printlogo


کد خبر: 147915تاریخ: 1394/8/7 00:00
درخواست نمایندگان از رئیس‌جمهور برای پایان دادن به پرونده پرحاشیه و چندساله بیمه‌ها
رئیس‌جمهور! برای تجمیع بیمه‌ها اقدام کند

گروه اجتماعی: پرونده تجمیع بیمه‌ها و عملی نشدن این موضوع، کار را به جایی رسانده است که نمایندگان مجلس از رئیس‌جمهور خواسته‌اند به‌شخصه برای تجمیع بیمه‌ها وارد شود و اقدامات لازم برای به سرانجام رسیدن این پرونده مهم را انجام دهد. به گزارش «وطن امروز»سال‌هاست درباره اهمیت تجمیع شدن بیمه‌ها و شکل‌گیری یک بیمه واحد در کشور مطالب گوناگونی از زبان کارشناسان حوزه سلامت و مدیران فعال در این حوزه بیان می‌شود، اما هیچ وقت این طرح مهم به سرانجام مشخصی نرسیده و تنها در حد همان پیشنهاد و مطالب نقل شده باقی مانده است!
تجمیع بیمه‌ها موضوعی است که تعداد مخالفان آن به انگشتان یک‌ دست هم نمی‌رسد و جمع زیادی از اهالی حوزه سلامت به اتفاق موافق اجرایی شدن این طرح در کشور و در حوزه سلامت هستند، اما چرا و به چه دلیل این طرح تا به امروز به نتیجه نرسیده است و چرا هیچ‌کدام از دولت‌های گذشته برای اجرایی شدن آن اقدامی انجام نداده‌اند، پرسش‌ها و ابهاماتی است که باید این روزها بیشتر از گذشته مورد نقد و بررسی قرار گیرد.
این در حالی است که این روزها نمایندگان مجلس خواستار پایان دادن فوری به این موضوع هستند و درخواست دارند رئیس‌جمهور به‌شخصه اقدام کند.
هشدار درباره بحران‌آفرینی طرح تحول
«اگر طرح تحول سلامت شکست بخورد بحران ایجاد می‌شود، بنابراین باید رئیس‌جمهور برای تجمیع بیمه‌ها ورود کند و مجلس نیز این موضوع را از دولت مطالبه کند». علی‌‌اکبر کائیدی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پاسخ به این پرسش که چرا پس از 5 سال قانون تجمیع بیمه‌ها اجرا نمی‌شود، گفت: متاسفانه در مملکت ما وزارتخانه‌ها قوانین را اجرا نمی‌کنند در حالی که باید بیمه‌ها در 5 سال گذشته تجمیع می‌شدند.
کائیدی در واکنش به اظهارات وزیر رفاه مبنی بر اینکه تجمیع بیمه‌ها باعث ایجاد بحران اجتماعی می‌شود، افزود: اجرای قانون تجمیع بیمه‌ها هرگز باعث ایجاد بحران اجتماعی نمی‌شود بنابراین وقتی ما می‌خواهیم در سال 1404 در منطقه کشور اول باشیم باید چنین قوانینی را اجرا کنیم.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: مجلس باید از دولت درباره تجمیع بیمه‌ها مطالبه کند.
ضرورت ورود رئیس‌جمهور به موضوع تجمیع بیمه‌ها
وی خاطرنشان کرد: وزیر رفاه از نمایندگان ملت رای گرفته است و ما نیز به عنوان نماینده مردم ناظر بر اجرای قانون هستیم بنابراین شخص رئیس‌جمهور باید درباره موضوع تجمیع بیمه‌ها ورود کند تا این مشکلات برطرف شود. عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عنوان کرد: همه مردم از طرح تحول سلامت سود بردند و هدف از اجرای این طرح رضایتمندی مردم بوده است بنابراین وزارت رفاه باید برای ادامه این طرح کمک کند همچنین اصلاحاتی هم باید در طرح تحول سلامت صورت پذیرد اما در نهایت باید این مساله را عنوان کنم که اگر طرح تحول سلامت شکست بخورد بحران ایجاد می‌شود.
 


Page Generated in 0/0049 sec