printlogo


کد خبر: 147808تاریخ: 1394/8/5 00:00
اخبار

هیأت نظارت بر مطبوعات بازهم  روزنامه را به دادگاه فرستاد
حکم پسابرجامی برای وطن‌امروز!
معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، دیروز 2 تصمیم تامل‌برانگیز داشت. تذکر به رسانه‌های منتقد برجام که رهبر انقلاب در نامه تاریخی خود از آنها تقدیر کرده بودند و اجازه فعالیت به ۱۲۳ خبرنگار خارجی با وجود افزایش تهدید نفوذ آن هم پس از تذکرات متعدد رهبر معظم انقلاب و دستگیری جیسون رضاییان، جاسوس بلند‌پایه آمریکایی که تحت عنوان خبرنگار فعالیت می‌کرده است. به گزارش رجانیوز، در جلسه هیات نظارت بر مطبوعات به روزنامه‌ «وطن امروز» بابت درج مطلبی با عنوان «چه کسی بود صدا زد سیمان؟» منتشر شده در تاریخ ۲۶ مهرماه و به هفته نامه «۹دی» بابت مطلبی با عنوان «این رای مخدوش است» منتشر شده در تاریخ ۲۵ مهر تذکر داده شد و پرونده این دو نشریه به دادگاه ارجاع شد. این در حالی است که بنابر اعلام اداره کل رسانه‌های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ۱۲۳ خبرنگار خارجی مجوز فعالیت موقت در کشور را دریافت کردند.

ساده‌لوح‌ها
فکر می‌کنند آمریکا صادق است
نماینده مردم بروجرد در مجلس گفت تصور اینکه سخنان و مواضع آمریکایی‌ها بر مبنای صداقت است ساده‌لوحی است، چرا که مبنای سیاست خارجی این دولت در قبال دیگر کشورها دروغ و فریب است. بهرام بیرانوند با اشاره به اظهارات اخیر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه درباره فریب‌ خوردن جهان از سوی دولت آمریکا درباره برنامه هسته‌ای ایران به فارس گفت: مبنای سیاست خارجی آمریکا در قبال دیگر کشورها بر مبنای دروغ و فریب است. وی با تاکید براینکه این دولت در سیاست داخلی خود نیز با مردم خود براساس نیرنگ رفتار می‌کند، اظهار داشت: تا الان که با هم صحبت می‌کنیم دولت ایالات متحده مدعی است برج‌های دوقلو توسط القاعده منفجر شده است اما هم عقل و هم اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد پشت این حادثه خود آمریکایی‌ها قرار داشتند. بیرانوند با یادآوری جمله امام راحل با این مضمون که آمریکا شوروی را هم بازی می‌دهد، گفت: اگر کسی تصور کند سخنان و مواضع آمریکایی‌ها بر مبنای صداقت است ساده‌لوحی است، مگر اینکه کسی خود تصمیم داشته باشد دروغ‌ها را باور کند. گفتنی است؛ ولادیمیر پوتین روز پنجشنبه هفته گذشته در میزگرد اختتامیه «والدای» با اشاره به این ادعا که آمریکا هدف از استقرار سپر موشکی ناتو را تهدید هسته‌ای ایران عنوان کرده است، گفته بود: با توجه به حل این پرونده اکنون دیگر توجیهی برای آن وجود ندارد. وی تصریح کرده بود: هیچ تهدیدی از جانب ایران وجود ندارد. هیچ ضرورتی برای توسعه پدافندهای موشکی در اروپا وجود ندارد، ما فریب خوردیم. پوتین همچنین افزوده بود: هیچ تهدید هسته‌ای، بدان‌گونه که ما گفتیم، از جانب ایران وجود نداشت و ندارد و واشنگتن، روسیه و تمام کشورها را در این‌باره فریب داده است.

جک استراو به خاطر حساسیت‌زدایی به ایران آمده است
نماینده مردم شیراز در مجلس حساسیت‌زدایی و تست جامعه را مهم‌ترین هدف تیم‌های هماهنگ‌کننده سفر سیاسیون بدسابقه غربی به ایران خواند و گفت: سفر این افراد باعث ایجاد فضای دوقطبی در جامعه می‌شود. جعفر قادری در گفت‌وگو با مهر با بیان این مطلب افزود: مردم از این چهره‌های جنجالی خاطره خوبی ندارند و نسبت به آنها سوء‌ظن وجود دارد. وی ادامه داد: افرادی که رفت و آمد این هیات‌ها را تدارک می‌بینند به دنبال حساسیت‌زدایی و تست جامعه نسبت به افراد دارای سوء‌سابقه در تاریخ سیاسی ایران هستند. قادری ورود این چهره‌ها به کشور را موجب ایجاد چنددستگی در جامعه خواند و گفت: مسؤولان نباید اجازه دهند جامعه بعد از برجام به سمت چندگانگی و دوقطبی‌شدن سوق پیدا کند. وی ایجاد فضای دوقطبی در جامعه را راهکاری برای نفوذ دشمنان خواند و گفت: طبق فرمایشات رهبری، دشمنان به دنبال ایجاد فضای دوقطبی در جامعه هستند تا از آب گل‌آلود ماهی بگیرند. عضو کمیسیون برنامه و بودجه  گفت: اظهارات مسؤولان وزارت امور خارجه درباره سفر هیات‌های سیاسی خارجی به ایران آن هم با حضور چهره‌های جنجالی نمی‌تواند توجیه‌کننده حساسیت‌ها و نگرانی‌های مردم باشد. باید مسؤولان به نگرانی‌ها و دغدغه‌های مردم بیشتر توجه کنند.


Page Generated in 0/0039 sec