printlogo


کد خبر: 147955تاریخ: 1394/8/7 00:00
بن کارسون، پزشک جراح سیاهپوست از ترامپ پیشی گرفت
بدل جمهوری‌خواه اوباما!

آخرین نظرسنجی سراسری در آمریکا حاکی از سقوط «دونالد ترامپ» نامزد رسانه‌ها و هوچی‌گر جمهوری‌خواهان در مقابل پدیده  سیاهپوست این حزب «بن کارسون»، پزشک جراح سرشناس است. نظرسنجی مشترک نیویورک‌تایمز و شبکه سی‌بی‌اس نیوز در همه ایالات پنجاه گانه درباره نامزدهای جمهوری‌خواه نشان می‌دهد اکنون «بن کارسون» با 26 درصد آرا نامزد پیشتاز این حزب است و پس از او «ترامپ» با 22 درصد قرار دارد. دکتر بنجامین سالومون‌کارسون یا بن کارسون، یک جراح مغز و اعصاب و رئیس سابق بخش جراحی مغز و اعصاب کودکان در بیمارستان جانز هاپکینز است. او نخستین جراحی است که موفق شده دوقلوهای به هم چسبیده از سر را از هم جدا کند. کارسون بعد از سخنرانی‌اش در صبحانه دعای ملی در فوریه ۲۰۱۳ که پوشش رسانه‌ای وسیعی داشت، به یکی از چهره‌های محبوب در محافظه‌کاران تبدیل شد که به‌خاطر دیدگاه‌های او در زمینه مسائل اجتماعی و نقش دولت در صنعت مراقبت‌های بهداشتی است. صعود روزافزون اقبال کارسون که خود را از هر حزبی مستقل دانسته و تنها به‌خاطر دیدگاه‌های سیاسی و اجتماعی محافظه‌کارانش با جمهوری‌خواهان پیوند خورده، نشان از بی‌اعتباری تمام گزینه‌های متعارف این حزب دارد به طوری که  2 نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان با فاصله زیاد نسبت به سایرین نه سیاستمدار هستند و نه تجربه کار تشکیلاتی و حزبی دارند. گردانندگان پشت‌پرده حزب حالا ناامید از اقبال مردم به گزینه‌های شناخته شده احتمالا به دنبال متوسل شدن به الگوی دموکرات اوباما یعنی «یک سیاهپوست تحصیلکرده و خوش صحبت» اما با برند جمهوری‌خواهی هستند. نظرسنجی مزبور همچنین نشان می‌دهد که جب بوش اصلی‌ترین نامزد این حزب تا چند ماه پیش عملا در حال حذف شدن از رقابت بود.در حالی که «مارکو روبیو» سناتور جمهوری‌خواه با 8 درصد آرا در رده سوم قرار گرفته،  «جب بوش» و «کارلی فیورینا» هر کدام تنها 7 درصد آرای نظرسنجی را کسب کرده‌اند.
  نامزد مستقل سوری‌تبار
اما در میان نامزدهای مستقل و تشریفاتی انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا، یک شهروند ۳۴ ساله سوری‌تبار به چشم می‌خورد که وی درباره اوضاع خاورمیانه عقیده دارد، این منطقه از «تفاوت زبان و اختلافات فرهنگی» رنج می‌برد. ثریا فقس یک مدرس است که در رشته حقوق سیاسی و روابط بین‌الملل تحصیل کرده. او  متولد ۱۹۸۱ در نیویورک است. پدر ثریا پس از مهاجرت به آمریکا در سال ۱۹۷۱ با مادر ونزوئلایی‌تبارش ازدواج کرد. فقس با اینکه عضو حزب جمهوری‌خواه است، به دلیل دشواری‌های موجود درباره قرار گرفتن در لیست نامزدان این حزب، تصمیم گرفته تا در این انتخابات به صورت مستقل شرکت کند. او برنامه انتخاباتی خود را بر پایه «حفظ امنیت ملی آمریکا» بنا نهاده و به سخنرانی‌های آتشین و فعالیت‌های اجتماعی اشتهار دارد.
  ادامه افشای‌ ایمیل‌های رئیس سیا
ویکی‌لیکس سه‌شنبه گذشته 2 سند دیگر از ایمیل شخصی جان برنان، رئیس سازمان جاسوسی آمریکا را منتشر کرد. اسناد منتشر شده شامل اطلاعات درباره دانوان جی لایتون، مأمور ویژه‌ای بود که با تیم خاورمیانه اف‌بی‌آی در سال 2008 همکاری کرد، است. سند دیگر نیز به لیستی از مشخصات افرادی اختصاص دارد که توسط ویکی‌لیکس برچسب «گروهی که هنوز شناخته نشده» خورده است. این لیست متعلق به سال 2008  و شامل نام کامل، آدرس، شماره تلفن، تاریخ تولد، شماره تأمین اجتماعی و وضعیت شغلی 22 نفر می‌شود. رئیس فعلی سیا در آن سال  یک شرکت اطلاعاتی و تحلیلی خصوصی به نام «آنالیسیس کورپ» را هدایت می‌کرد و به ستاد تبلیغاتی اوباما که از مشورت‌های امنیتی شرکتش بهره می‌برد، کمک‌های مالی انجام می‌داد. پس از پیروزی اوباما، برنان به عنوان دستیار رئیس‌جمهور در امنیت داخلی و ضدتروریسم منصوب شد. وی در مارس 2013 ریاست سیا را بر عهده گرفت. این افشاگری سومین باری است که ویکی‌لیکس اطلاعات به‌دست آمده از  حساب کاربری AOL برنان را منتشر می‌کند. در موارد پیشین، آدرس خویشاوندان برنان و همچنین شماره گذرنامه وی منتشر شده بود.
 


Page Generated in 0/0047 sec