printlogo


کد خبر: 147831تاریخ: 1394/8/6 00:00
رویدادها

رونمایی از یک نسخه‌ بسیار نفیس صحیفه‌سجادیه پس از 500 سال
نسخه نفیسی از صحیفه سجادیه به خط کفعمی مربوط به 500 سال پیش در قالب چاپ فاکسی‌میله همزمان با شهادت امام سجاد(ع) رونمایی شد. به گزارش تسنیم، غلامرضا امیرخانی، معاون کتابخانه ملی با اشاره به رونمایی نسخه‌ای بسیار نفیس از صحیفه سجادیه گفت: این نسخه، نسخه بسیار نفیسی است که مطمئناً بسیاری از علاقه‌مندان به نسخه‌پژوهی و پژوهشگران مشتاق دیدن آن بودند که همزمان با شهادت امام سجاد(ع) در مشهد رونمایی شد. وی ادامه داد: این نسخه نفیس به خط کفعمی نوشته شده و در یک مجموعه شخصی نگهداری می‌شده است. چاپ فاکسی‌میله این نسخه با مقدمه
300 صفحه‌ای از سیدمحمدحسین حکیم منتشر خواهد شد. این نسخه بسیار نایاب بوده و بسیاری از علمای پیشین ما آرزومند دیدار این نسخه بودند.

اکران فیلم‌های جدید در سینماها
چهره سینماهای کشور با اکران 5 فیلم تغییر کرد و این در شرایطی است که فیلم سینمایی «محمدرسول‌الله(ص)»‌ به دلیل فروش مناسب همچنان اکرانش ادامه خواهد داشت. فیلم سینمایی «عاشق‌ها ایستاده می‌میرند» به کارگردانی «شهرام مسلخی» در گروه اریکه ایرانیان به اکران درمی‌آید. این فیلم درباره رضا یک خبرنگار آزاد است که به طور اتفاقی سرنخ‌هایی از هیوا سرباز عراقی پیدا می‌کند که سال‌ها پیش رضا را در شرایط سخت جنگی نجات داده است. فیلم «پدر آن دیگری» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی یدالله صمدی در گروه سینما استقلال اکران شده است. داستان این فیلم درباره جوانی به نام شهاب است که در بیستمین سالروز تولدش با دیدن عکس‌هایی از دوران کودکی، خاطرات آن روزها را از نظر می‌گذراند. فیلم «ماهی سیاه کوچولو» نیز به کارگردانی «مجید اسماعیلی» به سرگروهی گروه ماندانا اکران شده است. فیلم «ارغوان» به کارگردانی امید بنکدار و کیوان علیمحمدی به سرگروهی سینما کورش نمایش خود را آغاز کرده است. این فیلم داستان یک زن و مرد است که در شب مرگ یک موزیسین معروف، برخورد اتفاقی‌شان روی گذشته و آینده هردوی آنها تاثیر می‌گذارد. فیلم «چهارشنبه 19 اردیبهشت» به کارگردانی وحید جلیلوند نیز در گروه آزاد اکران خود را در سراسر کشور آغاز کرده است.

آغاز به کار سومین همایش افق نو
سومین همایش «افق نو» با موضوع خشونت پلیس آمریکا علیه سیاهپوستان در سالن‌ همایش‌های صداوسیما کار خود را آغاز کرد. در این همایش جمعی از فعالان صلح‌طلب از سراسر جهان حضور دارند. نادر طالب‌زاده در ابتدای این همایش گفت: این دوستانی که امروز اینجا حاضر شده‌اند افراد بزرگی بوده و مجموعه‌ای از کسانی‌ هستند که در آمریکا و کشورهای دیگر تحت فشارهای زیادی هستند. طالب‌زاده خطاب به میهمانان گفت: رسانه‌های دنیا بسیاری از حرف‌های شما را سانسور کرده‌اند و اکنون این همایش فضایی را به وجود آورده که شما حرف‌های خود را بیان کنید. دبیر همایش افزود: اجرای این همایش سختی‌های خود را داشته است. این همایش قدم محکمی برای افشای مظلومیت سیاهپوستان در آمریکا خواهد بود و بعد از این همایش این افراد در بیش از
20 دانشگاه دعوت شده‌اند.

حدادعادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی:
عده‌ای شوخی من را در «خندوانه» جدی گرفتند
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: عده‌ای شوخی من راجع به شوخی با کلمات «کش‌لقمه» و «دراز لقمه» را جدی گرفتند و جو درست کردند. آنها که این سر و صدا را درست کردند، یا شوخی را نمی‌شناسند یا اینکه غرضی در دل دارند. به گزارش فارس، غلامعلی حداد‌عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در توضیح حواشی پیش آمده بعد از شرکت وی در برنامه خندوانه گفت: برنامه خندوانه یک برنامه طنز است و فضای شوخی در آن حاکم است. وی افزود: عده‌ای شوخی من راجع به شوخی با کلمات «کش‌لقمه» و «درازلقمه» را جدی گرفتند و جوی در حواشی آن درست کردند و سر و صدا به پا کردند. آنها که این سر و صدا را درست کردند، یا شوخی را نمی‌شناسند یا اینکه غرضی در دل دارند.


Page Generated in 0/0051 sec