printlogo


کد خبر: 147857تاریخ: 1394/8/6 00:00
مقاومت

وداع خانواده‌های شهیدان «باقری» و «کریمی» با پیکر فرزندان‌شان
مراسم وداع با پیکرهای شهیدان عبدالله باقری و امین کریمی از شهدای مدافع حرم عصر دیروز در محل معراج‌ شهدای تهران و با حضور خانواده‌های 2 شهید، جمع کثیری از مردم و نیز کارکنان سپاه حفاظت انصارالمهدی برگزار شد. قرار است مراسم تشییع پیکر شهیدان عبدالله باقری و امین کریمی امروز ساعت 9 صبح از مقابل سپاه انصارالمهدی در میدان پاستور برگزار شود. مراسم تشییع دیگری نیز از مقابل منزل این دو شهید در روز پنجشنبه 7 آبان‌ماه برگزار می‌شود.  پیکر شهید عبدالله باقری در گلزار شهدای تهران و پیکر شهید امین کریمی با تصمیم خانواده این شهید در محل صحن امامزاده صالح به خاک سپرده خواهد شد. به گزارش تسنیم، عبدالله باقری و امین کریمی طی روزهای اخیر و در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی در درگیری با گروه‌ تروریستی داعش در شهر حلب سوریه به شهادت رسیدند.

توضیحات شمشادی درباره افزایش تعداد شهدای ایران در سوریه
حسن شمشادی، خبرنگار باسابقه صدا‌وسیما که بیش از 4 سال در مناطق جنگی سوریه حضور فعال داشت، توضیحاتی درباره آخرین وضعیت سوریه و چرایی بالا رفتن آمار شهدای ایرانی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام منتشر کرده است. به گزارش نسیم، متن نوشته شمشادی به این شرح است:
«به‌نام خدا
در پاسخ به سوالات شما درباره علت افزایش شمار شهدای ایرانی و غیرایرانی در نبرد سوریه در چند روز اخیر باید عرض کنم، همون‌طوری که قبلا گفتم، نبرد سختی این روزها در حومه شمالی و جنوبی و جنوب غرب حلب و نیز شمال استان لاذقیه در جریانه که عملیاتی است به نام  «انتقام سخت». برنامه‌ریزی و طراحی این عملیات و تجهیز نیروی انسانی و جابه‌جایی و آموزش اونها، نزدیک به 5 ماه طول کشیده و یک هفته‌ای هست که این عملیات مهم که از بزرگ‌ترین عملیات‌های نظامی ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در این کشوره، آغاز شده. تاکنون ١٦٠ کیلومتر مربع از مناطق جنوب و جنوب‌غرب حلب که سال‌هاست در دست تروریست‌های تکفیری بوده و دست‌کم
١٤ روستا و شهرک این منطقه هم از دست تروریست‌ها باز پس گرفته شده. دست‌کم ٥٠٠ تروریست داعشی و غیرداعشی در این مناطق و شمال لاذقیه به هلاکت رسیدند. نبرد بسیار سختی است و هدف نهایی اون علاوه بر پاکسازی حومه حلب، نزدیک شدن به دو شهر فوعه و کفریاست، جایی که ماه‌هاست ٣٠ هزار شیعه در محاصره کامل داعشی‌هایی هستند که قسم خوردند به محض ورود به این 2 شهر، همه رو قتل‌عام می‌کنند.
هموطنان ارجمندم!
جوانان و سرداران و پاسداران ایرانی که به حکم وظیفه «مستشاری» در سوریه هستند و تعدادشون هم به درخواست طرف سوری، نظر مسؤولان و شرایط حساس سوریه و منطقه در این کشور، افزایش یافته، نقش مهم و تعیین‌کننده‌ای در «مستشاری عملیاتی» این نبرد دارند. این حضور پررنگ تر، در نبرد سخت با تروریست‌ها که تا بن دندان مسلح هستند و هر روز بیشتر از قبل از ترکیه و عربستان و قطر و آمریکا، تجهیز و حمایت می‌شن، طبیعتا باعث احتمال بالا رفتن شمار شهدا و مجروحان میشه و این مساله مهم‌ترین علت افزایش شمار شهدای عزیز در سوریه است. به شرط حیات، در روزهای آینده از این عملیات و جزئیات و فتوحات مدافعان حرم، بیشتر خدمتتان عرض خواهم کرد
ان‌شاءالله.
امان از شام».
 


Page Generated in 0/0056 sec