران هاشم‌زهی که از آذر سال ۹۲ به‌عنوان مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند انتخاب شده بود، بتازگی بازنشست شده و سیدعلی‌اکبر طاهری از اعضای هیات مدیره این شرکت عمران به عنوان سرپرست انتخاب شده است. بر این اساس، هاشم زهی در سال ۸۸ به عنوان عضو هیات مدیره شهر پرند معرفی شد و تا پیش از آن به عنوان مدیر کل مسکن و شهرسازی سیستان‌وبلوچستان فعالیت می‌کرد. همچنین محمدرضا توکلی، مدیرعامل شهر جدید هشتگرد جای خود را به شمس میریان از اعضای هیات مدیره شرکت عمران شهر جدید هشتگرد داد. براین اساس، توکلی از این پس به عنوان مدیرکل حمل‌ونقل و ترافیک شرکت مادر تخصصی شرکت عمران شهرهای جدید فعالیت خود را ادامه می‌دهد. توکلی در سال ۹۲ به عنوان مدیرعامل این شهر جدید انتخاب شده بود.
 


Page Generated in 0/0050 sec