printlogo


کد خبر: 148051تاریخ: 1394/8/10 00:00
اخبار

هر کسی به منافع ملی پایبند است باید 13 آبان را جدی بگیرد
عضو هیات علمی دانشکده مطالعات جهان تهران گفت توجه جدی به 13 آبان در راستای توجه به منافع ملی است. فواد ایزدی با طرح این سوال که اگر کسی به منافع ملی کشور علاقه‌مند باشد نوع برخورد او با موضوع آمریکا و 13 آبان چگونه باید باشد؟ به تسنیم گفت: اگر کسی به منافع ملی کشور علاقه‌مند باشد باید پیشنهاد او به دولت و مسؤولان کشور این باشد که 13 آبان امسال توسط مسؤولان جدی گرفته شود، طرف مقابل در حال رصد تحولات و ادبیات مسؤولان ایران است و اگر طرف مقابل این احساس را داشته باشد که 13 آبان امسال ضعیف‌تر برگزار می‌شود به این نتیجه می‌رسد که تغییر حکومتی که هدف درازمدت آمریکا در ایران است لازم نیست که دراز مدت باشد. ایزدی تاکید کرد: 13 آبان امسال یکی از شاخص‌های مقامات آمریکایی برای تصمیم‌گیری درباره اهداف آینده ایران محسوب می‌شود و این روز ملاکی در جهت تصمیم‌گیری‌های آینده آنها محسوب می‌شود و اگر کسی نسبت به سیاست خارجی نظام در گذشته نقدی دارد در رابطه با 13 آبان امسال باید به‌صورت جدی علاقه‌مند به برگزاری شکوهمند این روز باشد.

واکنش سردار دهقان
به وزرای دفاع آمریکا و اسرائیل
نوبت خاطره‌نویسی شما رسیده است
در پی اظهارات ضدایرانی کارتر و یعلون، وزرای دفاع آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران و جریان مقاومت در منطقه، وزیر دفاع کشورمان واکنش نشان داد و در اظهارنظری تحقیرآمیز به آنها توصیه کرد زمان نوشتن خاطراتشان رسیده است. به گزارش اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در واکنش به اظهارات وزرای دفاع آمریکا و رژیم صهیونیستی طی سخنانی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران براساس دکترین دفاعی خود و با توجه به الزامات دفاعی ناشی از تهدیدات و برای حمایت از جریان مقاومت در همه زمینه‌ها بر توان دفاعی خود می‌افزاید و همواره نیروهای مسلح ما آماده پاسخگویی به شرارت‌های دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده و خواهند بود. وی افزود: به نظرم زمان بیان اینگونه اظهارات در حالی که این دو رژیم در مسائل خودساخته گرفتار و نیاز به کمک دیگران دارند، گذشته و ترجمان استیصال آنها فرافکنی عوامل شکست بوده و تنها مصرف تبلیغاتی داخلی دارد؛ خوب است آقایان کتاب‌های خاطراتشان را از هم‌اکنون شروع به نوشتن کنند، شاید فرصت دیگری پیدا نکنند.

انتقاد رهروان از سرافراز بی‌انصافی است
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: بی‌انصافی است که فراکسیون رهروان از رئیس سازمان صدا و سیما درباره کم‌کاری در پوشش اخبار موافقان برجام، انتقاد کند. به گزارش مهر، شهروز افخمی  با اشاره به حضور رئیس رسانه ملی در جلسه امروز(یکشنبه) فراکسیون رهروان ولایت گفت: برجام اشکالاتی داشت که باید با نگاه منتقدانه مورد بررسی کارشناسان مختلف قرار می‌گرفت و این مورد تاکید رهبر انقلاب و همه دلسوزان نظام بود. وی افزود: دولت و برخی لایه‌ها در مجلس شورای اسلامی به دنبال ایجاد تک‌صدایی در جامعه و بویژه رسانه‌ها و صدا و سیما بودند تا در چنین فضایی هرآنچه تیم مذاکره‌کننده برای کشور به ارمغان آورده، بدون نقد مورد قبول همگان قرار گیرد.

رئیس پارلمان اروپا 16 آبان به تهران می‌آید
رئیس پارلمان اتحادیه اروپایی در رأس هیاتی پارلمانی شنبه هفته آینده به تهران می‌آید.به گزارش تسنیم، «مارتین شولتز» رئیس پارلمان اروپایی در رأس هیاتی پارلمانی روز شنبه هفته آینده، 16 آبان‌ماه به تهران سفر می‌کند. دیدار با علی لاریجانی رئیس مجلس، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، محمدجواد لاریجانی رئیس کمیته حقوق بشر قوه‌قضائیه و عبدالرضا رحمانی‌فضلی رئیس ستاد مبارزه با موادمخدر بخشی از سفر یک‌روزه «شولتز» به تهران است.
 


Page Generated in 0/0059 sec