printlogo


کد خبر: 147916تاریخ: 1394/8/7 00:00
سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد
تشخیص هویت 11نفر از جان‌باختگان فاجعه منا

گروه اجتماعی: هویت 11 نفر از جان‌باختگان ایرانی فاجعه منا که به کشور منتقل شده بودند، مشخص شد.
به گزارش تسنیم، در فاجعه منا در روز عید قربان بر اثر بی‌تدبیری و بی‌کفایتی مدیران عربستان سعودی، نزدیک به 8 هزار نفر از حاجیان حج 94 جان خود را از دست دادند که از این تعداد، 464 نفر ایرانی بودند. براساس این گزارش، با تلاش سازمان حج و زیارت و سایر دستگاه‌های مربوط، اجساد 389 جان‌باخته ایرانی فاجعه منا به کشور منتقل شد که از این تعداد، هویت 22 جسد ناشناس بود. قدیرزاده، مدیرکل حوزه ریاست سازمان پزشکی قانونی در این باره گفت: این اجساد برای تعیین هویت به پزشکی قانونی منتقل شدند که با تلاش‌های این سازمان و با استفاده از آزمایش‌های ژنتیک و نمونه‌گیری ژنتیکی از خانواده‌ها، هویت 11 جسد مشخص شد.
به گفته وی، هویت 11 جسد دیگر هنوز مشخص نشده که تلاش متخصصان پزشکی قانونی برای تعیین هویت اجساد مجهول‌الهویه همچنان ادامه دارد. قدیرزاده درباره اعلام هویت اجساد شناسایی‌شده نیز اظهار داشت: اسامی این افراد را به سازمان حج و زیارت اعلام می‌کنیم و اطلاع‌رسانی لازم از سوی این سازمان انجام می‌شود.
مدیرکل حوزه ریاست سازمان پزشکی قانونی درباره صدور ویزا از سوی کشور عربستان بیان داشت: مدارک را تحویل دادیم و همچنان منتظر صدور ویزا هستیم. پروفایل ژنتیکی خانواده مفقودان تهیه شده است و فقط منتظر صدور ویزا هستیم.


Page Generated in 0/0044 sec