printlogo


کد خبر: 147759تاریخ: 1394/8/5 00:00
چهارگوشه

سرکوب عزاداران محرم در بحرین
عزاداران بحرینی در حین عزاداری محرم، با گاز اشک‌آور ماموران رژیم بحرین مواجه شدند. به گزارش پرس‌تی‌وی، نیروهای رژیم بحرین برای متفرق کردن مردمی که برای عزاداری امام حسین(ع) جمع شده بودند، به گاز اشک‌آور متوسل شدند. به دنبال این اقدامات سرکوبگرانه، مردم در خیابان علیه نادیده گرفتن حقوق عزاداران اعتراض و این اقدامات را محکوم کردند. فعالان می‌گویند از شروع ماه محرم، مسؤولان بحرین با جمع کردن نمادهای عزاداری سعی کرده‌اند از برگزاری این مراسم جلوگیری کنند. آنها این اقدامات را نقض آشکار حق آزادی مذهب در این کشور می‌خوانند.

حمله به یک پادگان بلژیک
فردی نقابدار سوار بر خودرو سعی کرد وارد پادگان ارتش بلژیک در روستای فلاوینی در استان نامور این کشور شود. البته وزارت دفاع بلژیک به 2 روزنامه سراسری این کشور اعلام کرده این حمله موفقیت‌آمیز نبوده است.  رسانه‌های محلی بلژیک می‌گویند فرد مهاجم سعی نکرده که بیشتر وارد پادگان شود و پس از اینکه عملیاتش توسط نیروهای نظامی ناکام گذاشته شد، با پای پیاده متواری شده است.  گمان بر این است که خودروی فرد مهاجم مملو از مواد منفجره بوده. در پادگان مورد حمله 650 چترباز بلژیکی مستقر هستند.

تعلیق روابط روسیه و انگلیس
سخنگوی کرملین گفت: مذاکرات سیاسی میان مسکو و لندن متوقف شده و عامل این توقف روسیه نبوده است. همچنین آلکساندر یاکوونکو، سفیر روسیه در انگلیس اعلام کرد: لندن تقریباً به طور کامل مذاکرات سیاسی با مسکو را به دلیل موضع روسیه در قبال جنگ داخلی سوریه و بحران اوکراین به حال تعلیق درآورده است. به گفته وی، این تعلیق روابط دوجانبه در سطح وزیران کاملاً احساس می‌شود و تنها حوزه همکاری میان ما، حوزه فرهنگی است.

تظاهرات گسترده مراکشی‌ها
در حمایت از انتفاضه
 ده‌ها هزار نفر از مردم مراکش در شهر «دار‌البیضا»ی این کشور (که به پایتخت اقتصادی مراکش معروف است) علیه تجاوزات اسرائیلی‌ها و نیز حمایت از انتفاضه فلسطین دست به تظاهرات زدند. براساس گزارش وبگاه خبری عربی 21، در این تظاهرات که به دعوت 33 موسسه سیاسی، مدنی و حقوقی برگزار شد،
200 هزار نفر شرکت کردند. انتفاضه فلسطین وارد چهارمین هفته خود شده و تاکنون
59 شهید داشته است.

یک کمدین رئیس‌جمهور گواتمالا شد
جیمی مورالس، کمدینی که تجربه هیچ‌گونه فعالیت سیاسی ندارد، در دومین انتخابات گواتمالا پیروز شد. به گزارش رویترز، در پی این پیروزی دفتر مرکزی حزب مورالس، جبهه همگرایی ملی که حمایت آمریکایی را پشت سر خود دارد شامگاه یکشنبه به وقت محلی جشن بزرگی برپا کرد.  مورالس 46 ساله که پس از برکناری اتوپرس، رئیس‌جمهور پیشین به جرم رسوایی مالی قول یک «دولت پاک» را داده بود  حدود 4/72 درصد آرا را به دست آورد. ساندرا تورس، همسر آلوارو کلوم، رئیس‌جمهور اسبق گواتمالا نیز که رقیب اصلی این بازیگر طنز محسوب می‌شد حدود 6/27 درصد آرا را از آن خود کرد.

شاهزاده سعودی، قاچاقچی روانگردان داعشی
در حالی که یک شاهزاده سعودی به دلیل حمل مقادیر زیادی قرص‌ روانگردان در فرودگاه بیروت بازداشت شد، رسانه‌های لبنانی از فروپاشی یک باند مواد مخدر سعودی خبر دادند.  24 جعبه و 8 چمدان پر از مواد مخدر از عبدالمحسن بن ولید بن عبد المحسن بن عبد العزیز آل‌سعود، شاهزاده عربستانی  و 4 همراه عربستانی دیگرش ضبط شده است.  افراد بازداشت شده به تلاش برای قاچاق حدود 2 تن قرص روانگردان با جت شخصی خود به عربستان متهم شده‌‎اند اما نکته اینجاست که مواد مخدر همراه این شاهزاده سعودی از نوع قرص‌های روانگردان کپتاگون بوده است که توسط ارتش آمریکا تولید می‌شود و طی سال‌های گذشته به طور وسیع توسط تروریست‌های داعش و القاعده (جبهه النصره) مصرف می‌شود.
 


Page Generated in 0/0040 sec