printlogo


کد خبر: 147935تاریخ: 1394/8/7 00:00
اخبار

دبیر جشنواره :
جشنواره امام رضا(ع) نباید از محوریت فرهنگ رضوی خارج شود
دبیر جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: جشنواره امام رضا(ع) نباید از محوریت فرهنگ رضوی خارج شود. به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، در آخرین نشست هم‌اندیشی مدیران کل ارشاد استان‌ها در مناطق هشتگانه درباره چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، سیدجواد جعفری، دبیر این جشنواره گفت: کسانی که با نیت خالص در این مسیر گام برمی‌دارند کارهایشان ماندگار می‌شود و رشد می‌کنند. باید باور کنیم برای انجام کار در ساحت فرهنگ رضوی انتخاب شده‌ایم. وی با اشاره به این نشست که با حضور مدیران کل ارشاد استان‌های خراسان برگزار شده است، تصریح کرد: خاستگاه جشنواره امام رضا(ع) خراسان رضوی است و انوار تابناک جشنواره از این سرزمین به کل کشور تلألو کرد. جعفری تصریح کرد: برنامه‌های اجرا‌شده در خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی جای تقدیر دارد و این استان‌ها به بهترین وجه در این جشنواره ایفای نقش کردند. وی به مباحث مطلوبی که در نشست‌های هم‌اندیشی مدیران کل ارشاد استان‌های کشور مطرح شده است، اشاره کرد و ادامه داد: این بحث‌ها آنقدر مفید بود که جشنواره را 10 سال به جلو برد و به نظر من از تجربه برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی مدیران کل ارشاد استان‌های کشور در مناطق هشتگانه با موضوع جشنواره امام رضا(ع)، می‌توان در سایر بخش‌ها هم استفاده کرد. در این نشست برگزاری ویژه‌برنامه‌های سالروز ورود امام رضا(ع) به خراسان در مسیر جاده ولایت و جشنواره فیلم بلند (سینمایی) رضوی به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی مورد تصویب قرار گرفت.

اجرای یک چیدمان متفاوت درباره عاشورا
یک هنرمند محیطی به ‌مناسبت فرارسیدن ماه محرم، چیدمانی را با موضوع عاشورا و با تکنیک آنامورفوسیس اجرا کرده است. به گزارش ایسنا، کریم الله‌خانی درباره‌ چیدمان «ظهر دهم» اظهار کرد: این اثر، چیدمان خاصی از طناب‌ها در ترکیبی عمودی و اجرای آنامورفیک است که در آن، ذوالجناح و خورشیدی نمادین که بر مرکب سوار است، به تصویر کشیده شده است. او ادامه داد: برشی قرمزرنگ بر پهنای طناب‌ها به اثر، مفهومی خاص بخشیده اما با توجه به اینکه آثار آنامورفوسیس نقطه‌ خوانش خاص خود را دارند و مخاطب فقط در محدوده تعریف‌شده توسط هنرمند می‌تواند اثر را به‌طور کامل درک کند، در این اثر نیز نقطه‌ای برای خوانش درست اثر معین شده که از آن نقطه، جدایی نمادین خورشید از مرکب قابل دیدن است. این هنرمند همچنین بیان کرد: اگر مخاطب در نقطه تعیین‌شده توسط هنرمند قرار نگیرد، دید او نسبت به اثر درست نخواهد بود و نمی‌تواند شکل اجراشده را به درستی ببیند. این ویژگی مخصوص آثاری است که با تکنیک آنامورفوسیس اجرا می‌شوند. این هنرمند محیطی افزود: در خلق این اثر تلاش کردم به دور از نمادهای کلیشه‌شده مانند نیزه و خون و با عناصری نو به بیان مفهومی اتفاق‌های روز دهم محرم بپردازم. این چیدمان در ابعاد 2×2×5 متر در کرمان اجرا شده است و تا اربعین در سالن اجتماعات شرکت مدیریت تولید برق کرمان در معرض دید عموم قرار دارد.

رئیس مؤسسه رسانه‌های تصویری برکنار شد
حسین مسافرآستانه پس از 3 سال فعالیت در موسسه رسانه‌های تصویری، از سوی رئیس سازمان سینمایی از این سمت برکنار شد. به گزارش «نسیم»، مسافرآستانه، مدیر سابق رسانه‌های  تصویری درباره برکناری خود از مدیریت این حوزه  گفت: رئیس سازمان سینمایی «مصطفی ابطحی» را به عنوان رئیس رسانه‌های تصویری منصوب کرده و من به این انتخاب احترام می‌گذارم. مسافرآستانه خاطرنشان کرد: یکشنبه 19 آبان نشستی در سازمان سینمایی برگزار می‌شود که طی آن جلسه «ابطحی» به ریاست مؤسسه رسانه‌های تصویری منصوب خواهد شد. وی درباره راه‌اندازی سیستم VOD و بهره‌برداری آن در ادامه گفت: به نمایندگی از سازمان سینمایی، سیستمی به نام VOD را راه‌اندازی کردیم و با بسیاری از اپراتور‌های متعدد، قرارداد بستیم که در حال حاضر در مرحله بهره‌برداری است  و مسؤولیت اجرایی آن برعهده مدیرعامل جدید رسانه‌های تصویری خواهد بود.


Page Generated in 0/0054 sec