printlogo


کد خبر: 147957تاریخ: 1394/8/7 00:00
چهارگوشه

شکایت شیعیان مصرعلیه وزارت اوقاف این کشور
مقامات مصر اخیرا همزمان با عزاداری مسلمانان در ماه محرم، مسجد «راس‌الحسین (ع)» را در قاهره پایتخت مصر بستند که با شکایت شیعیان این کشور علیه وزارت اوقاف همراه شده است. در همین راستا، مقتدا صدر، رئیس جریان صدر در عراق، دیروز اعلام کرد از شکایت شیعیان مصر علیه وزارت اوقاف این کشور به علت بستن مسجد «راس‌الحسین(ع)» و سخنان توهین‌آمیز استقبال می‌کند.

افزایش شهدای قدس به 64 تن
روز سه‌شنبه در مجموع 3 جوان فلسطینی دیگر به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند و بدین‌گونه شمار شهدا تا آخرین لحظات روز بیست‌و‌هفتم انتفاضه به 64 نفر افزایش یافت. همچنین پلیس رژیم صهیونیستی سه‌شنبه شب گذشته از ناپدید شدن یک شهرک‌نشین صهیونیست از دوشنبه‌شب گذشته در منطقه اشغالی نقب واقع در فلسطین اشغالی خبر داد. پلیس رژیم صهیونیستی با درخواست کمک همه صهیونیست‌ها پیدا کردن این شهرک‌نشین صهیونیست، اعلام کرده است که هنوز هیچ اثری از وی پیدا نکرده است.

4 انفجار در غرب سامرا
کمیته امنیتی در منطقه سامرا، روز گذشته از انفجار 4 خودروی بمب‌گذاری شده و کشته شدن 3 انتحاری و محاصره چهارمین نفر آنها خبر داد. عبدالرزاق الصنوع، رئیس این کمیته گفت: نیروی هوایی ارتش عراق، امروز (چهارشنبه) 4 خودروی بمب‌گذاری شده را در یکی از راه‌های میانبر در غرب سامرا، شناسایی کرد و هدف قرار داد. دیروز نیروهای داعش، علیه نیروهای امنیتی عراقی مستقر در غرب سامرا حمله کردند که در پی آن نیروهای عراقی خواستار حمایت هوایی از منطقه شدند.

منطقه‌ای دیگر در تصرف طالبان
پلیس افغانستان اعلام کرد ستیزه‌جویان طالبان روز گذشته منطقه درقد در استان تخار در شمال این کشور را تصرف کردند. عبدالخلیل اسیر، سخنگوی پلیس استان در گفت‌وگو با شینهوا اعلام کرد: «ستیزه‌جویان طالبان پس از انجام حمله‌ای هماهنگ در طول سه‌شنبه شب، بامداد چهارشنبه، ساختمان مرکزی منطقه درقد را تصرف و نیروهای دولتی را وادار به عقب‌نشینی کردند.»  

عفو بین‌الملل کشتار فلسطینیان را محکوم کرد
سازمان عفو بین‌الملل «کشتارهای غیرقانونی» را در سرزمین‌های اشغالی محکوم کرده و از نظامیان رژیم صهیونیستی خواسته است به این کشتارها پایان دهند. سازمان عفو بین‌الملل روز سه‌شنبه اعلام کرد نیروهای اسرائیلی به عمد و بدون هیچ توجیهی مرتکب یک رشته «کشتارهای غیرقانونی» علیه فلسطینیان شده‌اند. این سازمان می‌گوید دست‌کم اسناد کامل
4 موردی که نیروهای اسرائیلی به عمد با شلیک گلوله فلسطینیان را کشتند
ارائه کرده است.

محکومیت ائتلاف سعودی
توسط سازمان ملل
دبیرکل سازمان ملل روز سه‌شنبه حمله جنگنده‌های عربستان سعودی به یک بیمارستان پزشکان بدون مرز در یمن را محکوم کرد. سخنگوی بان‌کی‌مون در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دبیرکل سازمان ملل خواستار تحقیقاتی فوری، موثر و بی‌طرفانه است.» به گفته سخنگوی دبیرکل سازمان ملل، بیمارستانی که در حمله جنگنده‌های سعودی به شمال یمن تخریب شد، توسط یونیسف و سازمان بهداشت جهانی حمایت می‌شد.

احتمال اعزام نیروی زمینی آمریکا به سوریه
 روزنامه وال‌استریت ژورنال در گزارشی نوشت، ارتش آمریکا پیشنهاد اعزام گروهی از مشاوران جنگی خود را به خطوط جبهه در میان نظامیان عراقی و حتی معارضان به‌اصطلاح میانه‌رو سوری پیشنهاد داده است. اما این روزنامه احتمال اجرای این سناریو را کم می‌داند.  در همین حال روز سه‌شنبه اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا گفت که پنتاگون حملات زمینی علیه نیروهای داعش را غیرمحتمل اعلام نکرده است.


Page Generated in 0/0056 sec