printlogo


کد خبر: 147764تاریخ: 1394/8/5 00:00
بارسا رو به افول

بارسلونا در دیدار برابر ایبار توانست 3 امتیاز حساس را به دست آورد و امتیاز خود را با رئال‌مادرید صدرنشین برابر کند اما این تیم انریکه مشکلات زیادی دارد. اگر این مربی جوان می‌خواهد از عنوان‌های قهرمانی خود در فصل قبل دفاع کند باید راه چاره‌ای برای این مشکلات اساسی پیدا کند. در این گزارش می‌خواهیم به مهم‌ترین مشکلات و نقاط ضعف آبی و اناری‌ها که رفع آنها چالش بزرگی برای سرمربی این تیم است بپردازیم. به گزارش شفقنا، تا ال‌کلاسیکو تقریبا یک ماه دیگر باقی مانده است. انریکه در این مدت فرصت دارد مشکلات تیمش را برطرف کند در غیر این صورت برابر رئال‌مادرید و تیم‌های بزرگ به مشکل خواهد خورد.
قلب خط دفاعی
بارسلونا مدت‌هاست در این ناحیه مشکل دارد و نکته جالب اینکه آبی و اناری‌ها به جای جذب یک مدافع خوب به دنبال تقویت خط حمله هجومی و قوی خود هستند انگار که برای این تیم تنها گل زدن مهم است. خاویر ماسکرانو همواره قربانی این ضعف آبی و اناری‌ها بوده است چرا که هم خراردو مارتینو و لوئیس انریکه از این بازیکن ریزنقش آرژانتینی در قلب خط دفاعی خود استفاده می‌کنند و چون این پست تخصصی او نیست طبیعی است که اشتباهاتی هم داشته باشد.  انریکه گاهی اوقات از بارترا در قلب خط دفاعی خود استفاده می‌کند اما این بازیکن جوان هم پراشتباه ظاهر می‌شود و برای بازی در این پست به کسب تجربه زیادی نیاز دارد. جرارد پیکه هم یکی دیگر از گزینه‌های این پست است که او هم در این چند سال اخیر اصلا تمرکز لازم را نداشته و بارها اشتباه کرده است.  سرمربی بارسلونا در دیدار برابر ایبار از پیکه در قلب خط دفاعی استفاده کرد اما می‌توان او را روی تک‌گل حریف مقصر دانست. با توجه به آنکه آبی و اناری‌ها نمی‌توانند از بازیکنان جدید خود استفاده کنند توماس فرمالن بلژیکی بهترین گزینه انریکه برای استفاده در قلب خط دفاعی است. این بازیکن بلژیکی از دوران آسیب‌دیدگی خود رهایی یافته است و در دیدار برابر ایبار هم روی نیمکت بود. او اگر در شرایط بازی باشد می‌تواند مهره خوبی برای قلب خط دفاعی آبی و اناری‌ها باشد.
عقب‌نشینی در فشار
ایبار عملکرد خوبی در نیمه نخست داشت. این تیم بازی درگیرانه و پرسینگ صاحب توپ را در دستور کار خود قرار داد. این سبک بازی برابر بارسلونا به خوبی جواب داد و اگر مهارت بالای نیمار و سوارس نبود شاگردان انریکه نمی‌توانستند در نیمه نخست کار را به تساوی بکشانند. هم سرخیو بوسکتس و هم ایوان راکیتیچ نشان داده‌اند که چنانچه تحت فشار قرار گیرند تمرکز و کنترل خود به میانه میدان را از دست می‌دهند.  ماسکرانو می‌تواند گزینه خوبی در میانه میدان باشد. او بازی درگیرانه را در دستور کار خود قرار می‌دهد و در خراب کردن بازی حریف و نبردهای تن به تن موفق است اما ضعف خط دفاعی بارسلونا باعث شده این ستاره آرژانتینی همواره در حال کمک کردن به خط دفاعی خود باشد. خط میانی آبی و اناری‌ها در نبود مسی، اینیستا و ژاوی اقتدار خود را از دست داده و در امر بازیسازی به مشکل خورده است. هافبک‌های بارسلونا مهارت لازم برای کنترل میانه میدان را ندارند و این جدی‌ترین مشکل انریکه است.
نقش بال‌ها
در نیمه دوم دیدار برابر ایبار هر چند آبی و اناری‌ها در بیشتر زمان‌های بازی کنترل توپ و میدان را در اختیار داشتند اما نمی‌توانستند فرصت‌های زیادی را روی دروازه حریف خلق کنند و این دو دلیل داشت؛ نخست اینکه ایبار در خط دفاعی بسیار منظم و هماهنگ ظاهر شد و دوم اینکه بال‌های کناری تیم انریکه در کارهای هجومی شرکت نمی‌کردند یا بهتر است بگوییم توان شرکت در کارهای هجومی را نداشتند. خود انریکه هم متوجه این مشکل شد و به همین خاطر ماتئو را در نیمه دوم به جای بارترا به میدان فرستاد. درست است که این بازیکن فرانسوی عملکرد خوبی داشت اما او نه سرعت لازم را دارد و نه تاکتیک لازم. او روی توپ‌های هوایی تبحر بالایی دارد اما با توجه به بالا رفت سن و سالش گزینه خوبی برای حرکت از کناره‌ها نیست. استفاده از سرعت و حرکات نیمار و سوارس از کناره‌ها نمی‌تواند در دیدار برابر تیم‌های بزرگ راه‌حل مناسبی باشد. این دو بازیکن در نبود مسی بار سنگینی را روی دوش خود دارند و تمام کارهای هجومی آبی و اناری‌ها را برعهده گرفته‌اند. با توجه به بالا رفتن سن دنی آلوس و افت شدید یوردی آلبا آبی و اناری‌ها به جذب 2 بازیکن خوب در کناره‌ها نیاز دارند.


Page Generated in 0/0044 sec