printlogo


کد خبر: 147781تاریخ: 1394/8/5 00:00
فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرد
برخورد قاطع و سریع با مزاحمان نوامیس

گروه اجتماعی: پلیس با قاطعیت با افرادی که مزاحم نوامیس مردم شده و آرامش جامعه را به خطر بیندازند برخورد خواهد کرد.
به گزارش «وطن امروز»، سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه همایش رؤسای پلیس فتای استان‌های سراسر کشور تصریح کرد: در دوران انتخابات چون فضای کشور سیاسی می‌شود و از داخل و خارج از کشور به دنبال به هم زدن فضا هستند پلیس و همچنین پلیس فتا اشراف کامل بر فضا داشته و با کسانی که بخواهند انتخابات را از مسیر خارج کنند برخورد خواهد کرد.
وی تاکید کرد: بیش از 90 درصد جرائم در حوزه مجازی کشف می‌شود که با همکاری دستگاه قضایی اقدامات بعدی صورت می‌پذیرد که امیدواریم درصد کشف را ارتقا دهیم.
سردار اشتری درباره فیلترینگ تلگرام و نظارت پلیس بر محتوای نادرست برخی شبکه‌های اجتماعی اظهار داشت: در شورایعالی فضای مجازی که سیاست‌های کلی آن براساس تدابیر رهبر انقلاب مشخص می‌شود کلیات مشخص شده و موضوعات مطرح می‌شود و دستگاه قضایی و جمعی که فیلترینگ را به عهده دارند مصادیق مورد نظر را با رعایت همه جوانب در نظر می‌گیرند.
فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: درباره هر موضوعی که به نیروی انتظامی مجوز بدهند ما وظیفه خود را انجام خواهیم داد.
اشتری در پاسخ به اینکه آیا پلیس فتا کانال‌های غیراخلاقی در شبکه‌هایی نظیر تلگرام را رصد می‌کند یا خیر، گفت: هر موضوعی را که قانون برای ما تعریف کند، به آن ورود کرده و مطابق قانون عمل می‌کنیم.
قاطعیت پلیس در برخورد با مزاحمان نوامیس
وی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی‌بر ایجاد مزاحمت برای بانوان در منطقه خاوران تصریح کرد: چنین چیزی وجود ندارد اما در برخی نقاط افرادی که ایجاد مزاحمت کرده بودند شناسایی و دستگیر شده‌اند. ما با شدت با کسانی که قصد ناامنی و مزاحمت برای مردم و نوامیس مردم را داشته باشند برخورد می‌کنیم. فرمانده ناجا با اشاره به حادثه بهبهان افزود: امسال مراسم عزاداری در سراسر کشور با امنیت بالاتری حتی نسبت به سال‌های قبل برگزار شد و در این چند مورد نیز  اقدامات لازم انجام شده و مظنونان دستگیر شدند.
اشتری درباره حادثه تیراندازی در خوزستان نیز عنوان کرد: در این‌باره 5 مظنون اصلی دستگیر شده‌اند و تحقیقات از آنها ادامه دارد اما بالاترین احتمال درباره انگیزه اصلی موارد قومی و قبیله‌ای است.
کشف 90 درصد جرائم در پلیس فتا
وی درباره مهم‌ترین پرونده‌های پلیس فتا در سال جاری تصریح کرد: به طور مصداقی شاید نتوان  پرونده‌ای را بیان کرد، ضمن اینکه برخی پرونده‌ها نیز از سوی سخنگوی ناجا و سخنگوی دستگاه قضا اعلام خواهد شد اما باید بگویم در این مدت پرونده‌هایی که مردم به ما گزارش کردند، به سرعت رسیدگی شده و در حال حاضر قدرت کشف جرائم در پلیس فتا بیش از 90 درصد است.
فرمانده ناجا افزود: البته باید قدرت کشف‌مان را از این هم بیشتر کنیم، ضمن اینکه مطابق قوانین و مقررات و با هماهنگی مقام قضایی با متخلفان برخورد خواهد شد.
اشتری در پاسخ به اینکه آیا بخشنامه‌ای برای تعیین نحوه فعالیت پرسنل پلیس در فضاهای مجازی صادر شده یا خیر،  یادآور شد: در این زمینه دستورالعملی داشتیم که نحوه فعالیت را مشخص کرده و براساس آن به همکاران ما گفته شده تا چه حد می‌توانند به این فضاها ورود کنند.
 


Page Generated in 0/0038 sec