ماجراهای اسپانسر البسه تیمهای ملی فوتبال به کلافی سردرگم تبدیل شده است. بعد از رقابتهای جام ملتهای آسیا و ایرادهایی که به پیراهنهای تیمملی فوتبال ایران گرفته شد، شرکت آلاشپورت خواهان فسخ قرارداد با فدراسیون شد اما مسؤولان زیر بار نرفتند. چند ماه بعد با پایان یافتن قرارداد آلاشپورت با فدراسیون، مسؤولان فوتبال کشور که بتازگی از بند تحریمها رها شده بودند، رایزنیهایی را با چند برند معروف آغاز کردند. در نهایت کار به جایی رسید که 2 ماه پیش در جلسهای نمادین، آلاشپورت را دوباره به عنوان اسپانسر البسه برگزیدند ولی گویا این اتفاق فقط یک نمایش بوده است. وحید جعفری، نماینده آلاشپورت در خاورمیانه در اینباره به کاپ اظهار داشت: بعد از آن نشست و عکسهایی که گرفته شد، قرار شد به ما زنگ بزنند و برای تمدید قرارداد زمانی را مشخص کنند اما هنوز کسی با من تماس نگرفته است. نمیدانم داستان چیست اما ما در حال حاضر با فدراسیون فوتبال ایران قراردادی نداریم. وی در پاسخ به این پرسش که چرا با شرایط کنونی به تیمملی لباس میدهند، عنوان کرد: ما به هر حال ایرانی هستیم و برای حفظ منافع ملی تلاش میکنیم. به فدراسیون گفتهایم هر زمان که برند بهتری پیدا کردند، کنار میکشیم ولی تا زمانی که بخواهند حتی موردی و رفاقتی هم شده به تیمهای ملی لباس میدهیم. الان هم شرایط اینطور است. ما قراردادی نداریم اما موردی به تیمهای ملی برای حضور در تورنمنتها و مسابقات لباس میدهیم. در عین حال عباس ترابیان، دبیر کمیته بازاریابی فدراسیون هم توضیح داد: حرفهایی که جعفری میزند درست است اما به هر حال آنها نیز پولشان را بازی به بازی دریافت میکنند و مشکلی نیست. وی در پاسخ به این پرسش که چه زمانی قرار است این مشکل طولانیمدت حل شود، افزود: این مساله را آقای درخشان در فدراسیون پیگیری میکند و من زیاد اطلاعی ندارم اما تا جایی که میدانم در حال مذاکره با چند برند هستند تا مساله را به سرانجام برسانند.
آخر قصه چیست؟
شاید برای تیمملی فوتبال ایران زیبا نباشد که اینطور با اسپانسر البسه خود قرارداد ببندد. اینکه برای هر بازی فدراسیون به اسپانسر برای دریافت لباسها رو بیندازد، چندان جالب نیست. بویژه حالا که هر زمان امکان دارد آلاشپورت به خاطر ماجراهای ایجاد شده بر سر کارلوس کیروش، از ادامه همکاری جا بزند.