printlogo


کد خبر: 147802تاریخ: 1394/8/5 00:00
رویدادها

«دخترشینا» همچنان مورد توجه کتابخوانان
مجموع نسخه‌های توزیع‌شده کتاب «دخترشینا» که سومین مسابقه کتاب و زندگی با محوریت آن در حال برگزاری است، از ۱۰۵ هزار نسخه گذشت. به گزارش مهر، یک ماه پس از آغاز مسابقه سوم کتابخوانی «کتاب و زندگی» با محوریت خوانش کتاب «دختر شینا» نوشته بهناز ضرابی‌زاده، تاکنون ۷۰ هزار جلد کتاب در قالب این مسابقه در سراسر کشور توزیع شده است.  بر این اساس پس از توزیع چاپ نخست از نسخه ارزان شده این کتاب با شمارگان ۵۰ هزار نسخه و استقبال از آن در بازار، سری دوم آن در ۵۰ هزار نسخه زیر چاپ رفت که تاکنون ۲۰ هزار نسخه از چاپ دوم هم در کتابفروشی‌ها و مراکز فرهنگی سراسر کشور توزیع شده است. این تعداد به همراه ۳۵ هزار نسخه منتشر شده قبل از آغاز این مسابقه، مجموع نسخه‌های توزیع شده از این کتاب را به ۱۰۵ هزار نسخه رسانده است.  سومین مسابقه کتابخوانی  «کتاب و زندگی» با محوریت خوانش کتاب «دختر شینا» از شهریورماه امسال به مدت ۴ ماه از سوی مجمع ناشران انقلاب اسلامی و با همکاری انتشارات سوره مهر در حال برگزاری است. در آذرماه ۱۳۹۲ رهبر معظم انقلاب اسلامی این کتاب را خوانده و در دیداری با نویسنده فرمودند کتاب خوبی است و نویسنده به جزئیات توجه بسیاری کرده و داستان زیبایی دارد.

انیمیشن «قلب خورشید» سراغ عیاران می‌رود
مجموعه انیمیشن «قلب خورشید» با موضوع آیین فتوت و جوانمردی در میان عیاران و شاطران مراحل پایانی تولید را سپری می‌کند. به گزارش فارس، سیداحمد علمدار، کارگردان مجموعه «قلب خورشید» گفت: قلب خورشید اثری حماسی و تاریخی به شمار می‌رود که در پیچ و خم داستان‌های خود روایتگر وقایع قرن سوم هجری است.  وی در توضیح دوره زمانی وقوع داستان‌های مجموعه قلب خورشید گفت: قرن سوم هجری آغاز ورزش زورخانه‌ای و آیین‌های پهلوانی ایرانیان است و در آن دوره عیاران و شاطران به‌عنوان پیشگامان فرهنگ فتوت شناخته می‌شدند لذا فضای کلی این مجموعه و فضاسازی‌های صحنه متعلق به همان دوران است.  کارگردان مجموعه «قلب خورشید» با اشاره به ریشه غنی فرهنگ فتوت در میان ساکنان سرزمین سیستان افزود: بدین جهت سرزمین سیستان برای روایت داستان انتخاب شد که براساس شواهد تاریخی، مهد داستان‌های پهلوانی ایران‌زمین بوده است. کار ساخت مجموعه انیمیشنی «قلب خورشید» مراحل پایانی خود را طی می‌کند. تهیه‌کنندگی این مجموعه 13 قسمتی را مرکز پویانمایی صبا برعهده دارد.

«معمای شاه» از نیمه آبان پخش می‌شود
کارگردان سریال «معمای شاه» گفت: با برنامه‌ریزی انجام‌شده ان‌شاءالله پخش این سریال پس از انجام مراحل پست پروداکشن، از نیمه آبان‌ماه شروع می‌شود. به گزارش تسنیم، محمدرضا ورزی، کارگردان «معمای شاه» گفت: در حال حاضر عوامل تولید این سریال در شهرک سینمایی غزالی حضور دارند و صحنه‌های باقیمانده و تکمیلی پروژه را تصویربرداری می‌کنیم. ورزی اضافه کرد: 24 قسمت اول این سریال برای پخش آماده شده است. به این معنا که در حال حاضر قسمت‌هایی از سریال «معمای شاه» به اندازه قابل توجهی تولید شده است که 6 ماه دوم سال را به راحتی پوشش می‌دهد. تنها بخش پست پروداکشن باقی مانده است که در مرحله تدوین و موسیقی در حال پیش‌روی است. کارگردان «معمای شاه» درباره زمان دقیق پخش این سریال در فصل پاییز تصریح کرد: جلوه‌های ویژه رایانه‌ای مهم‌ترین بخش از پروداکشن است که چون بسیار کاربر و زمانبر است، زمان خاص خود را می‌برد و ما در این اثر به دنبال خلق اثری با کیفیت بالا هستیم.


Page Generated in 0/0038 sec