printlogo


کد خبر: 147877تاریخ: 1394/8/6 00:00
سرخط خبر

 پدرام سلطانی، نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه تجارت خارجی و تامین مالی اولین جاهایی هستند که تاثیرات مستقیم از برجام خواهند دید، گفت: تنها یا جدی‌ترین راه گریز خودروسازان از اعلام ورشکستگی مشارکت با خودروسازان بزرگ دنیا و بهبود کیفیت خودرو است.
 مدیرکل استاندارد استان تهران گفت: از اواخر آبان‌ماه بازرسی مخازن سی‌ان‌جی خودروهای دوگانه‌سوز در مراکز معاینه فنی آغاز خواهد شد.
 سیدفخرالدین عامریان، رئیس اتاق بازرگانی ایران و برزیل با اعلام 20 برابر بودن صادرات برزیل به ایران، گفت: در حالی که صادرات برزیل به ایران یک طرفه و ناعادلانه است، این کشور برای واردات کالا از ایران تا 140 درصد تعرفه گمرکی در محصولاتی مانند فرش اعمال می‌کند.
 سیدسعید زمانیان، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از بررسی بسته خروج از رکود در جلسات آتی این کمیسیون خبر داد.
 مدیرکل بین‌الملل وزارت جهاد کشاورزی با اعلام اینکه کشت فراسرزمینی ایرانی‌ها در برزیل با سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی آغاز شده و در حال توسعه است، گفت: هم‌اکنون 60 هزار هکتار از اراضی کشاورزی در این کشور تحت کشت ذرت از سوی ایرانیان قرار گرفته است.
 رئیس مرکز ملی فرش ایران از آغاز صادرات رسمی و مستقیم فرش دستباف ایران به آمریکا از اوایل سال آینده خبر داد و گفت: در سال‌های تحریم، هند به اولین صادرکننده فرش دستباف به آمریکا تبدیل شد.
 مدیرکل دفترمیوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی از تولید یک میلیون تن انار در سال‌جاری خبر داد.‌
 بلومبرگ با اشاره به رفع تحریم‌های اقتصادی ایران در فروردین‌ماه، رتبه ایران را از لحاظ بهترین کشور برای سرمایه‌گذاری از سوی بانک جهانی 130 اعلام کرد.
 بهمن عبداللهی، رئیس اتاق تعاون ایران با اعلام این خبر که توافق اولیه برای عرضه کالای بادوام در سیاست جدید دولت حاصل شده است، گفت:‌ برای این کار تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی با نرخ ۱۲ درصد از طریق شبکه‌ تعاونی‌ها در قالب کارت اعتباری ارائه می‌شود.
 مدیرکل غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به کاهش
۴۰ درصدی سطح زیر کشت برنج در مناطق غیرشمالی، اعلام کرد: با ۱۵۰ هزار تن افزایش، امسال یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن برنج تولید شد.
 علیرضا کلاهی، رئیس سندیکای صنعت برق کشورمان با بیان اینکه 15 هزار میلیارد تومان کسری سرمایه‌گذاری در صنعت برق به این دولت تحمیل و وارد شده است، گفت: چنانچه صنعت کشور دچار رکود نبود امسال دچار خاموشی‌ها در کشور می‌شدیم.
 


Page Generated in 0/0058 sec