printlogo


کد خبر: 147880تاریخ: 1394/8/6 00:00
تذکر نمایندگان به رئیس‌سیاسی محیط‌زیست
نارضایتی از عملکرد ابتکار بالا گرفت

گروه اجتماعی: موج انتقادات و نارضایتی‌ها از نحوه مدیریت سازمان حفاظت محیط‌زیست از پارک پردیسان به بهارستان رسید. پس از تجمع کارمندان سازمان حفاظت محیط‌زیست در اعتراض به سیاست‌زدگی و سوءمدیریت معصومه ابتکار که مقابل ساختمان اصلی این سازمان با همراهی دوستداران و فعالان حوزه محیط‌زیست صورت گرفت وکلای ملت نیز خواستار رسیدگی به این موضوع شدند. روز گذشته و در پی تجمع اعتراض‌آمیز کارکنان سازمان حفاظت محیط‌زیست بهارستان‌نشینان که تا پیش از این طرح تحقیق و تفحص از این سازمان را در دست بررسی داشتند با شدت و حساسیت بیشتری برای رسیدگی به وضعیت نابسامان سازمان حفاظت محیط‌زیست وارد عمل شدند و به رئیس‌جمهور درباره عملکرد ضعیف ابتکار تذکر دادند و این بار قاطعانه از عملکرد این مدیر سیاسی انتقاد کردند. کارکنان سازمان حفاظت محیط‌زیست که خشک شدن هورالعظیم، واگذاری آشوراده و چندین و چند دغدغه زیست‌محیطی دیگر آنها را برای تجمع مصمم کرده بود،  فعالیت‌های چشمگیر سیاسی ابتکار را دلیل اصلی اوضاع نامساعد این سازمان معرفی کردند. بر همین اساس وکلای ملت هم که این شیوه مدیریتی را باعث سرخوردگی مردم می‌دانند در تذکر به رئیس‌جمهور بازگشت ابتکار به ماموریت اصلی خود را مطالبه کردند. این در حالی است که برخی نمایندگان با توجه به حواشی دنباله‌دار این سازمان خواستار تجدید نظر رئیس‌جمهور درباره ریاست سازمان حفاظت محیط‌زیست شدند.
مأموریت اصلی در اولویت چندم
یکی از مهم‌ترین انتقادات به عملکرد معصومه ابتکار، دور شدن از ماموریت‌های اصلی این سازمان و پرداختن به امور حاشیه‌ای است، به نحوی که رسیدگی به مشکلات دامنه‌دار زیست‌محیطی کشور آنطور که باید در اولویت‌های این سازمان قرار ندارد. این موضوع به عنوان یکی از اصلی‌ترین بندهای تذکر بهارستان‌نشینان به رئیس‌جمهور درباره شیوه اداره سازمان حفاظت محیط‌زیست است. «خانم ابتکار به فکر ماموریت‌های اصلی محیط‌زیست باشد نه پرداختن به حواشی سیاسی.» مهرداد بذرپاش، عضو هیات رئیسه مجلس با بیان این مطلب از عملکرد مدیریتی رئیس سازمان محیط‌زیست انتقاد کرد.
وی در جلسه روز گذشته مجلس به حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور درباره عملکرد سیاسی رئیس سازمان محیط‌زیست تذکر داد. در بخشی از این تذکر آمده است: عدم رسیدگی به امورکارکنان محیط‌زیست باعث نارضایتی پرسنل خدوم و شریف آن سازمان شده است. رئیس محیط‌زیست به جای پرداختن به حواشی سیاسی به فکر ماموریت‌های اصلی آن سازمان باشد.
کمیسیون اصل 90آماده دریافت شکایات
همچنین فاطمه رهبر از اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس از آمادگی این کمیسیون برای دریافت شکایات کارکنان سازمان حفاظت محیط‌زیست خبر داده است. وی در این باره به فارس گفته است: کارکنان سازمان حفاظت محیط‌زیست تجمعی را در اعتراض به سوءمدیریت رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست برگزار کردند و در صورتی که شکایتی از کارکنان به کمیسیون اصل 90 ارسال شود شکایات واصله را موشکافانه بررسی می‌کنیم تا به نحو احسن موضوع حل شود. وی ادامه داد: همچنین نمایندگان مجلس موضوع تحقیق و تفحص از سازمان حفاظت محیط‌زیست را با جدیت دنبال می‌کنند اما چون رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست معاون رئیس‌جمهور است باید در این زمینه به رئیس‌جمهور تذکر داد تا وارد این قضیه شود. این عضو کمیسیون اصل 90 مجلس درباره تجدید نظر رئیس‌جمهور در انتخاب معصومه ابتکار به عنوان رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد رئیس‌جمهور تجدید نظر کند باید تعداد زیادی از اعضای کابینه خود را تغییر دهد و اینکه پس از معصومه ابتکار چه کسی در سمت ریاست سازمان قرار گیرد تا این سازمان را به محلی برای انجام کارهای سیاسی تبدیل نکند نکته مهمی است.
رفتن ابتکار به نفع همه است
جالب اینجاست که دیگر نمایندگان نیز درباره تغییر پست معصومه ابتکار اتفاق نظر دارند. ابوالقاسم جراره از وکلای ملت در این باره معتقد است رفتن معصومه ابتکار از سازمان محیط‌زیست هم به نفع محیط‌زیست کشور است و هم به نفع رئیس‌جمهور!  به گفته وی اعتراض کارکنان سازمان حفاظت محیط‌زیست نشانه ناتوانی و ضعف مدیریت ابتکار در سمت ریاست سازمان حفاظت محیط‌زیست است که باعث شده است نه وعده‌های داده شده عملی شود و نه کارکنان راضی باشند. این نماینده مجلس تصریح کرد: رفتن ابتکار هم به نفع محیط‌زیست کشور و هم به نفع خود رئیس‌جمهور است، برخی مدیران وقتی توانایی لازم برای رفع مشکلات مردم ندارند فرافکنی می‌کنند و مسائل را به حاشیه می‌برند.
سرخوردگی مردم از عملکرد رئیس محیط‌زیست
از دیگر انتقادات قابل تامل درباره شیوه عملکرد معصومه ابتکار در سازمان متبوعش سرخوردگی جامعه از این شیوه مدیریت است. احمد آریایی‌نژاد، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس که از فعالیت‌های سیاسی نشانه‌دار  رئیس سازمان محیط‌زیست گلایه دارد، بر این بارو است این گرایش سیاسی نمود داشته و گویای این است که وی خیلی هم بی‌میل نیست که گاهی حرف‌های سیاسی زده و عملکرد سیاسی داشته باشد. عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود متذکر شد: نیروهای ارزشی، ولایی و کارشناسان توسط این جناح‌ها تحت فشار کسانی بوده‌اند که فکر منافع خود هستند. بنابراین همین امر باعث می‌شود که مردم از عملکرد آنها سرخورده شوند. وی همچنین افزود: بر این اساس باید این مدیران مسائل سیاسی خود را جای دیگری ببرند. اگر وزارت کشور یا معاونان سیاسی دستگاه‌ها، در برخی موارد سیاسی باشند خیلی به جایی بر نمی‌خورد اما اگر مدیرانی مانند ابتکار که بیشتر در مسائل علمی باید مشغول باشند در خط سیاسی بروند در درجه اول مردم و سپس خودشان متضرر می‌شوند.
 


Page Generated in 0/0057 sec