printlogo


کد خبر: 147801تاریخ: 1394/8/5 00:00
اخبار

فراخوان جشنواره «مدرسه عشق»
جشنواره فرهنگی - هنری «مدرسه عشق» در 32 محور مختلف با جوایز ارزنده و نفیس فعالیت خود را کلید زد. به گزارش روابط‌عمومی جشنواره «مدرسه عشق» برای چهارمین سال پیاپی، امسال نیز دبیرخانه این جشنواره در 32 محور مختلف به جمع‌آوری آثار اقدام کرده است.
بخش‌های جشنواره شامل:
 هنرهای تصویری و نمایشی، هنرهای تجسمی،  نشر،  حوزه موسیقی و سرود،  پویانمایی و بازی‌های رایانه‌ای، بخش نوآوری و ابتکارات  است.

مرتضی سرهنگی از
«همه چیز درباره جنگ» نوشت
مرتضی سرهنگی با اشاره به انتشار کتاب جدیدش با نام «همه چیز درباره جنگ» گفت: مهم این است که بدانیم جنگ، حادثه نیست، جنگ واقعه‌ای است که زمینه، متن و پیام دارد. به گزارش تسنیم، مرتضی سرهنگی، سال‌هاست به عنوان مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری فعالیت می‌کند و در کنار تألیفاتی که داشته، بر انتشار آثار این حوزه نیز نظارت دارد. او کتابی با موضوع «همه‌چیز درباره جنگ» نوشته است که با زبانی ساده،‌ با جذابیت‌های ادبی و در عین حال درایت هرچه تمام‌تر به تألیف درآمده و می‌تواند درک درستی از دفاع‌مقدس به جوانان ارائه دهد. این نویسنده متعهد درباره ساختار این کتاب تصریح کرد: در جلد اول کتاب «همه چیز درباره جنگ» 11 موضوع را به صورت کوتاه و ساده تعریف کردم. کسانی که می‌خواهند به جنگ ورود پیدا کنند، ابتدا لازم است با این مفاهیم آشنا شوند؛ مثلا درباره اروندرود یا خط تالوگ صحبت می‌کنیم و می‌بینیم این یک حق بین‌المللی است. در واقع این کتاب، برآمده از لذتی است که خودم از خواندن این اطلاعات و کشف دنیایی از مفاهیم که پشت این کلمه‌ها وجود دارد، به آن رسیده بودم و می‌خواستم دیگران را هم در آن شریک کنم. تقسیم‌بندی وقایع در جلدهای دیگر از این قرار است که جلد اول مجموعه در روز اول جنگ تمام می‌شود و جلد بعدی به
6 ماه اول جنگ اختصاص دارد که شامل 24 موضوع است.

آلبوم «عاشورای سپید» منتشر شد
آلبوم «عاشورای سپید» آلبومی از اشعار سپید عبدالعظیم صاعدی در وصف واقعه عاشوراست که با صدای او دکلمه شده است. این آلبوم 89 قطعه دارد و توسط موسسه هنر و ادبیات هلال روی نی منتشر شده است. به گزارش فارس، انتخاب موسیقی به کار رفته در آلبوم «عاشورای سپید» با محسن جلیلی بوده که در آن، از برخی ملودی‌های بسیار مشهور، عمدتا متعلق به فیلم‌های مشهور ایرانی استفاده کرده است. عبدالعظیم صاعدی در پرداختن به واقعه عاشورا، به جای مرثیه و ذکر و نوحه‌سرایی، به «معرفی مکتب سیدالشهدا(ع)» پرداخته است. وی در اشعار خود معتقد است عاشورا در زمانی پدید آمده که «رویاهای جهان و جهانیان به تأخیر افتاده بود و لازم بود در آن مرداب تکرار و تأخیر و تقلب، عاشورایی پدید می‌آمد تا جهان برای ابد صاحب رویا و نماد شود».

مثلث طلایی اسکورسیزی، رابرت دنیرو و آل‌پاچینو شکل گرفت
رابرت دنیرو اعلام کرد سرانجام پروژه «شنیدم خانه‌ها را رنگ می‌کنی» به تولید می‌رسد. به گزارش مهر و به نقل از ایندیپندنت، این درام جنایی پس از سال‌ها همکاری دوباره دنیرو با مارتین اسکورسیزی خواهد بود. داستان «شنیدم خانه‌ها را رنگ می‌کنی» برگرفته از کتابی به همین نام نوشته چارلز براندت درباره بزرگ‌ترین جنایتکار و ضارب تاریخ است. دنیرو در این فیلم نقش جنایتکار بدنام فرانک شیران ایرلندی را ایفا خواهد کرد. آل‌پاچینو نیز قرار است در این فیلم نقش‌آفرینی کند.

«مرد مورچه‌ای» سینمای چین را تسخیر کرد
فیلم سینمایی «مرد مورچه‌ای» به کارگردانی «پیتون رید» طی تعطیلات
3 روز آخر هفته در صدر گیشه سینماهای چین ایستاد. این فیلم با 43 میلیون و
200 دلار فروش طی 3 روز گذشته در صدر گیشه سینماهای چین ایستاده است. فیلم «مرد مورچه‌ای» بر پایه یکی از کمیک‌بوک‌های کمپانی «مارول» به همین نام نوشته مشترک «اسکات لنگ» و «هنک پیم» ساخته شده که تاکنون در سراسر جهان به فروش 275 میلیون و 900 هزار دلاری دسته یافته است.
 


Page Generated in 0/0037 sec