printlogo


کد خبر: 147830تاریخ: 1394/8/6 00:00
اخبار

نمایش «سرود سرد خاکستر» در سالن پرواز
سیامک موحدی، کارگردان نمایش «سرود سرد خاکستر» درباره اجرای این اثر نمایشی گفت: نمایش «سرود سرد خاکستر» نوشته حمیدرضا نعیمی است که از ۲۶ مهرماه در قالب پانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت اجرای عمومی خود را آغاز کرده است. این نمایش در سالن «پرواز» (شهید واعضی) در خیابان پیروزی اجرا می‌شود. به گزارش مهر، وی درباره اجرا در این سالن توضیح داد: سالن پرواز متعلق به ارتش است و من نیز مدیر هنرهای نمایشی ارتش و این سالن هستم بنابراین ترجیح دادم نمایش «سرود سرد خاکستر» را در این سالن به صحنه ببرم. قصد ما این بود در شرق تهران نیز یک سالن نمایشی را فعال کنیم تا هنرمندان بتوانند از امکانات این تالار استفاده کنند. مدیر سالن پرواز درباره امکانات این سالن یادآور شد: این سالن به صورت قاب عکسی طراحی شده و ۲۴ خط نوری دارد. سیستم صدا و دیگر امکانات فنی آن نیز از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است و هنرمندان می‌توانند با خیال راحت آثار نمایشی‌شان را در این سالن به صحنه ببرند. نکته مثبت دیگر این سالن نیز این است که تازه بازسازی شده است. بعد از اجرای نمایش «سرود سرد خاکستر» نیز قرار است نمایشی با عنوان «شب واقعه» در این سالن به صحنه برود. این کارگردان تئاتر درباره داستان این اثر نمایشی بیان کرد: روایت این نمایش در منطقه فکه در یک پادگان نظامی رخ می‌دهد و رابطه چالش‌برانگیز یک سرباز با فرمانده‌اش را به تصویر می‌کشد. این دو از لحاظ مسائل اعتقادی با یکدیگر اختلاف نظر دارند. فرمانده تمام دوستانش را در زمان جنگ از دست داده اما سرباز پسری دهه هفتادی است که با این فضا احساس بیگانگی می‌کند. در این داستان فلاش‌بک‌هایی هم به زندگی گذشته سرباز و فرمانده داریم.

مقتل‌خوانی نویسنده کتاب «قاف»
یاسین حجازی، نویسنده کتاب «قاف» در دومین شب از یازدهمین «سوگواره هنر و حماسه» به مقتل‌خوانی پرداخت. نویسنده کتاب «آه» بخش‌هایی از این کتاب را در یازدهمین «سوگواره هنر و حماسه» برای مردم خواند. او در کتاب «آه» به بازنویسی کتاب «نفس‌المهموم» پرداخته است. یازدهمین «سوگواره هنر و حماسه» از چهارشنبه بیست‌ونهم مهرماه (هفتم محرم) آغاز شده و تا هشتم آبان ادامه دارد. این مراسم به‌همت جمعی از دانشجویان و فعالان هنر و رسانه، هر شب از ساعت 19:30 در پردیس ولیعصر دانشگاه هنر تهران به‌نشانی «خیابان ولی‌عصر، بالاتر از چهارراه ولی‌عصر، جنب دانشگاه صنعتی امیرکبیر» برگزار می‌شود.

لوریس چکناواریان:
می‌خواهم فداکاری‌های امام حسین(ع) را به گوش جهانیان برسانم
لوریس چکناواریان گفت: در صورت حمایت، سال آینده سمفونی عاشورا را در کشورهای مختلف اجرا می‌کنم. «لوریس چکناواریان» از رهبران بزرگ ارکستر سمفونیک جهان در گفت‌وگو با ویژه برنامه‌ رادیویی «عشق است و آتش و خون» با اشاره به اینکه آیین‌ها و سنت‌های مذهبی از کودکی مرا با خود همراهی کرده، گفت: از همان دوران کودکی به موسیقی به کار رفته شده در دسته‌های مختلف عزاداری علاقه زیادی داشتم. موسیقی‌هایی که از طریق شیپور و طبل شنیده می‌شود، بسیار مرا تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. چکناواریان که متولد بروجرد است به ماه محرم اشاره کرد و گفت: ماه محرم ماهی است که ایرانیان فارغ از فرهنگ، مذهب و قومیت آن را گرامی می‌دارند و در این ایام به عزاداری سرور و سالار شهیدان می‌پردازند.

توزیع نسخه‌های جدید انیمیشن «رستم و سهراب»
۱۵ هزار نسخه انیمیشن سینمایی «رستم و سهراب» در دور دوم توزیع این اثر در شبکه نمایش خانگی، وارد بازار شد. به گزارش مهر، داریوش دالوند تهیه‌کننده انیمیشن سینمایی «رستم و سهراب» درباره توزیع 15 هزار نسخه از این فیلم در شبکه نمایش خانگی گفت: انیمیشن سینمایی «رستم و سهراب» که پیش از این با تیراژ ۲۰۰ هزار نسخه در شبکه نمایش خانگی توزیع شده بود، پس از گذشت 3 هفته از توزیع به درخواست پخش‌کننده با تیراژ ۱۵ هزار نسخه برای دومین بار تکثیر و توزیع شد.


Page Generated in 0/0053 sec