printlogo


کد خبر: 147856تاریخ: 1394/8/6 00:00
اخبار

هنوز مانده تا انبارهای مدرن موشکی را نشان دهیم
جانشین فرمانده کل سپاه گفت هنوز زمان نشان دادن انبارهای مدرن موشکی ایران فرا نرسیده است. سردار حسین سلامی در گفت‌وگو با بخش گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه 2 سیما، با اشاره به توان نظامی کشورمان اظهار داشت: از بعد از خاتمه دفاع‌مقدس ما فرض اساسی و راهبردی توسعه قدرت دفاعی و تهاجمی‌مان براساس جنگ با ائتلافی از قدرت‌های جهانی و منطقه‌ای بود. ما همواره با این واقعیت زندگی کرده و خودمان را تطبیق داده‌ایم که باید تضمین عمیق و اطمینان‌بخشی از توان خود در برابر دشمن داشته باشیم. با احساس و شعار نمی‌توانیم در برابر قدرت‌های جهانی بایستیم. سردار سلامی تأکید کرد: وقتی صنایع دفاعی ما موشک‌های ۲۰۰۰ کیلومتری با خطای صفر را تولید می‌کند یعنی در این شعاع عملیاتی هر پایگاه ثابت و متحرکی را می‌توانیم با دقت صددرصدی و خطای صفر مورد هدف قرار دهیم. وی با اشاره به نمایش اخیر انبار موشکی سپاه در زیر زمین گفت: این یکی از قدیمی‌ترین انبارهای ما بود و حالا مانده است تا انبارهای موشکی با سطوح مقطع بزرگ و مدرن خود را نشان دهیم. سردار سلامی در پایان اظهار داشت: ما قطعنامه‌ها را مطالعه نمی‌کنیم، وظیفه ما توسعه قدرت است و هیچ کس نمی‌تواند برای ما دیکته بگوید؛ ما انشاء مقاومت و مبارزه با استکبار را می‌کنیم.

بروجردی و تکرار ماجرای احتمال ربایش رکن‌آبادی
علاء‌الدین بروجردی که چندی پیش از احتمال ربایش غضنفر رکن‌آبادی در جریان فاجعه منا خبر داده بود، روز گذشته باز هم این موضوع را مطرح کرد.
به گزارش مهر، بروجردی در مشهد مقدس پیرامون وضعیت نامشخص برخی چهره‌ها همچون غضنفر رکن‌آبادی سفیر سابق جمهوری اسلامی در فاجعه منا گفت: با توجه به وضعیت نامشخص ایشان احتمال سوء‌قصد و ربایش این افراد در نظر مدیران کشور ما وجود دارد که دولت و مسؤولان عربستان در این‌باره باید پاسخگو باشند. رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از ارسال نامه رئیس مجلس شورای اسلامی به رؤسای مجالس کشورهای مرتبط با فاجعه منا و همچنین ارسال نامه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به کمیسیون‌های سیاست خارجی مجالس دیگر کشورها بویژه کشورهای عراق و لبنان برای ورود جدی و هماهنگ به قضیه منا خبر داد. وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر زنده نگه داشتن یاد قربانیان فاجعه منا به عنوان وظیفه‌ای جدی گفت: این فاجعه نیازمند پیگیری جدی همه کشورهای اسلامی است چراکه حج یکی از مهم‌ترین اعمال و مناسک همه مسلمانان با هر مذهبی است و نباید از کنار آن به راحتی عبور کرد و سیاست سکوت کشورهای اسلامی در این‌باره جای انتقاد دارد.

بررسی ابعاد حقوقی فاجعه منا
در کمیسیون قضایی
سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس گفت: ابعاد حقوقی فاجعه منا در کمیسیون قضایی بررسی و مقرر شد نشستی به همین منظور در سازمان حج و زیارت با حضور حقوقدانان برگزار شود. محمدعلی اسفنانی با اشاره به جلسه دیروز کمیسیون قضایی مجلس به فارس گفت: در جلسه طرح اصلاح ماده 241 قانون تجارت اعاده شده از سوی شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تبصره 2 آن که مورد ایراد شورا قرار گرفته بود با رأی اکثریت اعضا حذف شد. وی افزود: همچنین در این جلسه ابعاد حقوقی فاجعه منا با حضور رئیس سازمان حج و زیارت، معاون حقوقی رئیس قوه‌قضائیه و کارشناسان حقوقی وزارت امور خارجه، سازمان حج و زیارت و سایر سازمان‌های مربوط مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به دلیل طولانی شدن بحث بنا شد بررسی این موضوع در جلسه بعدی کمیسیون ادامه پیدا کند. سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: طبق اعلام رئیس سازمان حج و زیارت نشستی به منظور بررسی ابعاد حقوقی فاجعه منا در این سازمان برگزار می‌شود که این نشست با حضور حقوقدانان از دانشگاه‌های مختلف و ادارات حقوقی سازمان حج و وزارت امور خارجه و قوه‌قضائیه و نمایندگانی از اعضای کمیسیون قضایی برگزار خواهد شد.


Page Generated in 0/0053 sec