printlogo


کد خبر: 148079تاریخ: 1394/8/10 00:00
اخبار

انتشار چاپ دوم «نهج‌البلاغه»
با ترجمه سید محمدمهدی جعفری  
«نهج‌البلاغه» با ترجمه سیدمحمدمهدی جعفری که در سال ۱۳۸۷ به عنوان کتاب برگزیده سال انتخاب شد، از سوی موسسه نشر و تحقیقات ذکر به چاپ دوم رسید. به‌گزارش مهر، کتاب شریف نهج البلاغه شامل مجموعه سخنان، نامه‌ها و حکمت‌های امیرالمومنین امام علی بن ابی‌طالب(ع) تاکنون بارها ترجمه شده اما ترجمه دکتر جعفرى از 2 جهت پراهمیت است: نخست، انتخاب نسخه‌اى قدیمى و ممتاز به نام نسخه (ابن شدقم) و دیگر شخصیت نهج‌البلاغه‌پژوهى دکتر جعفرى که پس از انتشار کتاب‌هاى ارزشمندى چون «پرتوى از نهج‌البلاغه» و «آموزش نهج‌البلاغه»، به ترجمه سخنان نخستین امام شیعیان روى آورده است. جعفری، ترجمه نهج‌البلاغه را با فهرستى تفصیلى از خطبه‌ها، نامه‌ها و حکمت‌ها آغاز کرده و آنگاه در مقدمه‌اى مختصر، سیر ترجمه و ویژگى‌هاى آن را برشمرده است و سپس ترجمه فارسى خود را در ۵۷۵ صفحه در برابر متن عربى نهج‌البلاغه نشانده است.

زندگی شهید حمیدرضا سهیلیان
به شکل کتاب درمی‌آید
 راضیه تجار درباره چاپ کتابی درباره شهید حمیدرضا سهیلیان گفت: نوشتن این کتاب از سوی موسسه روایت فتح به من پیشنهاد شده است. به گزارش نسیم، این نویسنده با بیان اینکه کتاب در مجموعه «آسمان» منتشر می‌شود، گفت: از سوی انتشارات روایت فتح اسناد و مصاحبه‌هایی در اختیارم قرار گرفته است اما من به صورت تلفنی با همسر شهید هم در ارتباط هستم. تجار با اشاره به حس خوبی که برای نوشتن این کتاب دارد، افزود: توانستم ارتباط موثری با راوی کتاب برقرار کنم. من از کودکی احساس عجیبی به پرواز هواپیما داشتم و گمان می‌کنم شهیدان بابایی، شیرودی و سهیلیان خودشان مرا برای نوشتن آثارشان برگزیده‌اند. این نویسنده گفت: این اثر در قالب زندگینامه داستانی نوشته خواهد شد؛ گفت‌وگو‌های انتشارات روایت فتح 5 سال قبل با همسر شهید انجام شده بود و برخی اطلاعات نیاز به به‌روزرسانی دارد. برای نوشتن این کتاب 4 ماه فرصت دارم اما گمان می‌کنم زودتر از موعد مقرر کتاب را تحویل دهم.

خاطرات یک اسیر از زندان موصل کتاب می‌شود
«از رباط تا فرات»، خاطرات علی‌اصغر رباط‌جزی به کوشش جواد کامور‌بخشایش از سوی انتشارات سوره مهر تا پایان سال جاری روانه بازار کتاب می‌شود. به گزارش تسنیم، این اثر دربردارنده خاطرات علی‌اصغر رباط‌جزی از دوران کودکی تا اسارت است که هرچند به منظور ارائه خاطرات یکی از آزادگان نوشته شده، اما در خود اطلاعات خوبی از روستاهای خراسان در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. کتاب با خاطرات دوران کودکی و خانواده راوی آغاز می‌شود و در ادامه مهاجرت خانواده رباط‌جزی به تهران را یاد می‌کند و سرانجام به سال‌های اسارت راوی می‌رسد. «از رباط تا فرات» در نگاه اول روایتی ساده و صمیمی دارد که از زبان اول شخص نقل شده و همین موضوع مخاطب را وامی‌دارد تا کم‌کم با او همراه شود و پای خاطراتش بنشیند.

انتشار چاپ دوم
«مدیریت دانایی استراتژیک»
کتاب «مدیریت دانایی استراتژیک» نوشته محسن قدمی توسط انتشارات تیسا به چاپ دوم رسید. به گزارش مهر، کتاب «مدیریت دانایی استراتژیک» با عنوان فرعی «با تمرکز بر زندگی و فرهنگ اجتماعی و سازمانی» نوشته محسن قدمی در ۱۱ فصل، عرصه جدیدی از رهیافت‌های مدیریت نوین را با لحاظ کردن ملاحظات بومی‌سازی مورد توجه قرار داده است. تفکر دور ریختن نگرش‌ها، انگاره‌ها و مدل‌ها و رویکردهای ناکارآمد و جایگزین کردن آنها با مبانی جدید مدیریت دانایی استراتژیک که ضرباهنگ منعطفی را بین مقتضیات دنیای امروز با محور قرار دادن انسان فکری و معنوی و ساماندهی نظام‌ها، فرآیندها و فناوری‌های زنده حول محور آن ایجاد می‌کند، تنها مسیری است که دستیابی شایسته به آینده ناشناخته و غیرقابل پیش‌بینی را در عرصه رقابت آن هم به گستره تمام جهان امکانپذیر می‌کند.


Page Generated in 0/0069 sec