printlogo


کد خبر: 147936تاریخ: 1394/8/7 00:00
رویدادها

برگزاری نخستین مسابقه بین‌المللی فیلم و عکس «مهر محرم»
سیدمرتضی موسویان، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال درباره نخستین مسابقه بین‌المللی فیلم و عکس «مهر محرم» گفت: سوگواره ملی «مهر محرم» با موضوع عکاسی از 7 سال گذشته برگزار شده و با توجه به مقبولیت این سوگواره در میان هنرمندان در تمام استان‌های کشور، امسال تفاهمنامه همکاری میان مؤسسه موج فرهنگ و مرکز رسانه‌های دیجیتال به مدت 3 سال منعقد شد که بر این اساس در سوگواره هشتم، فیلم کوتاه نیز به بخش‌های سوگواره اضافه شده است.  وی ادامه داد: این سوگواره با اهداف گسترش فرهنگ و هنر عاشورایی در سطح جامعه و فضای مجازی، همگرایی و هم‌افزایی ملی و بین‌المللی در حوزه تولید و نشر محتوای فرهنگی عاشورایی، تحکیم پیوند بین دین، هنر و رسانه، آشنایی عموم مردم ایران و کشورهای جهان با آداب و آیین‌های عزاداری در ماه محرم و همچنین فرهنگسازی استفاده بهینه از ابزار رسانه‌های دیجیتال با تشویق به تولید محتوای اصیل برگزار می‌شود. موسویان یادآور شد: سوگواره هشتم «مهر محرم» در 3 سطح استانی، ملی و بین‌المللی انجام می‌گیرد که سطح استانی توسط ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها با همکاری و تسهیل‌گری مجتمع‌های دیجیتال شهری و استانی و با نظارت مؤسسه موج فرهنگ و این مرکز برگزار می‌شود.

«اپرای عاشورا» پای مسؤولان ارشاد را به مجلس کشاند
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در جلسه این کمیسیون، اعضا به بیان دغدغه‌های خود پیرامون «اپرای عاشورا» پرداختند و قرار شد از مسؤولان وزارت ارشاد دعوت شود در این باره توضیحاتی ارائه کنند. خانه ملت نوشت: سیدعلی طاهری در تشریح جلسه جدید کمیسیون فرهنگی گفت: بعد از بررسی اخبار فرهنگی در ابتدای جلسه، اعضای کمیسیون فرهنگی به بیان دغدغه‌های خود پیرامون «اپرای عاشورا» پرداختند. وی بر همین اساس تصریح کرد: انتظاری که کمیسیون فرهنگی دارد این است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اعطای مجوز و نحوه اجرای تئاترهای مذهبی به لحاظ حساسیت آنها توجه بیشتری کند که زیر سوال نرود.

انتشار فراخوان هشتمین جشنواره تجسمی فجر
فراخوان هشتمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر با هدف معرفی ایده‌ها و آفرینش‌های اصیل و خلاق هنری و رویکرد تمرکز بر ایده‌های اصیل و مفهومی منتشر شد. رویکرد هشتمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر متفاوت بوده و این دوره جشنواره به معرفی آثاری که در قالب بهره‌مندی از یک یا چند رشته از هنرهای تجسمی به ساختار رسیده و ایده‌ای اصیل و مفهومی هنرمندانه را به نمایش بگذارند، می‌پردازد. هنرمندان برای شرکت در هشتمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر می‌توانند آثار تصویرسازی، خوشنویسی، سرامیک، عکاسی، کاریکاتور، گرافیک، مجسمه‌سازی، نقاشی، نگارگری و هنرهای جدید را که به صورت مستقل یا ترکیبی خلق شده باشند با تکنیک و شیوه ارائه آثار به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. هر هنرمند متقاضی می‌تواند حداکثر 3 اثر یا پروژه (یا ترکیبی از هر دو) را به دبیرخانه جشنواره ارسال کند. علاقه‌مندان باید تا 28 آذرماه سال جاری از طریق سایت جشنواره به نشانی www. ivafestival. ir ثبت‌نام و تصاویر آثار خود را ارسال کنند.

رمان «نامیرا»‌ به نذر فرهنگی پیوست
کمپین کتابخوانی روشنا که از 2 هفته قبل با محوریت کتاب «نامیرا» نوشته صادق کرمیار آغاز شده است، با ایجاد بخش ویژه نذر فرهنگی امکان مشارکت تمام مردم ایران در ایجاد بستر مطالعه این کتاب را در مناطق محروم فراهم آورده است. به گزارش تسنیم‌، پایگاه اینترنتی این کمپین با ایجاد صفحه‌ای ویژه با نام نذر کتاب این امکان را به بازدیدکنندگان داده تا با انتخاب منطقه محروم مدنظر خود که در قالب لیستی در این بخش مهیا شده است، امکان مطالعه این کتاب را فراهم بیاورند. بر این اساس بازدیدکننده درگاه نذر کتاب به نشانی www.roushana.ir می‌تواند تعداد نسخه‌هایی را که برای هر منطقه محروم مد نظر دارد به صورت اینترنتی خریداری کرده و کمپین روشنا نیز مسؤولیت توزیع این تعداد نسخه را در آن منطقه ویژه بر عهده خواهد گرفت.


Page Generated in 0/0052 sec